Endine Bonnier meediagrupi digimeediajuht ning praegune SEB Grupi digitaal- ja kliendikogemuse juht
Sara Öhrvall esines SEB iga-aastasel finantsjuhtide seminaril ettekandega, kus ta kirjeldas digitaalsete muutuste võimalusi. „Mustrid on tööstusharude üleselt sarnased – need ettevõtted, mis juhivad digitaalsete muutuste alal, juhivad ka kasumlikkuses,“ ütles Öhrvall.
Kuigi masinõpe ning tehisintellekt on alles lapsekingades ning paljude ettevõtete jaoks tundmatu maa, siis Öhrvalli kogemuse kohaselt pakuvad mõlemad tehnoloogiad hulgaliselt „madalal rippuvaid õunu“ – lihtsaid ent väga kasulikke lahendusi, kuidas oma äritegevust edendada. „Nende tehnoloogiate peamine kasutegur peitub täna võimalustes oma klienti paremini tunda. 75 protsenti ettevõtetest leiab, et tehisintellekti suurim kasutegur on kliendihalduses, kuid kindlasti see valdkond tulevikus laieneb,“ selgitas Öhrvall.
Öhrvall tõi oma kogemustest arvukalt näiteid, kuidas tehisintellekti ja masinõpet on võimalik äritegevuses kasutada – näiteks on tehnoloogia abil võimalik tuvastada klientide reaktsiooni uue toote tutvustamisele teadmaks, kuidas järgmisel korral veelgi edukamalt uudistoodet esitleda. Blockchain e. plokiahela tehnoloogia muudab oma tööpõhimõttega kõike isikutuvastuse ning lepingute turvalisusega seonduvat, sest selle tehnoloogiaga kaitstud andmeid on võimatu manipuleerida.
„Kas tõesti oskab arvuti inimesi profileerida nende internetikäitumuse põhjal? Jah, oskab. Ettevõtted saavad kasutada inimese e persooni käitumist sotsiaalmeedias ning neid profileerida. Nii teame rohkem nii oma klientidest kui ka tarbijatest ja nende ootustest. Ameerika investeerimisfondid kasutavad tehisintellekti abil kogutud andmeid koguni nii, et koguvad droonidega infot inimeste liikumistest ja tarbimisharjumustest,“ tõi Öhrvall näiteid lisades, et suurandmeid tuleb õppida paremini mõistma selleks, et neid äris rakendada.
Öhrvall tõi esile viis printsiipi, mida oma äri kaasajastamisel silmas pidada:
- Uuenduslik agenda ning digitaalstrateegia – näiteks oli Detroidi autotootjatel kõik ressursid ja eeldused selleks, et käivitada edukalt elektriautode tootmine. Ometi sai sellega hakkama hoopis Elon Musk.
- Ajastus – uued trendid võivad käivituda ootamatult, nagu näiteks uudiste tarbimine mobiiltelefonis. Võitjad on need, kes on selleks valmis ning oskavad kiiresti oma toodet kohandada või hoopis pakkuda täiesti uut toodet.
- Ajutiste ärimudelite loomine – nende abil on võimalik raha teenida ka siis, kui suurt projekti veel silmapiiril ei ole. Ära oota suurt ideed, tööta ka väikestega!
- Emba teadmatust – liiga palju on äriarenduses testimist ja katsetamist, teadus- ja arendustegevusega minnakse kohati liiale. Sellele kulutatakse palju aega ja raha samas kui 10 protsenti muutus tootes võib muuta 90 protsendiliselt tarbija nägemust sellest. Innovatsioon ei pea alati olema meeletult kallis.
- Ole valmis platvormipõhiseks majanduseks. Teoreetiliselt liigub pea 30 protsenti kõikide ettevõtete kogukäibest 2020-ndaks aastaks läbi teenuseplatvormide.
Lõpetuseks rõhutas Öhrvall, et digitransformatsiooni ning äritegevuse kaasajastamise käigus on oluline omada pikaajalist ning selget visiooni. See annab ettevõttele kindla suuna, mille poole püüelda ning samas tagab töötajatele stabiilsuse ja turvatunde. Tehnoloogilised lahendused ei saa olla ajutised vaid peavad moodustama strateegilise terviku; kohanemisvõime on oluline, kuid selleks, et teha julgeid samme, peab olema visioon ning arusaam tööstuse arengust ja tulevikust kümne aasta perspektiivis.
Oma klientide käitumisest äriilmas saab eriti hea ülevaate, kui kasutada
Inforegistri täislahendust.
Kommentaarid (0)