KAUBAMAJA AS hetkeolukord
Juba 5576 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 66 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,4 punktiga ja kommenteeritud 600 korda.
Tegevusaruanne 2022
Kaubamaja AS asutati 21.06.2012 ning 01.10.2012 andis Tallinna Kaubamaja AS jagunemise teel Kaubamaja ASile üle vara, mille nimekiri sisaldas ettevõtet, mille äritegevuseks on 21. juulil 1960 riigiettevõte Tallinna Kaubamaja poolt avatud Tallinna müügimajas ja 20. detsembril 1966 asutatud Tartu Kaubamaja poolt avatud Tartu müügimajas peamiselt moe-, ilu- ja toidukaubandusele keskendunud jaekaubandusega tegelemine. Aktiivne äritegevus on
Kaubamaja ASis toimunud alates 01.10.2012.
Kaubamaja ASi äritegevuse olulisteks protsessideks on kaupade maaletoomine ja sisseost kohalikelt ning välishankijatelt ning kõrge nõustamis- ja teenindusaktiivsusega müügiprotsess. Ettevõte opereerib kahe müügimajaga, mis asuvad Tallinnas ja Tartus ja mille müügipindu renditakse Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvatelt ettevõtetelt. Alates 2016. aasta märtsist on lisandunud ka Kaubamaja statsionaarne e-pood, kus on hetkeseisuga müügil üle 120 000 toote ja sortiment täieneb pidevalt.
Statistikaameti andmetel langes kiire hinnatõusu tulemusel Eesti majandus 2022. aasta kolmandas kvartalis 2,4%.
2022. aastal kasvas tarbijahinnaindeks 2021. aasta keskmisega võrreldes 19,4%. Analüütikute hinnangute kohaselt taandub inflatsioon visalt. Hinnakasv jätkub 2023. aastal küll aeglasemas tempos, kuid oluliselt laiapõhjalisemalt.
2023. aastaks ennustab Eesti Pank hinnatõusuks 9,3% ja Eesti Panga hinnangul kasvab 2023. aastal majandus peamiselt valitsussektori suurenevate kulutuste najal 0,4%ni. Jaekäibe kogumaht Eestis 2022. aasta esimesel üheteistkümnel kuul kasvas Statistikaameti andmetel jooksevhindades 18,8%. Jaemüük muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus kaupleb ka Kaubamaja, kasvas 22,3%. Eesti tarbijate kindlustunne on 2022. aasta teisel poolel olnud erakordselt madal. Eelmise aasta kolmanda kvartali võrdlusbaasis on ka II pensionisamba rohkem kui miljardi euro suurune väljamakse.
Kaubamaja ASi 2022. aasta müügitulu oli 96,3 miljonit eurot, mis oli 2021.aasta tulemusest parem 17,8%.
Kaubamaja 12 kuu keskmine müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 0,3 tuhat eurot kuus, mis on 18% kõrgem kui eelnenud aasta samal perioodil. Kaubamaja 2022. aasta maksueelne kasum oli 2,6 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest parem 18,2%. Kaubamaja esimese poolaasta üheks suurimaks uudiseks klientidele oli uuendatud Naistemaailma avamine Tallinna müügimajas, kus uuenduse sai nii füüsiline keskkond kui ka kaubamärkide valik. Üha enam iseloomustavad klientide ostukäitumist märksõnad kvaliteet, kestlikkus ja planeerimine – kauplusi külastatakse läbimõeldumalt ning korraga tehakse suuremaid oste. Viimasel aastal kasvas jõudsalt füüsiliste poodide külastatavus, mis viitab koroonahirmu leevenemisele ning huvile nautida ostukogemust ka kauplustes koha peal. Rõõm on tõdeda, et märgatav aktiivsus on olnud ka välisturistidest külastajate seas.
Kesklinna piirkonna kaubandust ja aja veetmist on elavdanud ka uus Tallinna müügimaja Toidumaailma eristuv kontseptsioon, kus eelkõige hinnatakse pakutavat kvaliteetset toorainet ning unikaalset kaubakooslust. Möödunud aasta kampaaniaid saadavad edukad müügitulemused ning ka kaupade kõrgem läbimüügiprotsent. Suvel lansseeris Kaubamaja jätkusuutlike toodete märgistuse projekti „Maailm. Üks ja ainus“, mis aitab e-poes teha kestlikke valikuid. Märgistus on saanud klientide poolt väga sooja vastuvõtu osaliseks.
Detsembrikuust alates võttis Kaubamaja esimese suurema jaekaubandusettevõttena kasutusele tekstiilijääkidest valmistatud ringluspakendid, mida saab taaskasutada kuni 20 korda. Eesmärk on vähendada e-kaubandusest tingitud pakendiprügi, pakkudes klientidele võimalust jätkusuutlikumalt toimetades karbid uuesti ringlusesse lasta.
Kaubamaja lõpetas aasta eduka jõuluhooajaga ning kogus heategevusprojekti raames MTÜ Laste ja Noorte
Kriisiprogrammile toetussumma, et korraldada laste leinatoetuslaagreid 2023. aastal.
Kaubamaja jaoks on väga oluline ka oma töötajate heaolu. Seda kinnitab ka asjaolu, et Kaubamaja pälvis peresõbraliku tööandja hõbetaseme, mida annab iga-aastaselt välja Sotsiaalministeerium. See tunnustus näitab,
Kommentaarid (0)