JÄRVAMAA ÜHISTRANSPORDI KESKUS MTÜ

1
Ärimeedia ja uudisvoog
?
Juba 1009 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 55 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puu

JÄRVAMAA ÜHISTRANSPORDI KESKUS MTÜ hetkeolukord

Juba 1009 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 55 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.

Tegevusaruanne 2022

Eesti majandus aeglustus 2022. aasta teises pooles oluliselt ja majanduse maht kahanes. 2022. ja 2023. aasta keskmisena peaks SKP kasv jääma siiski kergelt positiivseks ning kiirenema 2024. aastal 3%-ni.

Käesoleva aasta eelarvepositsioon on tugevalt mõjutatud Venemaa-Ukraina sõjast, eelarvepuudujääk ulatub 1 miljardi euroni ehk 2,7%-ni

SKP-st. Võrreldes eelmise prognoosiga on suurendatud maksutulude kasvu nii sel kui ka järgmistel aastatel, mille põhjuseks on kiirest hinnakasvust tingitud tarbimismaksude ja palgakasvu ootuste tõttu suurenenud tööjõumaksude laekumine.

Kulude tase kasvab sõja mõjust ja kiiremast inflatsioonist tingituna kõikidel valitsussektori tasanditel. Suurim koormus lisakulude kandmisel jääb riigieelarvele, kuhu lisandub energia-julgeolekuga, kaitseinvesteeringutega ning põgenikega seotud kulusid.

Valitsussektori võlakoormus kasvas defitsiidi tulemusel 2022. aastal 18,8%-ni SKP-st ja 2026. aastaks 19,2%-ni SKP-st.

MTÜ Järvamaa Ühistranspordi Keskus (JÜTK) äritegevus ei sõltu hooajalisusest ega ka majandustegevuse tsüklilisusest. JÜTK on Eesti

Vabariigi ja Järva maakonna omavalitsuste poolt asutatud mittetulundusühing, mille eesmärgiks on tagada asutajate territooriumil elanikele soodsamad ja majanduslikult tõhusamad ühistransporditeenused, mille aluseks on ühtne liinivõrk, kooskõlastatud sõiduplaanid ning ühtne piletisüsteem. JÜTK 2022.a majandusaasta tegevuse aluseks oli 30.03.2022.a toimunud üldkoosolekul kinnitatud majandustegevuse aastakava ja 2022.a eelarve. Tegevuses juhinduti Ühistranspordiseadusest, sellest tulenevatest alamaktidest, Transpordiametiga sõlmitud halduslepingust ning teistest seadusandlikest aktidest.

Keskkonna mõjuks bussiliikluses on küttehindade märgatav tõus 2022.aastal. Tulenevalt Ukraina sõja algusest 24.02.2022. a. on toimunud kütuse, metalli, energia jpm. kulude hüppeline tõus, mis on omakorda kaasa toonud tarbijahinnaindeksite, ühistranspordi hinnaindeksite jm.

indeksite tõusu. Sellest tulenevalt on kütuse ja määrdeainete tõusnud kulude katteks eraldatud vedajatele 2022. aastal lisatoetusi ning muudetud lepingud liinikilomeetri hinna korrigeerimiseks igas kvartalis senise poolaastase korrigeerimise asemel.

Finantsriske JÜTK-l ei ole. Tööülesannete täitmiseks 2014. aastal soetatud sõiduauto liisinglaen lõppes 30.08.2022.a.

Maakonnaliine oli Järvamaal aruandeperioodi lõpus 44 ja reisijate veoteenuse aastane liinimaht 1 597 tuhat liinikilomeetrit. Reisijate arv ehk valideerimisi oli aruandeaastal 499 463. Võrreldes eelmise aastaga on see 27 555 võrra rohkem. Liinivõrgu kujundamisel tehti koostööd omavalitsustega, arvestades reisijate sõidunõudlust. Mitmed muutused kommertsliinide mahus ning sõiduplaanides tingisid vajaduse kohandada maakonnaliine seoses võimalike ümberistumistega Türil, Mäos, Annas, Mäekülas ja mujal. Maakonnaliinide sõiduplaanidesse lisati lisaväljumisi, et ümberistumine sujuvamaks muuta. Sõiduplaanides on pikendatud liine ja lisatud nõudepeatusi (nt Rassi, Sõmeru, Koidu-Ellavere, Tammiku,

Puivere rist, Mäo bussiterminal), et kasutada tekkivaid liinikilomeetreid otstarbekamalt teiste liinide kohendamisel. Seoses uue Võõbu-Mäo teelõigu valmimisega ja kaugliinide ära jäämisega Anna ja Ardu vahelisel lõigul tegi JÜTK Transpordiametile ettepaneku 2023.a. pikendada tööpäevadel liin 5 Vanaveski peatusest Ardu kaupluse peatuseni, mis annab kohalikel võimaluse tööl, poes, arstil jne. käia nii Järva- kui

Harjumaal. Samuti tegi JÜTK Transpordiametile ettepaneku Anna - Ardu lõigul luua 2023.a. nädalavahetusele kaks lisa sõiduliini päevas.

Väljaspool Järva maakonda on olulisteks ümberistumise kohtadeks Ardu, Aegviidu, Tapa ja Võhma, kuhu meie maakonnaliinid sõidavad. I ja III liinigrupi bussides on hanke tulemusena kasutusel Ridango AS poolt pakutav kasutusrendi tingimustel piletimüügisüsteem. II liinigrupi bussides on kasutusel 2016.a soetatud piletimüügiseadmed. Sõiduõigus tagatakse sõidukaardi valideerimisega. Maakonnaliinidel kehtib 0- eurone pilet kõigile reisijatele ja sõidukaardid on ristkasutusel teiste piirkondade kaartidega.

Liinivõrgu kujundamisel arvestatakse piletimüügiseadmete tarkvarast saadavat ja töödeldud informatsiooni. Majandusaastal toimus liinivedu kolmes liinigrupis - I ja III liinigrupis on sõlmitud alates 1. aprillist 2022.a. 8-aastane leping ATG Bussipark OÜ-ga. II liinigrupis toimub liinivedu

AS GoBus-ga sõlmitud hankelepingu kohaselt 22.06.2017 kuni 21.06.2025.a. Aruandeaastal mindi üle kvartaalsele liinigruppide veotariifi muutmisele vastavalt lepingus kajastatud ÜT indeksile. Reisijate teenindamiseks olevate busside keskmine vanus I ja III liinigrupis oli 1,0 aastat.

II liinigrupis busside esmaregistreerimise aasta on 2017. Vajaduspõhiselt toimus andmete sisestamine, muutmine riiklikus ühistranspordiregistris (ÜTRIS) www.peatus.ee , samuti koduleheküljel www.jytk.ee , Paide bussijaamas ja maakonna bussipeatustes.

Jätkuvalt kooskõlastab uute kaugliinide taotlusi tegevdirektor. Sõiduõigust omava dokumendi kontrollimist teostatakse Transpordiameti ametnike poolt. Mäo reisiterminal on avatud iga päev kell 07.00 – 21.00 ja loodud on reisijatele vajalikud olmetingimused. Mäo ja Paide bussijaamas on kasutusel elektrooniline tabloode süsteem. Maanteedel olevates bussipeatustes on amortiseerunud sõiduplaanide alused vahetatud uute vastu.

Jätkatud on maakonnas asuvate bussipeatuste GPS koordinaatide täpsustamisega. 13.10.2020 toimunud liikmete üldkoosolekul kehtestati MTÜ

Järvamaa Ühistranspordi Keskus liikmemaksu suuruseks aastas alates 01.01.2021.a 5 000 eurot.

Aruandeperioodil toimus 8 korralist juhatuse koosolekut.

Majandusaastal kasutati eelarvelisi vahendeid tööjõukulu kogusummana 74 578 eurot, millele lisandusid kaasnevad maksud ja sotsiaalkindlustusmaksed. Keskmine töötajate arv aruandeperioodil oli 3.

Covid- i mõju majandustegevusele puudub.

Kommentaarid (0)


Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Dropdown

kõik artiklid

Paide keskväljak on 01. mail vahemikus kell 09:30 kuni 14:00 liiklusele suletud

1.mail 2024 on Paide Keskväljak liikluseks suletud kell 09:30 – 14:00  seoses perepäeva „Liikle ohutult“ toimumise ja eelkooliealiste laste jalgrattavõistlusega
jytk.ee

Muudatus liin 32A ja 32B sõiduplaanides alates 01.05.2024

Liin 32A Imavere-Käsukonna-Koigi-Imavere väljub buss Imavere peatusest kell 07:10. Linna peatus on nõudepeatus. Buss läbib Linna peatust reisijate olemasolul võ
jytk.ee

Kindlustuse hinnapakkumine

MTÜ Järvamaa Ühistranspordi Keskus soovib saada hinnapakkumist Reisiterminalile asukohas Reisiterminali, Mäo küla, Paide linn, 72751 Järva maakond. Tegemist 201
jytk.ee

Üheksa Paide linna bussipeatuse nime on muudetud

Paide linnavalitsuse korraldusest lähtuvalt on muudetud alljärgnevate bussipeatuste nimetusi: UUS peatuse nimi stop-kood endine peatuse nimi Kollinõmme 5100227-
jytk.ee

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.