Elisa tehisintellekt hakkab Kristiine esinduses klientidele näkku vaatama
Tehisintellekt on meile Inforegistris väga armas ja alati on põnev lugeda, kuidas seda mujalgi rakendatakse. Elisa Kristiine esinduses hakkab see klientidele näkku vaatama ja seeläbi nende isikut tuvastama. Esmapilgul võib see ju tunduda veidi kõhe - robot vaatab sulle otsa ja hindab seda, kas sa ikka oled see, kes sa väidad end olevat. Samas mis vahet seal on, kas tehisintellekt vaatab sulle otsa või teeb seda klienditeenindaja?
Kui Apple oma telefonidesse näotuvastustarkvara lisas, siis avastati kiiresti, et sellise tehnoloogiaga on lihtne sattuda kriitika alla. Nimelt kippus nende tarkvara aasia päritolu inimesi omavahel segamini ajama - milline rassism! Huvitav kuidas Elisa tehismõistusel minema hakkab? Seniks kuni esimesed kogemused käes, vaatame aga kuidas firmal endal läinud on?
ELISA EESTI AS alustas peaaegu 22 aastat tagasi, mil juhatuse liikmed Kersti (aktiivsest ettevõtlusest lahkunud), Andres (aktiivsest ettevõtlusest lahkunud) ja Liana Pala, seda juhtima hakkasid. Kellelgi neist toona varasemat ettevõtluskogemust ei olnud. Firma valdkond on elektroonilise side teenused traadita sidevõrgus. Samas valdkonnas (EMTAK 61201) on tegutsevaid ettevõtteid 2018. aasta seisuga kokku 8 tükki, kes annavad tööd kokku 2732 inimesele ja kogu valdkonna 2018. aasta käibeprognoos on 673,02 miljonit eurot. 688 töötajaga ELISA EESTI AS-i turuosa sellest on 23 protsenti.
Viimase viie aasta jooksul on ettevõte teeninud omanikutulu 104 miljonit eurot, tehes selleks käivet kokku 488.3 miljonit eurot.
ELISA EESTI AS-i varad ja finantsid 2017. aastal
- Ühe töötaja tootlikkus: 176 819 eurot
- kasumimarginaal: 25 protsenti
- Töötajate arv suurenes 28 töötaja võrra
- Käive tõusis: 4 protsenti (103 616 000 eurot)
- 2014 - 95 220 000 eurot/ käive tõusis 0,48 protsenti
- 2015 - 95 365 000 eurot/ käive tõusis 0,15 protsenti
- 2016 - 99 333 000 eurot/ käive tõusis 4,16 protsenti
Kommentaarid (0)