METAPRINT AS

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Juba 15 707 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 152 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 3,2 punktiga ja kom

METAPRINT AS hetkeolukord

Juba 15 707 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 152 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 3,2 punktiga ja kommenteeritud 14 korda.

Tegevusaruanne 2024

Euroopa ühe suurima aerosoolpakendite tootja Metaprint juured ulatuvad aastasse 1891.

Eraldiseisva ettevõttena tegutseb see aastast 1995 ja omab hetkel Eestis tehaseid Tallinnas ja

Pärnus.

Enamik ettevõte poolt toodetavatest pakenditest kasutatakse tehniliste aerosooltoodete pakendamisel, lisaks kasutatakse tema pakendeid ka toiduaine- ja kosmeetikatööstuses.

Tehniliste toodete suuremad tootegrupid on ehituskeemia, värvid, määrdeained, samuti tehnilised puhastusvahendid.

Toiduainepakendeid kasutatakse ennekõike vahukoore ning pagaritööstuses kasutatavate vormide määrimiseks mõeldud toodete pakendamisel. Tõusev trend toiduainetööstuses on kasutada aerosoolpakendatud oliivi-, rapsi- ja päevalilleõli tooteid grillimisel ja kodusel toidu valmistamisel.

Kosmeetikatoodete puhul on tegu põhiliselt juuksehooldusvahenditele ja raseerimisvahtudele mõeldud pakenditega.

Väga hästi on kasvanud tootegruppidena pakendid pestitsiididele ja putukamürkidele. Uue turusegmendina on lisandunud alatest eelmisest aastast ka veterinaaria.

2024 investeerimistegevus. Investeeringute osas oli 2024. aasta planeeritud kui suureks laienemiseks ettevalmistav periood. Samas saavutasime olulise verstaposti – uue põlvkonna robotiseeritud digitrüki tehnoloogia edukas kasutuselevõtt 2024. aasta III kvartalis. See investeering suurendas ettevõtte digitrüki tootmisvõimsust kuni viis korda, võimaldades klientidele suuremat paindlikkust ja madalamat omahinda. Nüüd on klientidel veelgi lihtsam katsetada uute trükitud väikepartiidega turule tulekut, kasutades selleks Metaprindi tarnitud aerosooltaarat.

Investeering digitrükitehnoloogiasse on osa 2025–2027 strateegilisest arengukavast, mille eesmärk on suurendada tootmise paindlikkust ja tõhusust.

Kavandatud nö. Tallinna tehaste suurlaiendus. Varasemalt Rae valda planeeritud tehase kolimise ja suurlaienduse osas tehti strateegiline otsus: laienemine ja moderniseerimine toimub olemasoleva tehase territooriumil Tallinnas Suur-Sõjamäel. Otsus sündis geopoliitiliste hinnangute ja logistikakaalutluste põhjal suunates algse Rae valda planeeritud tehase investeerimisressurssi osaliselt kavandatavasse Metaprindi sõsartehase laienemisesse Saksamaale, mille ehitus algab ka 2025 aastal.

Uuenenud Tallinna tehaste 2025-2027 laienemisplaan hõlmab kolme peamist valdkonda:

Esiteks, komponentide pakkimise täielik robotiseerimine, mis võimaldab projekti lõpuks suunata vabanev madalamat lisandväärtust loov tööjõuresurss kõrgema kvalifikatsiooniga töökohtadele.

Praktiline vajadus tuleneb ka tööjõuturul valitsevast keerukusest leida inimesi madala automatiseerituse tasemega töökohtadele ja seda eriti öisteks vahetusteks.

Teiseks, terase rullmaterjali lõikamise protsessi juurutamine, mis vähendaks märkimisväärselt terase jäätmeid, sest siiani on ettevõtte ostnud terast vaid valmis tahvlitena.

Kolmandaks, ligakaudu pooles ulatuses praeguse gaasiküttel toimuva lakkimisprotsessi asendamine kaasaegse energiasäästliku LED-UV tehnoloogiaga.

Jätkusuutlikkuse valdkonnas jätkasime aktiivset ettevõtte süsiniku jalajälge vähendavate materjalide – eelkõige Thyssenkrupp’i blueMint® ja Tata Steel’i Zeremis – propageerimist oma klientide. Paraku tarneahela kõige lõpus olev eraisikust tarbija kui ka Euroopa jaekaubandussektori huvi laiemalt selliste pakendite vastu on endiselt vägagi madal, mistõttu tarneahelas puudub tõsisem tõmbefaktor, mis ettevõtteni jõuaks ja seeläbi sellisest terasest tooteid telliks. Sellise aerosooltaara omahind oleks kõigest umbes 20% kallim kui nö. tavaterasest, kuid see paistab olema hetkel piisav, et tarneahelas allpool nõudlus oluliselt langeks. Vaatamata veel suhteliselt vähesele huvile näeme end jätkuvalt turu liidripositsioonis, kus suudame vajadusel turule madalama süsiniku jalajäljega toodet pakkuda.

2024. majandusaastal andsime klientidele üle ligi 5,4 miljonit (2023: 2,4 miljonit) aerosoolpakendit, mis olid valmistatud vähendatud CO jalajäljega materjalist - bluemint®. Teise 2

Kommentaarid (0)


Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Dropdown

kõik artiklid

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.