SVENSKY KAUBANDUSE AS hetkeolukord
Juba 7487 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 85 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,5 punktiga ja kommenteeritud 14 korda.
Tegevusaruanne 2022
Svensky Kaubanduse AS on 100% Eesti kapitalil põhinev toidu- ja tööstuskaupade hulgimüügiga tegelev ettevõte, mis loodi 1992. aastal.
Ettevõte on ametlikuks maaletoojaks paljude firmade toodetele, neist tuntumad S.Pellegrino, Aqua Panna, Zott, Käserei Champignon ja Bosto.
Konsolideerimisgrupi struktuur aastal 2022
SVENSKY KAUBANDUSE AS
Emaettevõte
MARMITON AS Prego Apartmets OÜ
Tütarettevõte Tütarettevõte 100% osalus 100 % osalus
Konsolideerimisgruppi kuulusid seisuga 31.12.2022:
Marmiton AS (osalus 100%) – maiustuste, valikpagaritoodete ja sügavkülmutatud pagaritoodete tootja.
Prego Apartments OÜ (osalus 100 %) – põhitegevus enda või renditud kinnisvara üürile andmine ja käitus. 2021. ja 2022. aastal aktiivset tegevust ei ole.
Konsolideerimisgrupi majandustegevus aruandeaastal ja arengusuunad 2022.a. aastal oli Svensky Kaubanduse AS konsolideerimisgrupi müügitulu 18,73 miljonit eurot (2021.a. 16,39 miljonit eurot). Müügitulu kasv võrreldes 2021. aastaga on 14,32 % ehk 2,35 miljonit eurot.
Svensky Kaubanduse AS-i konsolideerimisgrupi kasum 2022. aastal oli 733,9 tuhat eurot; sealhulgas AS Marmiton majandusaasta puhaskasum 68,9 tuhat eurot.
Emaettevõtte 2022.a. müügitulu oli 17,07 miljonit eurot (2021: 14,85 miljonit eurot), müügitulu kasv 15% aastas.
Tütarettevõtte Marmiton AS 2022.a. müügitulu oli 4,51 miljonit eurot (2021: 4,14 miljonit eurot), müügitulu kasv 8,9% aastas. Marmiton AS-i ekspordi osakaal ettevõtte müügitulust 2022 aastal oli 29% ehk 1,31 miljonit eurot (2021: 29%). Ettevõtte peamised välisturud on Soome, Läti,
Leedu.
2022 aasta suurimaks väljakutseks kogu konsolideerimisgrupile olid tooraine, elektri, gaasi, transpordi ja sellega seoses ka kaupade hinnatõus. Suurem osa tooraine ja kaupade tarnijaid tõstsid hindu kaks-kolm korda aasta jooksul ning sellega seoses olid ka grupi ettevõtted korduvalt sunnitud müügihindu tõstma.
2022. aastal tõusis paljude kaubagruppide käive rahas (hinnatõus), aga toodete arvuline müük langes. Sama trend jätkub ka 2023 aastal. 2023 aruandeaastal on grupi ettevõtete peamiseks eesmärgiks müügitulu säilitamine ja hinnatõusudega toime tulemine.
Marmiton AS 2023. aasta eesmärgid.
Marmiton AS on seadnud 2023-nda aasta eesmärgiks müügitulu suurendada 4,8 miljoni euroni (+7%). Endiselt on väljakutseks sisendhindade muutused aasta esimeses kvartalis, kuid samas on märgata hindade stabiliseerumise märke. Energia hinna muutus 2023. aasta esimestel kuudel on olnud ettevõttele positiivne - gaasienergia hind on teinud märgatava languse võrreldes 2022. aasta sügisega.
Konsolideerimisgrupi investeeringud
Svensky Kaubanduse AS konsolideerimisgrupp investeeris 2022. aastal põhivarasse 46,9 tuhat eurot, sellest tütarettevõttes AS Marmiton 29 tuhat eurot. 2023. aastal on planeeritud investeerida tööstusseadmetesse 60 tuhat eurot (Marmiton AS). Svensky Kaubanduse AS poolt on algatatud projekt uue jahelao ehituseks pindalaga 800 m2. Investeeringu täpne suurus ja ajakava ei ole veel kinnitatud ja ilmselt jääb teostus aastasse 2024.
Konsolideerimisgrupi finantseerimisstrateegia 2023 uusi laenusid plaanis võtta ei ole ja konsolideerimisgrupp tegeleb vanade laenud graafikujärgsete tagasimaksetega.
Konsolideerimisgrupi dividendipoliitika
Kommentaarid (0)