TOYOTA BALTIC AS

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Juba 10 180 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 142 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,3 punktiga ja kom

TOYOTA BALTIC AS hetkeolukord

Juba 10 180 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 142 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,3 punktiga ja kommenteeritud 12 korda.

Tegevusaruanne 2023

Balti riikide majanduskeskkonda mõjutas jätkuvalt Venemaa sõjaline agressioon Ukrainas, mis tõi kaasa kõrged energiakulud, kõrged intressimäärad ja selle tagajärjena kõrge inflatsiooni Balti riikides. Toorainete tarnevõimalused taastusid järk-järgult COVID-19 pandeemia mõjudest. Sealhulgas paranes ka pooljuhtide kättesaadavus, mis aitas kaasa Balti riikide (Eesti, Läti ja Leedu) autoturu arengule, kasvades 9,3% 2023. aastal võrreldes 2022. aastaga.

Samas 2023. aasta 2. poolel hakkas tarbijate kindlustunne langema ja uute kliendilepingute portfell võrreldes eelmise aasta sama perioodiga vähenes.

Lõppenud majandusaasta jooksul registreeriti Balti riikides 78 293 uut sõiduautot ja tarbesõidukit (v.a. raskeveokid ja bussid), mis on 6,2% rohkem kui eelmisel majandusaastal (2022/2023: 73 728), kuna sõidukite tarnevõimalused paranesid. Majandusaastal registreeriti uusi Toyota ja Lexuse sõidukeid rekordilisel tasemel – 17 682 sõidukit (2022/2023: 15 102). Toyota ja Lexuse konsolideeritud turuosa kasvas 22,6%-le (2022/2023: 20,5%) tänu meie tugevale jaemüügi võrgule ja tarbijate suurenenud huvile hübriid-elektritehnoloogia suhtes, mis on keskkonnasõbralik ning samas ka praktiline lahendus liikumaks kaasa autoturu järkjärgulise elektrifitseerumisega. Hübriid-elektritehnoloogia osatähtsus Toyota ja Lexus uute sõidukite müügis jõudis 63,5%-ni.

Toyota Baltic AS-i müügitulu oli majandusaastal 515 651 020 eurot (2022/2023: 386 293 667 eurot). Kasv toimus tänu autode müügimahu tõusule ja sõidukite autopargi kasvule, mis mõjutas positiivselt varuosade müügitulu arengut.

Vaatamata Balti riikide makromajanduslikule nõrkusele tagas ettevõtte hea kasumlikkuse kasvav nõudlus hübriid-elektrisõidukite järele, ja digitaliseerimisega seotud arengud võimaldasid pakkuda kvaliteetset kliendikogemust ning parandada samal ajal turundustegevuse efektiivsust. 2023/2024. majandusaastal saavutas ettevõte netokasumi 26 826 649 eurot (2022/2023: 16 776 318 eurot).

Venemaa argessioon Ukrainas tekitab jätkuvalt ebakindlust majanduskeskkonnas ja ettevõtete ning tarbijate kindlustunde suhtes. Seetõttu prognoositakse autoturu nõudluse mõningast jahenemist võrreldes eelmise majandusaastaga. Peamisteks mõjutajateks on kõrge inflatsioon ja kõrge Euribor võrreldes ajaloolise 5-10 aasta keskmisega. Lisaks mõjutavad Eesti autoturu arengut negatiivselt Eesti valitsuse otsused tõsta käibemaksu ja tulumaksu 2% võrra. 2024/2025. majandusaasta netomüük väheneb prognooside kohaselt eelmise perioodiga võrreldes 3-5%. Lisaks prognoositakse jätkuvat tugevat survet müügikuludele, mistõttu 2024/2025. majandusaastal ettevõtte netokasum võib väheneda, kuid Toyota Baltic AS jääb siiski kokkuvõttes kasumlikuks.

Ettevõtte peamine eesmärk 2024/2025 majandusaastal on jätkata jätkusuutlikku, sotsiaalselt vastutustundlikku ja kasumlikku tegevust, võimendades hübriid-elektritehnoloogia kiirendatud populariseerimist, mida täiendavad pistikhübriid-elektrilised ja akutoitega elektrisõidukid ning pakkudes volitatud Toyota ja Lexuse müügi- ja teenindusvõrkude kaudu valdkonna juhtivat klienditeenindust nii era- kui ka äriklientidele.

Oluline osa Toyota Baltic AS investeeringutest on seotud sõidukite ostuga turundustegevuse ja tootekoolituste eesmärkidel, mida on 2024/2025. majandusaastaks planeeritud üle 1 500 000 euro (2023/2024: 1 747 000 eurot).

Toyota Baltic AS osaleb Toyota globaalses kontsernipanga süsteemis ja aruandeaastal on ettevõte deponeerinud ja ka võtnud laenu kontsernikonto kaudu. Kontsernikontol rakendatud intressimäära tingimused kohalduvad sarnastel põhimõtetel kõigile Euroopa majandusruumis tegutsevatele Toyota gruppi kuuluvatele ettevõtetele, s.h. Toyota Baltic

AS-ile.

Toyota Baltic AS pöörab olulist tähelepanu käibekapitali juhtimisele, et tõhusalt maandada finantslikviidsusega seonduvad riskid. Ettevõtte likviidsuse juhtimisel hinnatakse tähelepanelikult nõuete ja kohustuste maksetähtaegasid ning analüüsitakse varude kvantiteeti ja kvaliteeti.

Juhatus ja nõukogu

Juhatuse liige on Mika Rafael Elojärvi (alates 01.01.2020). Nõukogu liikmed on Christian Norberg (alates 27.11.2023),

Milena Tsvetkova (alates 01.01.2023) ja Pascal Richard Charles Ruch (alates 01.01.2020). Juhatuse ja nõukogu töötasu koos sotsiaalmaksuga oli kokku 286 828 eurot (2022/2023: 277 919 eurot).

Audiitor

Toyota Baltic AS-i auditeerib AS PricewaterhouseCoopers.

Personal

Keskmine töötajate arv majandusaastal oli 44 (2022/2023: 42), kellele on arvestatud töötasudeks koos sotsiaalmaksu ja töötuskindlustuse maksudega kokku 3 726 165 eurot (2022/2023: 3 446 569 eurot).

Kommentaarid (0)


Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Dropdown

kõik artiklid

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.