BARCO BLANCO MTÜ hetkeolukord
Juba 462 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 6 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.
Tegevusaruanne 2022
MTÜ Barco Blanco eesmärgiks on merespordi edendamine ja purjetamise alase ühistegevuse korraldamine. Selleks hallatakse purjejahte ja paate nii võistluspurjetamiseks, kui ka merematkade korraldamiseks. Lisaks tegeletakse Eesti merekultuuri arendamisega tutvustades, hoides ja edendades olemasolevaid traditsioone. MTÜ tegutseb alates 27.12.2007.
2022. aasta veebruaris algas sõda Venemaa ja Ukraina vahel. Selle tulemusena halvenes julgeolekuolukord kogu Euroopas, sh. navigatsioon
Läänemerel. Lisaks muutus energiakriisist tulenevalt üldine majanduskeskkond ning eurooplaste majanduslik kindlustunne.
MTÜ Barco Blanco osanikud leppisid kokku jätkata kahe erineva meeskonnana. Sellega seoses lahkus MTÜ-st kaks liiget ning ettevõtte jahtlaev müüdi nende liikmetega seotud ühingule.
Uut jahtlaeva valiti Eestis, Leedus ja Rootsis müüdavate X35 tüüpi jahtide hulgast, valituks osutus Stockholmis baseerunud laev.
Selle omandamiseks sõlmis MTÜ Barco Blanco Swedbank AS-ga laenulepingu, mida käendas Maaelu Edendamise Sihtasutus. Peale laeva omandamist ning Eesti registrisse kandmist vormistati laen ümber liisinglepinguks, mida käendavad MTÜ juhatuse liikmed.
Ostu-müügi formaalsuste otsustamiseks toimus viis üldkoosolekut ja üks juhatuse koosolek. Lisaks muudeti alates juulikuust igakuise liikmemaksu suurust.
Jahtlaev CASSANDRA uue purjenumbriga EST-266 osales Muhu Väina regatil ning Saaremaa Merispordi seltsi klubiregattidel, kus saavutati hooaja kokkuvõttes suuremate jahtide hulgas III koht. Laeva vahetusest tingitud lühema hooaja lõpetas meeskond Eesti Karikasarja poolesaja suure jahi arvestuses 35. kohal.
Saaremaa Merispordi Seltsi navigatsioonihooaja lõpetamise galaõhtul annetati MTÜ Barco Blanco asutatud Aasta Merematkaja auhind jahile
PRINTSESS ROOSI.
Põhivara ostu-müüki arvestamata oli MTÜ finantskäive varasemate aastatega samas suurusjärgus, küll aga kahanes oluliselt kontojääk, kuna finantsvarusid vajati uue laeva varustuse ja registrite korrastamiseks. Selleks tehti koostööd Viking Life-Saving Equipment Estonia AS-ga, IF
P&C Insurance AS-ga, Eesti Jahtklubide liiduga, Sideametiga ning Transpordiametiga.
Merepäevi kogunes osalise hooaja tõttu varasemast vähem, 18 päeva. Meresõidu kogemuse said 30 huvilist ning uuel laeval lipu heiskamisel ja muudes tugitegevustes osales veel 20 huvilist.
2023.a. on plaanis jätkata jahtlaeva opereerimist liikmete huvides ning osaleda SMS klubiregattidel.
Alo Tamm juhatuse esimees
Kommentaarid (0)