Kuidas luua muudatustele vastupidav ettevõte?
Tänapäeval pole enam kellelegi üllatuseks, et maailm muutub väga kiiresti. Muutub turusituatsioon, muutub keskkond, muutuvad nõuded. Kuidas luua ettevõte, mis nendele nõuetele vastu peab ja samas ei kaota oma innovatsiooni?
Ettevõtte muudatused seostuvad enamikele inimestele valusa ja ebameeldivana. See seondub ebamugavustega, sest igapäevane rutiin on pea peale pööratud. Samas mõistavad edukad ettevõtted, et muudatusi tuleb teha. Tarkvara arenduse maailmas on levinud Jez Humble ütlemine "Kui miski teeb haiget, tee seda rohkem". See on küll öeldud tarvkara reliisimise kontekstis, kuid siiski kehtib ka organisatsiooni muutuste kohta. Kuid tihti ebaõnnestuvad muudatused seetõttu, et ei kaasata inimesi õigel ajal või õiges mahus - inimesed on muudatustele mitte-vastuvõtlikud, kui nad ei mõista muudatuse põhjust või võimalust. Inimesi aga ei kaasata omakorda seepärast, et ettevõtte töörutiini mitte häirida, et hoida spetsialiste "oma tööd" tegemas. Ja see tekitab omakorda situatsiooni, kus muudatuse disainimisest eemal olevad inimesed tunnevad end tõrjutuna ning hakkavadki muudatustele vastu toimima.
Kuid juhid hoiavad inimesi eemal esimestest vestlustest, sest need on enamasti segased, puudutavad paljusid inimesi ning juhid ise tunnevad end selles piisavalt ebakindlalt ning seda ebakindlust ei soovita levitada ettevõtte stabiilsuse huvides ju levitada. Isegi kui juhid tahaksid kõiki kaasata, ei tundu see pea kunagi mõistlik.
Mis siis aitaks sellest nõiaringist välja tulla? Meie usume, et vestlusi muudatuste vajalikkusest ja parimast lahendusest ning pidevast innovatsioonist nii organisatsioonis kui teenustes/toodetes aitab struktuur - valikud erinevate situatsioonide tarvis. Ühine keel pakub piisava toe, et vestlusi läbi rääkida, kuid ei suru peale justkui "kõigile sobivat" organisatsiooni.
unFIX pakub organisatsioonidele tööriistakasti, mis võimaldab teadaolevate valikute vahel valida. Näiteks meeskondade sihteesmärgi püstitamiseks. Kas loodud meeskond panustab oma tööga ettevõtte sees või panustab ta lõppkliendi jaoks? Kui sõltuv on ta teistest meeskondadest?
Kui sõltuvusi on palju, kas oleks mõistlikum meeskonnad ümber mängida? Võimalik. Aga kas see tähendab iga kord inimestele juhi vahetust? Ei, ei pea. Aga see ei pea lõppema ka maatriksjuhtimisega.
Kuidas? Uuri järele! www.unfix.com või liitu meie töötubadega online või Tallinnas.
Kommentaarid (0)