info
Kuidas saame Sulle
abiks olla?
Esita küsimus või sisesta märksõna, mis sind huvitab
- tagasi
Categories section
Andmed ja analüütika
Skoorid ja reitingud
Raportid ja meedialehed
Tooted ja teenused
Liitumine ja lepingud
GDPR ja andmekaitse
Prognooskäibe ennustamise modelleerimises on kasutatud miljoneid andmeridu eelneva viie aasta ettevõtete finantsnäitajate kohta. Võrreldud on ka majandusperioodide ja Maksuameti poolt avaldatud kvartaalsete maksustatud käivete erinevusi, mille osakaalusid on arvesse võetud nii prognoositud kvartaalsetes käivetes kui ka jooksva aasta prognooskäibes.
Käesoleva aasta prognooskäibe mudelis mängib olulist rolli ka ettevõtte eelnevate aastate kvartali käivete kasvu/languse trendid sessoonselt, mis on taandatud käesolevasse aasta prognoosnäitajatesse.
Prognoosmudelis on märgilise tähendusega ka krediidiskoor nii ettevõttel kui juhatuse liikmel (otsustajal). Näiteks kui ettevõtte etteotsa satub probleemne juhatuse liige (näiteks variisik), siis prognooskäive jääb sisuliselt seisma või isegi alaneb näiteks võlgade korral (varasid viiakse ettevõttest välja).
Sarnaselt prognooskäibega, modelleeritakse ka kõik teised põhilisemad prognoos-bilansiread, nagu: bilansimaht, käibevara, põhivara, lühiajalised kohustused, pikaajalised kohustused, omakapital, puhaskasum, jaotamata kasum.
Kõigil ettevõtetel arvutatakse (uuendatakse) prognoositud finantsnäitajaid ümber igal ööl.
Loe täpsemalt:SIITKuidas arvutatakse prognoositud kvartali käibed?
Jooksva aasta kvartaalsete prognooskäivete saamiseks oleme kõigepealt tuvastanud eelneva majandusperioodi käibe (maj.aasta aruanne) ja Maksuametis deklareeritud kvartaalsete käivete erinevused, mis tulenevad maksustamata käibe ja/või pöördmaksustatud käibe eripärast ning mille tõttu näiteks importivatel/eksportivatel ettevõtetel võivad üsna suurelt erineda majandusaasta aruannetes olevatest tegelikest käivetest.
Maksustamata deklareeritud käibe korral on prognoositud kvartalikäibed üldjuhul suuremad ja pöördmaksustatud käibe korral väiksemad, kui Maksuameti poolt avalikustatud maksustatud kvartali käivete summad.
Ettevõtte esindaja saab andmeid lihtsasti muuta ID-tarkvara abil keskkonda registreerudes või sisse logides. Ettevõtte töötaja saab firma andmeid muuta lepingulise kasutajakonto olemasolul.
Info muutmise ja täiendamise soovid, mis laekuvad üldmeilile, täidetakse esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui tööpäeva jooksul.
Loe täpsemalt:SIITKuidas ettevõtte andmed enda kasuks tööle panna?
Ettevõtte andmete alusel on loodud kõigile ettevõtetele tehisintellekti poolt isiklik meedialeht- mida rohkem on andmeid (kontaktid, veebid, videokanal, blogi, artiklid, brändivärvid jne), seda kvaliteetsem saab olema meedialeht.
Bränditud (lisatud andmetega) meedialeht on parema leitavuse ja reitinguga ka Google jt otsitulemustes.
Tugeva brändiga ettevõte saab kajastust ka valdkonna uudisvoogudes ja on pilkupüüdev nii Inforegistri kui Storybooki 650 000-le kasutajale, kes teevad portaalides ühtekokku päringuid igakuiselt ca 3 miljonit korda.
Andmed uuenevad igapäevaselt.
Riiklikest allikatest pärit info kvartaalsete näitajate kohta (kvartali maksud, kvartali käibed) uueneb kord kvartalis.
Ettevõtte andmeid saab juhatuse liige ise muuta logides sisse Storybooki.
Loe täpsemalt:SIITKuidas oma ettevõtte andmed enda jaoks tööle rakendada?
Krediidilimiit (vaba krediit) on rahaline piirsumma, mille ulatuses on soovituslik ettevõttele kaupa või teenuseid krediidi alusel müüa (hiljem arve alusel maksmise võimalusega).
Krediidilimiit on otseses seoses krediidiskooriga, mis indikeerib ettevõtte makseraskuste tõenäosust.
Krediidilimiidi suuruse arvutamisel, arvestatakse paljude teguritega:
- Finantsvõimekus (varade maht, müügitulu trendid jms)
- Maksevõimekus (sh varasem maksuvõlgade dünaamika)
- Ettevõtte juhtide maksekäitumismuster seotud ettevõtetes jpm
Kuidas oma usaldusväärsust laiemalt kuvada?
Positiivsed usaldusväärsuse hinnangud annavad ettevõttele ja juhatuse liikmele võimsa konkurentsi eelise, kuna ligikaudu 87% tarbijatest ei tee veebis ostuotsust ilma, et nad oleksid veendunud ettevõtte usaldusvääruses. Reitingud saab avada, registreerudes ID-tarkvara abil kasutajaks SIIT või logida sisse SIIT.
Eesti veebidomeenide info pärineb Eesti riigile kuuluvast sihtasutusest EESTI INTERNET SA, mis võimaldab avalikult info kättesaamist ja mille eesmärgiks on veebilehtede tegevuste läbipaistvus.
Loe täpsemalt:SIITMis kasu annab oma veebilehe lisamine Storybooki?
Veebilehe alusel koostatakse tehisintellekti poolt Teile isiklik meedialeht.
Seda uuendatakse vastavalt sellele, kuidas uuenevad või täienevad Teie enda veebilehel uudised, tooted, brändivärvid, tööpakkumised, kampaaniad jms.
Keskmine hinnanguline palk arvestatakse välja tasutud tööjõumaksude summadest vastavalt töötajate arvule. Töötasu algoritmi alusandmed pärinevad Maksu- ja Tolliameti andmekogust.
Riigi maksuandmete avalikustamise eesmärgiks on suurendada ettevõtluskeskkonna läbipaistvust, tagada ausat konkurentsi ning tugevdada ühiskondlikku järelevalvet maksukohustuslaste maksukuulekuse üle.
Kuna töötajate arv on kvartali viimasel päeval töötanud isikute arv ja tasutud tööjõumaksud kvartali jooksul kassapõhiselt tasutud summa, siis saab üheselt (mõistlikult) järeldada, et arvestatud keskmine töötasu on hinnanguline, sest töötajate arv ja tööjõumaksud kvartalis ei ole alati täpselt üks ühele võrreldavad ettevõtte enda reaalaja raamatupidamisega.
Tasutud maksunumbrite pinnalt on võimalik kõigil (klientidel, koostööpartneritel, töötajatel jne) arvestada välja nii palgakulud tervikuna, kui ka orienteeruva palgakulu taandatult ühele töötajale, näiteks palgakalkulaatorit kasutades.
Loe täpsemalt:SIITMida vaadatakse töötajate raportist?
Töötajate raportite vastu tunnevad õigustatult kõige suuremat huvi nii ettevõtte konkurendid, kui ka töötajad või tööle kandideerivad inimesed jpt.
Vaadatakse hinnangulist keskmist töötasu, töötajate arvu ja nende tõusu või languse trende. Samuti tööjõutootlikkust ja kasumiteenimise võimekust.
Juhatuse liikme kõikide seotud ettevõtete töötajate raport annab ettevõtjast kui tööandjast koondülevaate - kui palju on tal töötajaid palgal ja milline on tema võimekus maksta neile konkurentsivõimelist töötasu.
Kuna Storybooki keskkonnas on kõik ettevõtted, mis on kantud Eesti Äriregistrisse, siis ettevõte kustub süsteemist alles siis, kui see kustutatakse Äriregistrist.
Ettevõtte kustutamiseks aaate algatada likvideerimismenetluse, milleks tuleb Teil kõigepealt esitada avaldus Äriregistrisse: https://abiinfo.rik.ee/avalduste-esitamine/juriidilise-isiku-likvideerimine-ja-kustutamine
Loe täpsemalt:SIITKuidas muuta ettevõtte andmeid?
Ettevõtte esindaja saab andmeid lihtsasti muuta ID-tarkvara abil keskkonda registreerudes või sisse logides. Ettevõtte töötaja saab firma andmeid muuta lepingulise kasutajakonto olemasolul.
Info muutmise ja täiendamise soovid, mis laekuvad üldmeilile, täidetakse esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui tööpäeva jooksul.
Lisaks võlgnevustele ja maksudeklaratsioonide esitamata jätmisele, põhjustab väga tihti maineskoori vähenemist ka tähtajaks esitamata majandusaasta aruanded. Mida rohkem aastaid on aruandeid esitamata, seda madalamaks langeb ka maineskoor.
Loe täpsemalt:SIITMajandusaasta aruanne on kohustuslik kõigile Eesti raamatupidamiskohustuslastele ja majandusperioodi pikkuseks on 12 kuud.
Ettevõtte asutamisel, lõpetamisel või majandusaasta alguskuupäeva muutmisel võib majandusaasta olla erandkorras ka lühem või pikem kui 12 kuud, kuid mitte üle 18 kuu.
Nt kui ettevõte asutati 15. augustil 2020 ning majandusaasta on valitud kalendriaasta, siis sellisel juhul võib olla esimese majandusaasta aruande perioodiks 15.08.2020-31.12.2021. Juhul aga kui ettevõtte oleks asutatud 15. mail 2020, siis on esimeseks majandusaasta aruandeperioodiks 15.05.2020–31.12.2020.
Kuidas tõsta usaldusväärsuse reitinguid?
Positiivsed usaldusväärsuse hinnangud annavad ettevõttele ja juhatuse liikmele võimsa konkurentsi eelise, kuna ligikaudu 87% tarbijatest ei tee veebis ostuotsust ilma, et nad oleksid veendunud ettevõtte usaldusväärsuses.
Liitu meie keskkonnaga ja teeme teie ettevõttele maineauditi käigus kvaliteetse meediaprofiili koos digiturundusega, mille käigus paranevad reitingud ja kogu brändikuvand.
Eraisikulised andmed (eraisiku email või telefon) eemaldatakse esimesel võimalusel peale vastavasisulise soovi esitamist, kuid mitte hiljem kui ühe tööpäeva jooksul.
Kontaktid leiate SIIT
Millist kasu saab nutikast veebibrauseri laiendusest?
Laadi alla Storybook WEB veebibrauseri plugin ja Sa näed Google otsimootoris ja veebilehtedel surfates alati veebilehtedel nende omanike taustinfot - kas ta on usaldusväärne, kui suur on käive, millised on kasutajate antud hinnangud ja kommentaarid.
Plugin töötab ka kõikjal veebilehtede sisus (sh otsimootorite tulemustes), andes võimaluse infot või artiklit lugedes tutvuda info/artikli sisus mainitud juhatuse liikme või ettevõtte müügikäibe, kasumi ja usaldusväärsuse skooriga (krediidiskooriga).
Andmed, mis on näha ettevõtte/ettevõtja profilil, on äriühingu Äriregistri järgsed andmed, mis on ettevõtja poolt ettevõtlusega seonduvalt registreeritud.
Juhul, kui on soov mistahes juriidilisi andmeid eemaldada, soovitame seda teha Äriregistris, misjärel muutuvad andmed ka äriinfo portaalides.
Loe täpsemalt:SIITKuidas andmed enda kasuks tööle panna?
Ettevõtte andmete alusel on loodud kõigile ettevõtetele tehisintellekti poolt isiklik meedialeht- mida rohkem on andmeid (kontaktid, veebid, videokanal, blogi, artiklid, brändivärvid jne), seda kvaliteetsem saab olema meedialeht.
Bränditud (lisatud andmetega) meedialeht on parema leitavuse ja reitinguga ka Google jt otsimootorites.
Tugeva brändiga ettevõte saab kajastust ka valdkonna uudisvoogudes ja on pilkupüüdev nii Inforegistri kui Storybooki 650 000-le kasutajale, kes teevad portaalides ühtekokku päringuid igakuiselt ca 3 miljonit korda.
Google arhiveerib igapäevaselt veebilehti ja otsimootor toob arhiveeritud veebilinkide info nähtavale senikaua, kuni teostatakse uus arhiveerimine. Seejärel kustub ka eelnev (vana) info uuendatud veebilingi juurest.
Veebilinkide uuendamine toimub keskmiselt kahenädalase inervalliga.
Juhul kui on soov kiiremini otsimootori tulemustes infot eemaldada, siis on võimalik vastav taotlus teha otse Googlele: ESITA TAOTLUS Üldjuhul uuendatakse taotluse alusel lingid 24 tunni jooksul.
Kõik soovid veebilinkide info eemaldamiseks, mis laekuvad Inforegistri/Storybooki üldmeilile, saavad uuendatud kahe tööpäeva jooksul.
Loe täpsemalt:SIITKuidas töötab Chrome, Firfox, Safari brauserilaiendus?
Storybooki WEB´i brauserilaienduse pluginat kasutades on võimalik säästa aega ja raha, sest juba veebilehel olles saab teada, kes on selle veebilehe omanik-ettevõte ja kas ta on usaldusväärne või mitte.
Ühtlasi saab teada, milline on ettevõtte finantsvõimekus ja kui suur on vaba krediit, mille piires on soovituslik finantstehingusse astuda.
Storybooki WEB töötab edukalt ka Google otsimootori tulemustes!
Ettevõtte tegevusalade (EMTAK info) pärineb riiklikust Äriregistrist. Selle muutmiseks tuleb teha vastav kanne e-ariregistris, misjärel muutub info ka mujal infosüsteemides.
Loe täpsemalt:SIITKuidas ettevõtte andmed enda kasuks tööle panna?
Ettevõtte andmete alusel on loodud kõigile ettevõtetele tehisintellekti poolt isiklik meedialeht- mida rohkem on andmeid (kontaktid, veebid, videokanal, blogi, artiklid, brändivärvid jne), seda kvaliteetsem saab olema meedialeht.
Bränditud (lisatud andmetega) meedialeht on parema leitavuse ja reitinguga ka Google jt otsitulemustes.
Tugeva brändiga ettevõte saab kajastust ka valdkonna uudisvoogudes ja on pilkupüüdev nii Inforegistri kui Storybooki 650 000-le kasutajale, kes teevad portaalides ühtekokku päringuid igakuiselt ca 3 miljonit korda.
Ettevõtte kontaktrekvisiite (telefon, email, aadress) ei saa ettevõtte küljest kustutada, kuna need omavad esindusõigusliku esindajaga sidepidamise kogumit, mille läbi teostatakse ettevõtetes omavahelisi äritehinguid – sõlmitakse lepinguid, ostetakse, müüakse, vahetatakse, omandatakse või võõrandatakse äriühingu vara, värvatakse töötajaid ja võetakse vastu ning vahetatakse mistahes juriidilisi dokumente.
Ettevõtte kehtivate kontaktide registreerimine ja ajakohasena hoidmine riikliku registripidaja juures (Äriregistris) on kohustuslik kõigile ettevõtjatele.
Loe täpsemalt:SIIT"Andmete (mh.kontaktrekvisiitide) läbipaistvus ettevõtluses on ülioluline. See on küsimus usaldusest aga ka korruptsioonist. Kipume unustama, et korruptsiooni on ka erasektoris ja ettevõtluses. Kuigi seal on seda keerulisem määratleda, näitavad uuringud, et ärikorruptsioon ohustab üldist majanduskeskkonda ja tekitab ebavõrdsust, mõjutab toodete ja teenuste kvaliteeti ning võib kujutada isegi ohtu inimeste tervisele,“ selgitas Justiitsminister Maris Lauri artiklis: "Justiitsministeerium annab äriregistri info vabaks"
Kuidas ettevõtte infot Google robotite ja ja veebikasutajate eest varjata?
Juhul kui ettevõtja soovib oma ettevõtte profiili täielikult suletuna hoida ja loovutada oma ettevõtte konkurentsieelised teadlikult teistele, siis on võimalik seda teha Digiturundus- ja brändijuhtimise teenuse raames, valides teenused:
- Otsimootorite SEO, Schema ja tagasilingid (sulgemine)
- Konkurentsi eeliste vähendamine (loovutamine)
- Avatud taustinfoga nähtavuse (vähendamine)
P.S! Selle teenusega kontakte ei kustutata, vaid suletakse profiil avalikkusele ja blokeeritakse info ettevõtte kohta Google jt otsirobotitele.
Hinnad alates 4€/kuus
Kontaktisikuteks võivad olla ettevõtte esindajad (juhatuse ja nõukogu liikmed, prokuristid jt), kui ta töötajad (personalijuhid jt). Andmed pärinevad avalikest registritest (näiteks Äriregister) ja andmekogudest (näiteks Töötukassa tööpakkumiste avaandmed) ning avalikust veebist.
Kõik andmete muutmise soovid, mis laekuvad Inforegistri/Storybooki üldmeilile, täidetakse esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui ühe tööpäeva jooksul.
PS! Telefoni teel kontaktide muutmise soove vastu ei võeta.
Loe täpsemalt:SIITKuidas nähtuvad kontaktid mobiilirakenduses Storybook MINI?
Mobiilirakendus näitab juba kõne sissehelisedes ära, kes on see isik või ettevõte, kes teile parasjagu helistab ja missugune on tema usaldusväärsus ning finantsvõimekus.
Mugav viis valida, kellega rääkida soovite või kelle kõne pealt oma väärtuslikku aega kokku hoida. Mobiilirakendus sisaldab ka tuhandeid investeerimise jm. petukõnede numbriomanikke, mille ohust otse telefoni ekraanile teada antakse.
Tarnijatele tasumata päevade arv näitab kui mitme päeva jooksul tasutakse keskmiselt kauba eest tarnijatele.
Tarnijatele tasumata päevade arv arvutatakse järgmise valemi abil:
See valem võimaldab mõõta, kui mitme päeva jooksul keskmiselt tasutakse kauba eest tarnijatele või tasutakse oma lühiajalised kohustused. See arv annab ettevõttele ja investoritele aimu ettevõtte maksevõimekusest ja rahavoogude juhtimisest.
Juhul, kui päevade arv on lähedal maksimaalsele väärtusele (365 päeva), siis see viitab, et ettevõttel võib olla likviidsusprobleeme või rahavoogude puudujääk, mis takistab neil õigeaegselt tarnijatele maksmist.
Loe täpsemalt:SIITKuidas arvutatakse ostjate tasumata päevad?
Ostjate tasumata päevade arv näitab kui mitme päeva jooksul tasuvad kliendid ettevõttele keskmiselt toodete/teenuste eest.
Ostjate tasumata päevade arv arvutatakse järgmise valemi abil:
See valem võimaldab mõõta, kui mitme päeva jooksul keskmiselt tasuvad kliendid ettevõttele toodete või teenuste eest.
See arv annab ettevõttele aimu sellest, kui kiiresti klientide poolt tasumine toimub, ning aitab hinnata ettevõtte likviidsust ja rahavoogude juhtimist.