BALBIINO AS hetkeolukord
Juba 13 381 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 134 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,4 punktiga ja kommenteeritud 99 korda.
Tegevusaruanne 2022
AS Balbiino, mida edaspidi nimetatakse ka ettevõtteks, on tuntud oma kolme peamise tegevusvaldkonna poolest: jäätise tootmine ja müük, sügavkülmutatud toidukauba müük ning eritemperatuuri logistikateenuste osutamine. Jäätise müük on hooajaline nähtus, mida iseloomustab suvine müügikäive, mis võib talvise müügikäibe ületada keskmiselt enam kui kolm korda, nagu Nielsen on märkinud. See hooajalisus mõjutab omakorda tootmise hooajalisust ja tööjõu vajadust, mille riskide maandamiseks kasutatakse renditööjõudu.
AS Balbiino jaoks on olulised märksõnad kõrge kvaliteet, mida tõendab BRC toiduohutuse ja kvaliteedijuhtimise sertifikaat, sotsiaalne vastutus ja jätkusuutlikkus. Need väärtused on ettevõtte tegevuse alustalad ja mõjutavad otseselt nende majandustegevust ja arengusuundi.2022. aastal näitas AS Balbiino müügitulu kasvu kõigis kolmes tegevusvaldkonnas. Müügitulu oli 33 074 665 eurot, mis on 9,6% rohkem kui 2021. aastal, mil müügitulu oli 30 183 620 eurot. Omatoodangu, milleks on jäätis, realiseeriti 15 204 238 euro eest, mis on 7,8% rohkem kui 2021. aastal, mil see oli 14 106 217 eurot. Sügavkülmutatud toidukauba müügi maht oli 9 661 287 eurot, mis on 13,0% rohkem kui 2021. aastal, mil see oli 8 549 334 eurot. Logistikateenuste müügi maht oli 8 162 022 eurot, mis on 9,1% rohkem kui 2021. aastal, mil see oli 7 479 410 eurot.
AS Balbiino jäätiseportfelli suurimad kaubamärgid on Onu Eskimo, Vanilla Ninja, Classic, Raks ja Balbiino. Eesti jäätiseturul kasvas AS Balbiino kaubamärkidest enim Balbiino, 38,1%. Eestis enimmüüdud jäätis 2022. aastal oli järjekordselt Vanilla Ninja vanilli-koorejäätis glasuuris, nagu Nielsen on märkinud. Balbiino Vaarika-Mustika-Smuutike võitis Eesti Toiduainetööstuse Liidu korraldatud konkursil „Eesti Parim Toiduaine 2022” Eesti parima magustoidu tiitli.
Jäätist eksporditi kokku kümnesse riiki, ekspordi müügikäive kasvas 6,5%. Suurim ekspordimaa oli jätkuvalt Soome, moodustades 64% ekspordi käibest. Teisel kohal oli Läti, moodustades 16% ekspordi käibest. Sügavkülmutatud toiduainete kaubagrupi müügikäibe kasvu mõjutas eeskätt kaubagrupi suurim ja edukaim bränd, omakaubamärk Härmavili. HoReCa sektori käive kasvas samuti.2023. aastaks prognoosib AS Balbiino müügitulu kasvu mõlemas kaubagrupis ja logistikateenuses. 2022. aastal investeeris AS Balbiino tootmisesse 161 tuhat eurot, logistikakeskusesse 177 tuhat eurot, turundusse ja müüki 64 tuhat eurot ning IT seadmetesse ja tarkvaraarendustesse 64 tuhat eurot. 2023. aastal on kavas investeerida tootmisesse 73 tuhat eurot, logistikakeskusesse 414 tuhat eurot, müüki ja turundustegevusse 140 tuhat eurot ning IT seadmetesse ja tarkvaraarendustesse 50 tuhat eurot.
Majanduskeskkonna muutused, nagu sanktsioonid ja sõda Ukrainas, on mõjutanud ettevõtte tegevust. Energeetiliste ressursside ja sellest tulenevalt teiste oluliste sisendite, nagu tooraine, pakend, transportteenus jms, progresseeruv hinnatõus on muutnud võimatuks seatud kasumieesmärkide saavutamise ning halvendanud olulisel määral ettevõtte majandustulemusi. Sisendite hinnatõus oli kõrgem, kui jaekaubandus oli valmis vastu võtma.
Majanduskeskkonna muutustest ja üldisest majanduslangusest tingituna lõpetas AS Balbiino 2022. aasta majandusaasta kahjumiga (-351 830 eurot). Bilansipäeva seisuga muutus ettevõtte käibekapital negatiivseks, kuna lühiajalised kohustused ületasid lühiajalisi varasid 1 539 887 euro võrra. Juhtkonna hinnangul on see olukord ajutine ja ettevõte on võimeline taastuma.
Kommentaarid (0)