D.T.L. CONSUMER PRODUCTS EESTI AS hetkeolukord
Juba 4171 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 16 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,9 punktiga ja kommenteeritud 5 korda.
Tegevusaruanne 2022
AS D.T.L. Consumer Products Eesti peamiseks tegevusalaks on toidu- ja tööstuskaupade hulgikaubandus ning esmatarbekaupade kaubamärkide esindamine regioonis.
Ettevõtte üldiseid 2022. aasta majandustulemusi võib hinnata heaks. Ka eksporditegevus oli läinud aastal mõõdukas kasvutrendis.
Tugev konkurents jaekaubanduse turul on läinud aina teravamaks. Uue olulise tegijana mõjutab Lidl’i tulek tugevalt Eesti jaekaubandusturgu. Turu-uuringufirma Nielsen esialgsetel andmetel on Lidl võtnud esimese aastaga ligikaudu 6% turuosast. Ei ole veel selge, kas suurte toiduainete hinnatõusude taustal paneb Lidl’i tulek ka teised jaeketid juurdehindluseid üle vaatama.
Suureks väljakutseks on juba eelmisel aastal toimunud teravilja, päevalilleõli, suhkru, kartuli ja muu tooraine hindade järsk kallinemine maailmaturul, mis tingis tootjatelt tugeva hinnatõususurve. Täna ei ole veel teada, kas ja kuidas see mõjutab lõpptarbija harjumusi ja eelistusi.
Statistikaameti andmetel suurenes võrreldes 2021. aastaga jaekaubandusettevõtete müügitulu 2022. aastal püsivhindades 2%, samas aga vähenes müügitulu 3% toidukaupade kauplustes.
Pärast paariaastast Covidi survet mõjutas 2022. aastal ja mõjutab täna kogu maailma ning ka turge suur sõda Ukrainas. Arvestades mitmeid kriitilisi hinnatõuse ja sellest tulenevaid keerukaid läbirääkimisi jaekettidega, hindame 2022. aasta majandustulemusi heaks. Nii käibe kui kasumieesmärgid suutsime saavutada ning mitmete brändidega kindlustasime turuliidri positsiooni. Käibe ja kasumi kasvu toetas eelkõige efektiivne müügi- ja turundustegevus ning kulude kokkuhoid.
Uutest brändidest alustasime koostööd kastmebrändiga Flying Goose ning laiendasime ka teiste Aasia kaubamärgi toodete portfelli.
Olulised uurimis-ja arendustegevuse projektid aruandeperioodil puudusid ja nendega seotud väljaminekuid ei esinenud. Järgmiste aastate plaanidesse ei ole uurimis-ja arendustegevuse projekte planeeritud.
Aruandeperioodil soetati põhivara kokku 70 340 euro väärtuses, milles on arvestatud ka kapitalirendi tingimustel transpordivahendi soetamine ning investeeringud laoinventari ja laotarkvara uuendamisele. 2023.a. on plaanitud jätkata investeerimist laotehnika uuendamisse ja laotarkvara arendamisele. Keskendume ka uute müügipotentsiaali omavate kaubamärkide Eesti turule toomisele.
2023. aasta tuleb maailmamajanduses kindlasti keerukas – sõda Ukrainas jätkub ning toidukaupade osas võime näha suurtest hinnatõusudest lähtuvat nõudluse kõikumist.
Toidukaupade edasisi olulisi hinnatõuse me 2023. aastaks ette ei näe, kuid praeguses hektilises maailmas võib ette tulla ka palju ootamatusi. Lidli kauplustekett tõenäoliselt suurendab oma turuosa teiste jaekettide arvelt.
AS D.T.L. Consumer Products Eesti äritegevus ei ole hooajaline ning majandustegevus pole tsükliline. Ettevõtte majandustegevusega ei kaasne olulisi keskkonna- ja sotsiaalseid mõjusid. Majandusaasta jooksul ega ka aruande koostamise perioodil pole ilmnenud valuutakursside, intressimäärade ja börsikursside muutumisega seonduvaid olulisi riske.
Oleme analüüsinud Ukraina sõjast tulenevat mõju ettevõtte majandustegevusele ja leidnud, et see ei avalda D.T.L. Consumer Products Eesti AS’i edasisele äritegevusele olulist otsest mõju ning oleme seda mõju arvesse võtnud raamatupidamise aastaaruande ja tegevusaruande koostamisel.
Küll võib sõjategevus endiselt avaldada mõju toorainete maailmaturu hindadele ja seeläbi ka toidukauba lõpphindadele
AS D.T.L. Consumer Products Eesti 2023. aasta planeeritav müügitulu on 7.000.000 EUR ja kasum 300.000 EUR.
Kommentaarid (0)