GLAMOX AS hetkeolukord
Juba 6753 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 202 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,6 punktiga ja kommenteeritud 42 korda.
Tegevusaruanne 2023
Sissejuhatus
AS Glamox on Norra kontserni Glamox ja AS Harju Elekter poolt 1992. aastal moodustatud aktsiaselts, mille põhitegevusalaks on valgustite tootmine ja hulgimüük. Alates aastast 2000 kuulub ettevõtte 100% Glamoxi kontsernile.
Glamoxi missiooniks on olla oma turusegmendis terviklike valgustuslahenduste tarnija.
Oma tegevuses ollakse orienteeritud kliendi vajaduste rahuldamisele, keskkonnasäästlikkusele, kõrgele kvaliteedile ja tarnetäpsusele.
Ettevõtte äritegevuses ei esine hooajalisust või tsüklilisust.
Olulised keskkonna- ja sotsiaalsed mõjud
Glamoxi eesmärk on olla oma tööstusharu jätkusuutlikkuse liider. Ettevõte on püstitanud keskkonnasäästlike tegevuste eesmärgid ning jälgib nende täitmist. Peamiseks eesmärgiks on keskkonnaalase jalajälje vähendamine, k.a CO2 saaste ja energia kasutamise vähendamine, s.h taastuvenergia kasutamise suurendamine, materjalide taaskasutamine, jäätmete liikide kaupa kogumine ja utiliseerimine (s.h pakendiringluse seaduse täitmine).
Kuna valgustus moodustab 15 - 20% maailma energiakasutusest ja 5% maailma kasvuhoonegaaside heitkogustest, siis peab Glamox oma kohustuseks toetada oma klientide jätkusuutlikkuse ambitsioone, pakkudes energiatõhusaid valguslahendusi. Uuendades olemasolevaid valgustusseadmeid tõhusateks ja nutikateks valgustiteks ja süsteemideks, saavad kliendid vähendada energiatarbimist kuni 90%.
Kuuludes oma tegevuspiirkonnas suurimate tööandjate hulka, on ettevõttel tihedad sidemed kohaliku omavalitsusega. Glamox teeb ka tihedat koostööd kohaliku kooliga panustades noorte hariduse kaasajastamisse ning loodusteaduste õppimise propageerimisse, et seeläbi kvalifitseeritud tööjõudu juurde kasvatada.
Kommentaarid tulemustele 2023 tulemused on head: (cid:127) Vaatamata jätkuvatele väljakutsetele tarneahelates suudeti klientide tellimused tähtajaliselt täita.
(cid:127) Olukorras, kus Skandinaavias olid ehitusturud jahtumas, suudeti oma positsioonid põhiturgudel säilitada ja ettevõtte käive oli ainult 6% väiksem võrreldes 2022 aasta tulemusega.
(cid:127) Ettevõtte kasum enne maksustamist oli vaatamata 2023 väiksemale käibele kõrgem kui 2022 aastal. Seda tänu aktiivsele protsesside tõhustamissele, et tasandada sisendite hinnatõusust tekkivate kulude tõusu.
Valuutakursside ja intressimäärade muutumisega seotud riskid.
Partneritega väljaspool Euroopa Liitu arveldatakse peamiselt EUR-des või siis ka nende riikide kohalikus valuutas, peamiselt Poola zlottides ja
Norra või Rootsi kroonides. Võimalik risk valuutakursi kõikumisest tekib arveldamisest nende riikide kohalikes valuutades. Hankijatega tehingutes on peamiseks valuutaks EUR. Ajalooliselt ei ole omanud kursi- ja intressikursside muutused ettevõtte finantstulemustele olulist mõju.
Turud
AS Glamox turustab oma toodangu põhiliselt kontserni müügidivisjoni ja lepinguliste esindajate kaudu. Ekspordi osakaal on 95%. Peamiseks turuks on Norra, kuhu läheb ca. 33% toodangust, järgnevad Rootsi, Poola ning Soome turud. Eesti turu osakaal käibest on ca 5%.
Olulised sündmused
RoHSJ direktiivi piirangute jõustumine toetab LED-valgusallikatele üleminekut ja mõjutas paljusid hooneid Euroopas, suurendades ka vajadust
Glamoxi toodete järele.
Et toatada oma klientide jätkusuutlikkuse ambitsioone ja pakkuda energiatõhusaid lahendusi, jätkus ettevõttes LED tehnoloogial põhinevate toodete ja jätkusuutlikkust toetavate valgussüsteemide ning -juhtseadiste edasiarendamine.
Glamoxi Eesti üksuse tehas saavutas 2023. aastal vastutustundliku ettevõtluse indeksi KULDmärgise.
Tulud, kulud ja kasum
AS Glamox 2023. aasta müügitulu oli 71 182 tuhat eurot (kahanemine eelmise aastaga võrreldes 6%).
Kommentaarid (0)