SCHBOT ROBOTICS OÜ hetkeolukord
Juba 29 589 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 7 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 3,0 punktiga ja kommenteeritud 6 korda.
Tegevusaruanne 2022
Schbot Robotics OÜ on Eesti ettevõte, mis on tuntud oma unikaalse robotite müügiketiga. See on ettevõte, mis on pühendunud uuenduslikele lähenemistele ja brändi tuntuse saavutamisele. Selleks on nad tellinud spetsiaalsed müügipunktid Eesti suurimate kaubanduskeskuste aatriumitesse, et tuua oma tooted otse tarbijate ette. Alustades kodurobotite müügist aastal 2018, on Schbot Robotics näinud selle segmendi kindlat stabiilsust ja ühtlast kasvu.2021. aastal otsustas ettevõte loobuda tootjabrändi ainuesindamisest ja luua oma brändi Schbot Robotics. See strateegiline samm võimaldas neil alustada oma toodete müümist uue brändi alt, mis omakorda avas uksed globaalsele äritegevusele. Nüüd on Schbot Robotics mitte ainult tootja, vaid ka eksportija, mis võimaldab neil laiendada oma tegevust üle kogu maailma.
Hoolimata Covid-19 pandeemiast, mis mõjutas paljusid ettevõtteid, suutis Schbot Robotics mitte ainult ellu jääda, vaid ka saavutada suuremat edu, eriti veebimüügis. Tänu COBALT.legal patendivoliniku abile registreerisid nad oma kaubamärgi Hiinas, USAs, Inglismaal ja Euroopas, mis on oluline samm nende globaalse laienemise teel.2022. aastal oli Schbot Robotics jaoks kasvult progressiivne aasta. Nad müüsid kokku üle 3000 koduroboti ainuüksi Eestis. Lisaks lansseerisid nad uue toote, Schbot F1 seeria, mis on nende tootevaliku uusim lisandus. Kuid aasta lõpus seisid nad silmitsi suurima ebaõnnestumisega, kui nende toodete tellimine jäi väga kiiresse aasta lõppu. See vähendas oluliselt nende kolmanda kvartali käivet ja likviidsust ning sundis neid kasutama maksude ajatamise meedet.
Schbot Robotics on pühendunud oma toodete ja teenuste pidevale parandamisele. Nad on õppinud oma vigadest ja on nüüd valmis tegevuses ennetama kolme tegurit: nad tellivad tooteid pigem varem ette, arvestavad, et aasta lõpus on tootmisele kuluv aeg pikem kuni 30%, ja on teadlikud, et transpordi hinnad on kõrgemad kui tavahooajal ning transport on üleüldiselt aeglasem, kuna tellimusi on palju.2022. aastal oli Schbot Roboticsu eesmärk eelkõige müüa koduturule ning saavutada vähemalt 3 erineva tootega tooteseeria ning hoida koduturul kõrget tuntuse ja brändingu positsiooni. Nad turundasid oma tooteid kõikvõimalikes kanalites, sealhulgas TV, raadio, sotsiaalmeedia, print, trükk, Google, partnerid jne. Lisaks tegid nad edukalt toote tutvustusi klientide asukohas, mis oli eelkõige mõeldud tagasiside saamiseks, kuid tegelikkuses ka edukas müügikanal.
Schbot Roboticsu peamised tooteartiklid on robottolmuimejad ning aknapuhastusrobotid. Nad disainivad 3D mudelid vastavalt tehase eskiisidele, kujundavad igale tootele ja pakendile enda disaini ja imago. Schboti meeskonnas on peaaegu 25 töötajat ja nad annavad oma klientidele nõu üle Eesti, Tartus, Tallinnas ja Pärnus kohapeal.
Schbot Robotics teeb koostööd suurte ettevõtetega nagu Maxima Eesti, Paulig Estonia, G4S Eesti, Inbank Eesti, Esto AS, Magnum AS. Lisaks kasutavad nende tooteid sajad Eesti lasteaiad ja teised avaliku sektori asutused. Oma toodete testimiseks teevad nad koostööd tuntud Eesti inimestega, kes jagavad ka tagasisidet enda jälgijatele, mis teeb Schbot Roboticsust tarbijatele läbipaistvama ja hinnatuma ettevõtte.
Schbot Robotics usub, et kodurobotite ja robootika nišš on väga suure kasvupotentsiaaliga. Valdkond on kõigest 30 aastat vana ning innovatiivsemad sammud selles vallas on alles ees. Nad näevad, et kogu maailm liigub ajadefitsiidi ning kalli inimtööjõu tõttu digitaalsema ja automatiseerimise suunas, ja nad on õiges kohas, et lahendada suurt probleemi.
Kokkuvõttes võib öelda, et Ukraina sõda ei takistanud Schbot Roboticsu tegevust olulisel määral. Pigem tekitas probleeme energiakriis, mis tekitas ebaühtlase müügi ning sundis ka neid toodete tellimisel ettevaatlikum olema ja see maksis neile kolmandas kvartalis kätte käibe langusega. Teine suurim probleem tekkis nende hinnangul transpordivallas, kus sõda tõstis selle kulusid ning transpordiriske.2023. aasta eesmärgid on tõsta koduturul käivet võrreldes 2022 aastaga. Nad ei ennusta väga suurt müügikasvu Eestis, kuna endiselt on inflatsioonil ja Euriboril tarbija käitumises oma roll täita. Pigem on nende eesmärk kasvada väljaspool Eestit. Nad teevad domeenid ja veebipoe Soomes ja Saksamaal ja samal ajal panustavad rahvusvaheliste müügipartnerite otsingule.
Kokkuvõttes oli majandusaasta 2022 ettevõttele Schbot Robotics OÜ edukas. Vaatamata kiirele kasvule suutsid nad jääda kasumisse. Ärikasum moodustas 63 278 eurot, mis oli 49 217 eurot suurem kui 2021. aastal.
Kommentaarid (0)