MAERSK EESTI AS hetkeolukord
Juba 2810 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 7 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,0 punktiga ja kommenteeritud 7 korda.
Tegevusaruanne 2022
Maersk Eesti AS esindab laevaliine Maersk, Safmarine ning Sealand Eestis. Maersk Eesti AS osutab nimetatud laevaliinide transporditeenuste korraldamist ning käitleb ühist konteinerparki. Ühisesse konteinerparki on lülitatud 2018. a sügisest ka laevaliini Hamburg Süd konteinerid, mida
Maersk Eesti AS Eestis haldab.
Kui 2022.a üldine konteinermahtude trend Eestis näitas ca.7% tõusu 2021 aastaga võrreldes ja seda pea võrdeliselt nii ekspordi kui impordi osas, siis Maerski ekspordimaht jäi suures plaanis 2021 aasta tasemele, samas kui impordisuunaliste konteinermahtude osas võis tõdeda paarikümne protsendilist tõusu.
Maerski veomahu kasv tugines 2022 aastal peamiselt importsuunalisele liikumisele tänu tugevale nõudlusele tarbekaupadeturul, mis kestis kogu 2022 a. jooksul ja seda ka vaatamata vähenenud tarbekaupade nõudlusele aasta viimases kvartalis. Viimase põhjuseks võib pidada pikaaegseid tarnelepinguid ning tarneahelate mõningast inertsi.
Samas võis turul täheldada ekspordisuunaliste mahtude vähenemise trendi alates aasta teisest poolest seoses nõudluse vähenemisega sihtturgudel (peam.Hiina ja Kaug-Ida laiemalt), millele aitasid kaasa kindlasti sõda Ukrainas ning energiakandjate kallinemisest tingitud järelmõjud.
Ekspordi hoo raugemine aasta teises pooles aitas aga leevendada Eesti konteineriturul kujunenud konteinervoogude disbalanssi, kus ekspordi osaskaal ületas importi 1,5 kuni 2-kordselt. See omakorda võimaldas konteinerliinidel mõnevõrra vähendada tühjade konteinerite Eestisse positsioneerimise tasusid ning seeläbi veidi parendada peamiselt puidu- ja turbatööstuse konkurentsivõimet rahvusvahelisel turul. Sellegipoolest on mainitud disproportsioon endiselt tugevalt ekspordi poole kaldu ning ka edaspidi tuleb logistikakuludes arvestada Euroopa baassadamatest toodavate tühjade konteinerite Eestisse toomise kuluga.
Kuna Maersk lõpetas 2022 aastal teenuste pakkumise Venemaal ning sulges oma sealsed kontorid Venemaa Föderatsiooni invasiooni tõttu
Ukrainasse, siis muutusid ka piirkondlikud kuuluvused ja jaotused Maersk Eesti AS jaoks. Varasem Maerski Ida-Euroopa klaster suleti ning
Maersk Eesti AS liikus koos Soome, Läti ja Leedu kontoritega Põhjamaade klasterisse, peakontoriga Göteborgis, Rootsis.
Maersk Eesti AS 2022. aasta strateegia olulisteks tegevussuundadeks olid tarnekvaliteedi kasumlikkuse hoidmine ning parandamine nii impordi-, transiidi- kui ka ekspordivoogude osas. Samuti laevade täituvuse kindlustamine kõikides suuremates kontinentide vahelistes merekonteinervedudes. Täiendavalt kindlustas Maersk laienenud tegevuspinda erinevate transporditeenuste pakkumisel, nagu näiteks maismaa eel- ja järelveod merekonteinerites kaupadele, tollivormistused, lisakindlustuskatte võimaldamist, ladustamisvõimalusi jne.
Eesmärgiks on laiapõhjalisem veoteenuste pakkumine Maersk Eesti AS´i poolt ning selle läbi kliendirahulolu parendamine nii olemasolevate kui ka uue laiema spektri veoteenuste osas. Keskendume koostööle jätkusuutliku ja finantsdistsipliinist kinni pidava klientuuriga ning kasumit tootvate toodete ja teenuste prioritiseerimisele.
2022. aastal teenindas Maersk, Sealand ja Safmarine Tallinnat regulaarselt ja iganädalase feeder-laevaga:
Gdansk/Bremerhaven-Tallinn-Gdansk/Bremerhaven.
2022. aasta keskpaigast alates kuulub Maersk Eesti AS nn. Nordic Area’sse ehk Põhjamaade regiooni koos Rootsi, Taani, Norra, Soome,
Läti ja Leeduga.
Maersk Eesti AS personali koosseis vähenes 2022. a ühe töötaja võrra 9-lt 8-le.
Aruandeperioodil tasustati juhatuse tööd summas 107 267 eurot. Nõukogu tööd ei tasustatud. Palgakuluks oli 2022. a 398 970 eurot, millele lisandusid sotsiaalmaksud summas 132 029 eurot.
Peamised finantsnäitajad ja -suhtarvud 2021 2022
Müügitulu 643 458 682 697
Müügitulu muutus 10,2% 6,1%
Puhaskasum 12 071 15 616
Puhasrentablus 1,9% 2,3%
Lühiajaliste kohustuste kattekordaja 2,0 2,2
ROA 3,2% 4,3%
ROE 6,8% 8,1%
Kommentaarid (0)