SALVEST AS hetkeolukord
Juba 10 205 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 138 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,7 punktiga ja kommenteeritud 300 korda.
Tegevusaruanne 2023
ÜLDISELT 1946. aastal Tartus tegevust alustanud AS Salvest põhitegevuseks on toidu tootmine ja müük. Ettevõte põhineb 100% Eesti kapitalil.
AS Salvesti sortimenti kuuluvad väga erinevad tooted alates purgisuppidest ja valmistoitudest kuni mooside-kastmete-lastetoitude ning smuutideni. Ettevõtte tänane tootevalik koosneb ligikaudu 200 erinevast tootest, millest enamus (ca 81% käibest) turustatakse oma brändide nagu Salvest, Põnn, Meie Mari, Presto, Muuti, 3Min, Mahlakas ja Smushie all. Lisaks kuuluvad sortimenti allhanke ja omamärgi (private label) tooted. Kogu kasutatavast toorainest on ligikaudu viiendik ökoloogiline, sealjuures Põnni lastetoidud on 100% ökoloogilisest toorainest.
Ettevõte omab IFS (International Featured Standards) Food standardi kõrgeimat, A-taseme toiduohutussüsteemi sertifikaati. Antud standard on üheks olulisemaks toiduainete käitlemise kvaliteedi näitajaks toiduainetööstuses, selle sertifikaadi uuendamine toimub iga-aastase põhjaliku protsessiga. Samuti on ettevõttele omistatud ISO 9001:2015 kvaliteedisertifikaat. AS Salvest on mahepõllumajanduse registris töötlejana 2008.
aastast, olles Eesti üks suurimaid mahetoorainest tootjaid.
AS Salvest gruppi kuulub 100% osalusega tütarettevõtja Salvest Pakend OÜ, mille peamiseks majandustegevuseks on pakendite vahendus ja väärindamine. Tütarettevõtja tegevusmahud ei ole grupi vaates olulised.
Ettevõtte äritegevuses puudub oluline sesoonsus, mõnevõrra suurema käibega on aasta viimased paar kuud. Ettevõtte valuutarisk on marginaalne, kogu toodang müüakse eurodes ning valdav osa tooraine ostudest tehakse samuti eurodes. Intressiriski võib hinnata madalaks, intressimäärade potentsiaalsel tõusul, mida võib põhjustada halvenev majanduskeskkond või ettevõtte riskitaseme tõus väliste finantseerijate vaates, ei ole olulist mõju ettevõtte rahavoole ja puhaskasumile.
ARUANDEAASTA 2023. aastal moodustas AS Salvest müügitulu 22,0 mln eurot (2022: 21,0 mln), millest eksport oli ligikaudu 19% (2022: 18%). Võrreldes eelneva, 2022. aastaga, oli Eesti müügimahtudes mõningane langus, selle põhjuseks oli halvenenud majanduskeskkonnast tingitud tarbijate ostujõu vähenemine. Lisaks mõjutas majandustulemust üldine sündide vähenemine Eestis, mis kajastus lastetoidu kahanevas müügimahus. Käibe kasvu mõjutas müügihinna tõus, mille põhjustas tootmissisendite, peamiselt toorained ja pakendid, hinnatõus. Ekspordi osas suudeti mahte kasvatada. Valdav osa ekspordikäibest moodustas müük Soome, lisaks müüdi toodangut riikidesse nagu Rootsi, Tšehhi, Läti, Leedu ja
Saksamaa, vähemal määral ka mujale. Mahtude poolest suuruselt teine välisturg oli Rootsi, mis on ettevõtte jaoks uus sihturg, kaubakategooriaks militaartoidud.
AS Salvest 2023. aasta brutokasumiks kujunes 5,3 mln eurot, EBITDA oli 1,6 mln eurot (2022: 2,7 mln). Üldhalduskulud olid kokku 1,7 mln eurot ja turustuskulud 3,4 mln eurot. Ettevõtte 2023. aasta põhivarade kulum oli 1,2 mln eurot. Ettevõtte aruandeaasta puhaskasumiks kujunes 0,1 mln eurot (2022: 1,5 mln). 2023. aastal mõjutas ettevõtte tulemust jätkuvalt kasvanud sisendite (toorained, materjalid) hinnad aasta esimeses pooles, mis põhjustas müüdud brutokasumi marginaal vähenemise. Kiiret kulude kasvu ei õnnestunud müügihindadesse kogu ulatuses edasi kanda, mille tõttu vähenes ka ettevõtte kasumlikkus. Venemaa agressioonil Ukrainas otsest mõju AS Salvest tegevusele ei olnud, küll aga oli ettevõte mõjutatud tooraine ja materjalide turu ümberkujunemisest ning sellest tulenevalt üldisest hinnatõusust.
Aruandeaastal investeeris AS Salvest materiaalsesse ja immateriaalsesse põhivarasse kokku 0,4 mln eurot, mis finantseeriti omavahenditest.
Investeeringutest moodustas IT riist- ja tarkvara kokku ca 0,1 mln eurot, lisaks investeeriti tootmisvõimekuse kasvu.
AS Salvesti tooteportfell täieneb pidevalt uute toodetega ning lisaks toimub jooksev arendus- ja parendustöö olemasolevate toodetega, muutes neid tervislikumaks, eelkõige vähendades soola, suhkru ja rasvaine sisaldust. Uue kategooriana lisandus 2023. aastal tooteportfelli piimal põhinevad imiku piimasegud. Lastetoitude kategooria laienes ökoloogilisest toorainest erinevate krõbuskite ja vahvlitega, mis on tarbijate poolt väga hästi vastu võetud. Üheks olulisemaks uueks suunaks ettevõtte tooteportfellis 2023. aastal oli militaartoitude arendamine, mida müüdi nii
Eestis kui välisturgudel. Selle valdkonna kasvu on ette näha ka järgnevatel aastatel.
Eesti Toiduliidu korraldatav Eesti Parima Toiduaine konkurss on olnud ettevõttele läbi aastate edukas, nii ka 2023. aastal. Eesti Parima
Lastetoidu tiitli sai Põnn Ökoloogiline kaerapuder ploomi, musta sõstra ja kookosjoogiga. Salatite hulgast said Eesti Parima Köögiviljatoote auhinna Koreapärane porgandisalat ning Parima Kastme auhinna BBQ kaste. Lisaks märgiti Eesti Parima Puuviljatoote kategoorias ära
Smushie Ökoloogiline passioni-mangosmuuti basiilikuga, Eesti Parima Magustoidu kategoorias Muuti Ökoloogiline pirni-maasikapüree kookosjoogi ja küpsistega ning Eesti Parima Valmistoote kategoorias Presto Peedisupp rebitud veiselihaga.
Eesti suurima toiduajakirja Oma Maitse konkursil saavutati 2023. aastal kaks auhinda - Parima Lastetoidu kategoorias Põnn Ökoloogiline neljaviljapuder õuna ja mangoga ning Muuti Ökoloogiline pirni-maasikapüree kookosjoogi ja küpsistega.
Kommentaarid (0)