TALLINNA SADAM AS-i reisijate arv tegi rekordi
Aasta kokkuvõttes oli TALLINNA SADAM AS-i kaubamaht kokku 20,6 miljonit tonni, suurenedes eelmise aastaga võrreldes 7,4 protsenti, põhiliselt vedellasti ja ro-ro kaupade arvelt. Reisijate arv kasvas kahe eelneva aasta võrdluses 0,6 protsenti, jõudes läbi aegade rekordilise 10,6 mln reisijani. Reisijate arvu kasvu vedasid kruiisireisijad, keda eelmisel aastal oli üle 70 tuhande rohkem. Suurima laevaliini Tallinn-Helsingi reisijate arv jäi eelneva aastaga samale tasemele.
2018. aasta IV kvartalis läbis TALLINNA SADAM AS-i sadamaid 5,0 miljonit tonni kaupa ning 2,3 miljonit reisijat. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga suurenes kaubamaht 2,0 protsenti, eelkõige vedellasti arvelt. Reisijate arv IV kvartalis vähenes 1 protsendi võrra. Laevakülastuste arv kasvas 4,8 protsendi võrra 1841 külastuseni.kaubamaht kokku 20,6 miljonit tonni, suurenedes eelmise aastaga võrreldes 7,4 protsenti, põhiliselt vedellasti ja ro-ro kaupade arvelt. Reisijate arv kasvas kahe eelneva aasta võrdluses 0,6 protsenti, jõudes läbi aegade rekordilise 10,6 mln reisijani. Reisijate arvu kasvu vedasid kruiisireisijad, keda eelmisel aastal oli üle 70 tuhande rohkem. Suurima laevaliini Tallinn-Helsingi reisijate arv jäi eelneva aastaga samale tasemele.
TALLINNA SADAM AS-i juhatuse esimehe Valdo Kalmu sõnul võib 2018. aasta mahtudega rahule jääda, kuna ettevõte suutis keerulises konkurentsiolukorras kaubamahud stabiilsena hoida ja neid isegi kasvatada. „ Meil on hea meel, et vedellasti operaatorid on sõlminud uusi kokkuleppeid ja suutnud kasvatada mahte, hästi on käima läinud ka Muuga-Vuosaari ro-ro liin. Reisijate arvu osas saavutasime 11. aastat järjest rekordi,“ märkis Kalm.
„ 2018. aastal õnnestus sõlmida kokkulepe endise söeterminali ala kasutusele võtuks ettevõtte MPG Agro Production poolt õlikultuuride töötlemise ja logistikakompleksi rajamiseks. Konteinerterminali operaator sai uue omaniku Saksa suurettevõtte Hamburger Hafen und Logistick AG näol. Vanasadamas käivitasime nutika liiklusjuhtimissüsteemi Tark Sadam, renoveerisime A-terminali saabumiste ala ja alustasime D-terminali laiendamisega. Ühtlasi tegime algust ka Vanasadama pikaajalise arenguplaani Masterplaan 2030 elluviimisega.“ kommenteeris Valdo Kalm.
Kommentaarid (0)