EESTI TARBIJAKAITSE LIIT MTÜ

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Juba 324 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 7 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puudu

EESTI TARBIJAKAITSE LIIT MTÜ hetkeolukord

Juba 324 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 7 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.

Tegevusaruanne 2022

TEGEVUSE, KOOSTÖÖ ja ESINDUSFUNKTSIOONID:

Tegime koostööd regionaalsete liikmesorganisatsioonidega, Majandus- ja Taristu ministeeriumiga, Maaeluministeeriumiga, Eesti

Standardikeskusega, Euroopa tarbijate katusorganisatsiooni BEUC-ga, Euroopa Standardiorganisatsiooni ANEC-ga, Euroopa Komisjoni ja liikmesriikide tarbijaorganisatsioonidega.

Euroopa Komisjon nimetas tegevdirektori Linda Läänesaare Euroopa tarbijapoliitika nõuanderühma (CPAG) liikmeks, mis on väga oluline tunnustus meie organisatsioonile..

ETL-le laekunud kaebused ja päringud 2022 aastal.

Oleme tegelenud jaanuarist kuni detsembrini 2022 tarbijate kaebuste ja päringutega ja kuulanud ära tarbijate mured ja probleemid, mida tugevam osapool tihti nõrgema suhtes kasutab.

Eelmisel aastal laekus meile tarbijatelt 2042 päringut ja 2459 kaebust seega kokku 4750pöördumist.

Võrreldes eelmise aastaga laekus 1201 pöördumist rohkem.

Meie kodulehel on kaebuste ja nõustamiste vorm, mis hõlbustab meiega kontakti saamist ja probleemidele lahenduste leidmist nii eesti kui vene keeles.

Maakondades nõustavad tarbijaid meie ühingute liikmed nii meile teel kui telefonitsi.

Nende kontaktandmed on üleval meie kodulehel.

E-kaubanduse populaarsus on kaasa toonud kaebuste ja päringute tulva, sest sageli kauplejad kuritarvitavad tarbijate usaldust.

Mööbli, kodumasinate ja nendega seonduvate paranduste kohta on laekunud päringute ja kaebuste probleemkohtadeks – toodete lühike kestvus, eestikeelsete kasutusjuhendite puudumine, toodete paranduse madal kvaliteet, mööbli tellimisel tähtaegadest mittekinnipidamist, mõõtude ja värvi mittevastavust tellitule jne.

Interneti, side ja kommunikatsiooni osas laekunud probleemideks on sageli aeglane levi, keerulised ja arusaamatud lepingud, läbipaistmatud või alusetud tasunõuded ja erinevad pettused ja katteta lubadused.

Transpordi ja reisimise valdkonnas on probleemid seotud lendude tühistamise ja edasilükkumisega, hüvitist on keeldutud maksmast.

Meie kodulehe www.tarbijakaitse.ee oleme hoidnud aasta jooksul interaktiivsena, korraldanud teemakohaseid küsitlusi.

Küsitluste tulemused peegeldavad tarbijate teadlikkust, suhtumist, käitumist, aga ka madalat kirjaoskust ja teadmatust, mis annavad hea ülevaate hetkeolukorrast ja aitavad nii meil kui ka poliitikakujundajatel analüüsida ja kavandada tegevusi turgude paremaks toimimiseks.

Küsitluste kokkuvõte täismahus dokumendina kaasas lisana aruande juures ja meie kodulehel.

Koostöö ANECi ja BEUCiga.

ANEC on Euroopa Standardimise organisatsioon, mis on asutatud 1995 aastal ja ta esindab 34 riiki – Euroopa liikmesriigid, kolme EFTA riiki,

Makedooniat, Serbiat ja

Türgit ja on saavutanud arvestatava tarbijate esindatuse Euroopa standardimise süsteemis.

Eesti Tarbijakaitse Liit on ANEC- i täisliige alates 2004. aastast ja oleme tegutsenud aktiivselt organisatsiooni tegevuses.

Sel aastal peeti aastaloosolekut juba 31. korda.

ANEC tegutseb jätkuvalt seitsme valdkonnaga, milleks on juurdepääs, laste ohutus, kodumasinad, digitaalne ühiskond, teenused, jätkusuutlikkus, liiklus ja mobiilsus.

Nende valdkondade baasil on moodustatud seitse töögrupi, mille roll on defineerida tarbijate nõudlused antud sektoris, omada vastavat tehnilist ekspertiisi, kommenteerida standardite projekte, aidata kaasa arvamusdokumentide koostamisele, teha lobitööd riiklikul tasandil, määratleda uuringute vajadused jne.

Kommentaarid (0)


Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Dropdown

kõik artiklid

Euroopa Liitu kuulumine teeb tarbijate igapäevaelu lihtsamaks

Pressiteade Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet 9.05.2024 Euroopa Liitu kuulumine teeb tarbijate igapäevaelu lihtsamaks Euroopa Liit vastutab enamiku ta
tarbijakaitse.ee

Postimees: 6 nõuannet, kuidas reisides rahaasju turvaliselt korraldada

Eesti heitlikust kliimast reisivad inimesed üha enam sooja päikese alla teiste riikide kultuuri nautima. Et reis kulgeks sujuvalt, on oluline teha raha ja makse
tarbijakaitse.ee

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.