Rohkema info nägemiseks:

MAERSK EESTI AS

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Ärimeedialehel külastusi - 3698; jälgijaid - 7. Arvustusi - 4; Artikleid 1+ "Kirjuta MAERSK EESTI AS kohta arvamuslugu!"

MAERSK EESTI AS hetkeolukord

Juba 3698 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 7 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,0 punktiga ja kommenteeritud 7 korda.

Tegevusaruanne 2024

Maersk Eesti AS on laevaliini Maersk esindaja Eestis, regionaalse peakontoriga Göteborgis, Rootsis ja kuulub nn.Põhjamaade regiooni koos

Läti, Leedu, Taani, Rootsi, Soome ja Norraga.

Kui 2024.a. üldine konteinermahtude trend Eestis näitas 14% tõusu 2023.aastaga võrreldes ja seda vaid tänu ekspordi mahtudele (import isegi vähenes ca.1% võrra), siis Maerski ekspordimaht kasvas 2024.a. 24% võrra ning vastupidiselt turutrendile õnnestus kasvatada ka impordimahtusid +8%.

See tähendab, et Maerski konteinerimaht edestas turukasvu nii ekspordis, kui ka näitas vastusuunalist positiivset liikumist impordi üldisele turutrendile.

Maerski veomahu kasv tugines 2024.aastal peamiselt kodumaise metsatööstuse ja puidule lisandväärtust loovate ettevõtete ekspordikasvule, samuti turbasektori laienenud sihtturgude ekspordimahule.

Impordi kasv oli pigem tagasihoidlik (8%) ning ka järgnevail aastail on keeruline näha koguturu importmahu osas märkimisväärseid positiivseid trende tänu üleüldisele konservatiivsusele tarbijakäitumises.

Ekspordimahtude kasv 2024.aastal oli loogiline jätk juba 2023.a teises pooles alanud trendile, kus odavnenud mereveotariifid võimaldasid madala lisandväärtusega ekspordikaupadel taasalustada liikumist nii Kaug-Ida suunal kui ka Põhja-Ameerikasse. 2024.aastal võis täheldada ka

Lähis-Ida ning Lõuna-Ameerika suunaliste eksportmahtude kasvu (puit, tselluloos, turvas).

Lisaks jätkuvale sõjale Ukrainas ning sellest tingitud mõjudele tarneahelates ja transiidimahtudes, jättis veelgi märkimisväärsema mõju pikenenud tarneahelatele Punase mere kriisikolle. Seda kogu 2024.aasta vältel, välistades konteinerlaevade ja teiste kaubaaluste ohutu likumise läbi Aadeni lahe ja Punase mere. Kommertsaluste ohutu navigeerimise tagamiseks tuli suunata laevad varasema lühema Suessi kanali läbimise asemel ümber Aafrika lõunatipu, pikendades sellega ida-lääne suunalist kabavoogu ajaliselt kuni 14 päeva võrra ning distantsiliselt kuni 10000km võrra.

See tähendas omakorda, et varasemalt kasutamata laevade kapatsiteedi kasutuselevõtt tekitas mõningase puudujäägi veomahtude teenindamise suutlikkuses konteinerlaevafirmade poolt. Pikenenud ja kallinenud tarneahelate kulud jõudsid otse lõpptarbijani ning jahutasid ostujõudlust.

Maersk Eesti AS 2024.a importmahtude kasv aitas kindlasti leevendada tühjade konteinerite põuda Eestis, mis on siinsele turule järjest omasem viimastel aastatel, kuid kuna ekspordikasv ületas siiski sisseveetava kauba mahu kasvu, siis tuleb ekpordivoo rahuldamiseks endiselt kanda laevaliinidel, s.h. Maerskil lisakulusid seoses tühjade konteinerite sissepositsioneerimisega Euroopa baassadamatest Eestist väljaviidava kauba jaoks.

Maersk Eesti AS 2024. aasta strateegia olulisteks tegevussuundadeks olid tarnekvaliteedi kasumlikkuse hoidmine ning parandamine nii impordi-, transiidi- kui ka ekspordivoogude osas. Samuti laevade täituvuse kindlustamine kõikides suuremates kontinentidevahelistes merekonteinervedudes. Täiendavalt kindlustas Maersk laienenud tegevuspinda erinevate transporditeenuste pakkumisel, nagu näiteks maismaa eel- ja järelveod merekonteinerites kaupadele, tollivormistused, lisakindlustuskatte võimaldamist, ladustamisvõimalusi jne.

Eesmärgiks on laiapõhjalisem veoteenuste pakkumine Maersk Eesti AS´i poolt ning selle läbi kliendirahulolu parendamine nii olemasolevate kui ka uue laiema spektri veoteenuste osas.

Keskendume koostööle jätkusuutliku ja finantsdistsipliinist kinni pidava klientuuriga ning kasumit tootvate toodete ja teenuste prioritiseerimisele.

2024.a oli kogu aasta lõikes ka ettevalmistus uueks koostöövormiks 2025.a alguses, hõlmates endas jagatud Gemini-nimelist veokapatsiteedivõrku ja veograafikuid koostöös Hapag-Lloydiga.

Maersk Eesti AS personal koosnes 2024. a 9-st töötajast.

2024. aastal teenindas Maersk Muuga sadamat regulaarselt ja iganädalase feeder-laevaga Bremerhaveni sadama kaudu Saksamaal.

MAERSK EESTI AS kontaktid

Koostööpartnerid

Ettevõtte suurimad koostööpartnerid

EE- Eesti

Dropdown

kõik artiklid

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.