NÕO LIHATÖÖSTUS OÜ

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Juba 10 129 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 43 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,2 punktiga ja komm

NÕO LIHATÖÖSTUS OÜ hetkeolukord

Juba 10 129 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 43 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,2 punktiga ja kommenteeritud 81 korda.

Tegevusaruanne 2022

OÜ Nõo Lihatööstus on Eesti kõige suurem ja uuendusmeelsem kodumaise kapitalil põhinev lihatööstus. 2022. aasta 25. mail tähistas ettevõte oma 30. juubelit.

Esimesed vorstid, sardellid ja singid valmisid endise Nõo kolhoosi vorstitsehhi baasil. Toona toodeti päevas 100 kg sinki, mis kohe ka läbi müüdi.

Peatselt loodi oma esimene kauplus Tartus, kaubeldi ka turgudel ja hakati tootma suitsuvorsti. Selle aja jooksul on ettevõte kasvanud ligi 200 korda, kuid peab jätkuvalt oluliseks pereväärtusi ning südamega valmiva toidu tähtsust.

Ettevõtte tegevusalaks on kõrge lihasisaldusega lihasaaduste tootmine ja turustamine. OÜ Nõo Lihatööstus omab Baltikumis kaasaegseima ning moodsaima tehnoloogiaga varustatud lihalõikusmaja.

Oleme alati pööranud suurt tähelepanu toodete kõrgele kvaliteedile ning ei ole kunagi oma toodetes kasutanud toitainevaest väheväärtuslikku kondilihamassi. Kõikidel ekspordi sihtturgudel on ettevõttel välja töötatud konkreetse riigi lihasektorist ja tarbijaeelistustest lähtuv turundusstrateegia.

Ülevaade äritegevusest 2022. aastal ulatus ettevõtte käive 41,90 miljoni euroni ( 2021: 37,38 mln eurot), mis oli 12,09% enam kui 2021. aastal. 77,75% toodangust müüdi Eestis, ekspordi osakaal moodustas 22,25%. Müüdud toodangu maht kasvas 8800 tonnini ( 2021:8708 tonni).

Pidev tootearendus on loonud laia sortimendi. Mitmekesine tooteportfell kätkeb endas enam kui 400 erinevat laia tunnustust leidnud toodet alates poolfabrikaatidest kuni kõrge lihasisaldusega täissuitsuvorstide, lihapallide ja snäkktoodeteni, mida turustatakse erinevate kaubamärkide all nii kodu – kui ka välisturgudel.

2022. aastal töötasime välja uue tootebrändi „ Cheesy grill“, mille koosseisu kuuluvad erinevate lisanditega Cheesy fry tooted. Samuti tõi ettevõte turule uued poolfabrikaadid kana- ja sealihast, uued seapraed, Wokitooted, liharullid ja lihataskud erinevate täidistega. Lisaks sai täiendust vorstitoodete nimistu toorvorstide, poolsuitsuvorstide ja salaamide osas.

Majanduskeskkond 2022. aastal oli toidusektor jätkuvalt tõmbetuultes, mille põhjustasid kõrged energia – ja toorainehinnad, veebruaris alanud Ukraina sõda ning tööjõu puudus. Kui 2021. aastal sai rääkida veel ettevõtte kasumiga töötamisest, siis 2022. aastal oli olukord vastupidine ning kahjumiga lõpetasid tõenäoliselt enamik lihasektori ettevõtteid. Selle aasta augustis oli ettevõte sunnitud äärmiselt kõrge energiahinna tõttu ajutiselt seiskama tootmise, lülitama välja elektri ja saatma töötajad pausile, sest 4 000 – eurot maksev elektri MWh hind oli niivõrd kõrge, et odavam oli üldse mitte toota. Selline jätkuv ebaselge olukord järjest tõusvate energia- ja toorainehindade osas sunnib ettevõtteid ettevaatlikkusele investeeringute osas, mille tõttu ei ole tootmine enam jätkusuutlik. Kahjuks ei ole võimalik sellist kiiret hinnatõusu ka toodete lõpphinda üle kanda. Suureks probleemiks on jätkuvalt ka terav palgasurve.

Investeeringud

Ettevõte jätkas 2021-2023. aasta investeeringuplaani täitmist. Kuigi seoses eelnevalt kirjeldatud majandusolukorrale, hilinesid investeeringute täitmised tarneraskuste tõttu, investeeriti 2022. aastal materiaalsesse põhivarasse 935 000 eurot, sh sulatusliin ( 178 000 eurot), uued tootmisseadmed ja muu materiaalne põhivara ( 164 000 eurot). Osa investeeringutest kaeti 2021. aasta ettemaksete arvelt ( 93 000 eurot).

Tootmisseadmetele teostati ettemakseid 686 000 euro eest.

Eesmärgid järgnevateks majandusaastateks

Näeme, et sisendhinnad on jätkuvalt kerkimas, sh näiteks sealiha maailmaturu hind, mis on viimase 20 aasta kõrgeimal tasemel. Samuti on tarbija muutunud järjest hinnatundlikumaks.

Nõo Lihatööstus liigub automatiseerimise suunas, mis lisab efektiivsust, vähendab kulusid ning võimaldab valmistada hea hinna-kvaliteedi suhtega tooteid. Meie pilk on suunatud kõrgema lisandväärtusega toodetele, aga oleme ulatuslikult investeerinud ka seadmetesse ja tootearendusse, et saavutada tõhusus ja mahusääst ning seeläbi tarbijani tuua võimalikult taskukohaseid tooteid. Selleks oleme juba avanud uue kontseptsiooniga müügileti Tartu turul, kus pakutakse poetoodete kõrval erihinnaga mittestandardseid lihatooteid.

Toidutööstuse järgneva 12 kuu väljakutseks on tarbija harjumustega kohanemine. Kui 2022. aastal surus toidutööstust kõikide sisendite pöörane hinnatõus, siis nüüd lisandub sellele survele ka vähenev tarbimine.

Nõo Lihatööstus toetub jätkuvalt innovatsioonile, uute ja kõrgema lisandväärtusega toodete pakkumisele, sortimendi majanduslikule optimeerimisele ja jaekettide mõttelaadiga kohanemise võimekusele. Arvestame, et turul toimub nihe ka turundusstrateegias. Eestlaste kampaaniamüügi osakaal on võrreldes lõunanaabritega ligi kaks korda väiksem. Aga see muutub oluliselt ning „ kollase sildi“ tähtsus ületab 50% piiri.

Kommentaarid (0)


Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Dropdown

kõik artiklid

NÕO LIHATÖÖSTUS AS: ei lase ennast häirida ja kasutab loata Toiduliidu lipumärki

Toiduliit süüdistab NÕO LIHATÖÖSTUS AS-i lipumärgi lubamatus kasutamises, räägib ERR täna. Nimelt tähistab (Eesti lipuga) lipumärk asjaolu, et toode on toodetud
ssb.ee
Toiduliit süüdistab NÕO LIHATÖÖSTUS AS-i lipumärgi lubamatus kasutamises, räägib ERR täna. Nimelt tähistab (Eesti lipuga) lipumärk asjaolu, et toode on toodetud või liha kasvatatud Eestis. Väidetavalt kasutab NÕO LIHATÖÖSTUS AS märki ka selliste toodete pakenditel, mille sisul on Eestiga liiga vähe pistmist. Olgu selle lipumärgiga siis nii või naa, aga vaatame huvi pärast juurde, kuidas siis NÕO LIHATÖÖSTUS AS-il läheb ning igaüks võib ise spekuleerida, kas ja kui palju lipumärgil tulemustega seost on. NÕO LIHATÖÖSTUS AS  alustas peaaegu 23 aastat tagasi, mil juhatuse liige  Toomas

Kuidas on läinud eesti lihatööstusel ja täpsemalt NÕO LIHATÖÖSTUS AS-il?

Eile sai meediast lugeda  ATRIA EESTI AS  juhatuse esimehe  Olle Horm 'i kommentaari põuasele suvele, mis pidavat ka lihatööstusele ränga hoobi andma. Otsustasi
ssb.ee
Eile sai meediast lugeda ATRIA EESTI AS juhatuse esimehe Olle Horm 'i kommentaari põuasele suvele, mis pidavat ka lihatööstusele ränga hoobi andma. Otsustasime selle loo valguses visata pilgu peale ühele teisele suurele kodumaisele lihatootjale NÕO LIHATÖÖSTUS AS -ile ning vaadata, kuidas läheb sektoril üldisemalt. Kuuma suvega tabas esimesena ikaldus tervailjatootjaid, kuid kaudselt mõjutab see ka lihatööstust, sest loomasööta toodetakse enamjaolt just teraviljast ning seetõttu on ilmselt oodata peagi ka kõikide lihatoodete omahinna kallinemist. Samas ei tohiks see lihasõpru liiast

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.