NORDIC DIGITAL AS hetkeolukord
Juba 12 929 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 41 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,0 punktiga ja kommenteeritud 85 korda.
Tegevusaruanne 2023
Lühiiseloomustus
Nordic Digital AS on 1992. aastal asutatud kodumaisel kapitalil põhinev foto-, elektroonika-, tarbe- ja arvutikaupade jae- ning hulgimüügiga tegelev ning fotograafiateenuseid osutav ettevõte.
Nordic Digital AS haldab viit Photopointi kaubamärgi all tegutsevat kauplust Tartus ja Tallinnas ning esindab muuhulgas mitmeid maailmakuulsaid kaubamärke Eestis. Nendest tuntumad on Panasonic Batteries, Tamron, Manfrotto, Boya, Roccat, Razer, Speedlink, Vivanco jpt.
Areng ning prognoos 2023. aastat iseloomustab tugev inflatsioon ja sellega kaasnenud muutused, eeskätt kulude suurenemine. Aasta teises pooles algas Eestis majanduslangus, mis avaldas mõju ostujõule ja tarbijakindlusele. Juhtkond hindab, et 2024. aasta alguseks pole majanduslangus veel lõppenud ning tarbijate ebakindlus on süvenenud. Leibkondade sissetulekud on vähenenud eelkõige toiduainete, kütuste ning energia hinnatõusude tõttu.
Äritegevuse suurimateks riskideks peetakse majanduskeskkonna muutusi, konkurentsi, ettevõtte tegevusest tulenevaid riske ja IT-valdkonna riske. Peamine oht 2024. aastaks on tarbijate ebakindlusest tingitud käibe langus ning uued maksud, mis võivad mõjutada nii tarbijat kui ka ettevõtet tervikuna. Positiivse arenguna nähakse EURIBORi langust, mille puhul analüütikud ennustavad, et see langeb 2024. aasta lõpuks 3% tasemele. Konkurentsi peamised riskid hõlmavad turumuutusi, uute konkurentide sisenemist ja turueelistuste muutumist. IT riskid hõlmavad peamiselt küberturvalisust ja isikuandmete kaitset.
2023. aasta majanduskeskkond ja jaekaubanduse areng olid tihedalt seotud üldise majanduskasvu ja majanduse üldise olukorraga. Aasta alguse kiire inflatsioon ja järsult tõusnud baasintressid mõjutasid juhtkonna hinnangul tarbijate käitumist. Viimased kaks aastat on näidanud, et tarbijad on majandustingimustele väga tundlikud ning võimalusel lükatakse ostuotsuseid edasi.
Tarbijaindeks kasvas 2023. aastal võrreldes 2022. aasta keskmisega 9,2%. Suurimad hinnatõusu mõjutajad olid toidu ja mittealkohoolsete jookide hinnad. 2023. aasta teisel poolel oli tarbijakindlus erakordselt madal.
2024. aasta majanduse võtmesõnaks on tarbijate ebakindlus. Konjunktuuriinstituudi igakuised ettevõtete küsitlused näitavad, et tarbijakindlus pole taastunud ja püsib jätkuvalt väga nõrk. Eesti Pank prognoosib, et majandus hakkab kasvama 2024. aasta teises pooles, kui paraneb nii välisturgude nõudlus kui ka leibkondade tarbimisvõimekus. Ennustatakse, et eratarbimine suureneb ning kõrget tööpuudust ei ole oodata.
Äritegevuse hooajalisus, tegevusega kaasnevad keskkonna- ja sotsiaalsed mõjud ning valuuta- ja intressimäärade risk
Ettevõtte äritegevuse hooajalisust või majandustegevuse tsüklilisust võib pidada madalaks. Tegevusega kaasnevaid olulisi keskkonna- ja sotsiaalseid mõjusid ei kaasne, jäätmete kogumine ning käitlemine toimub koostöös keskkonnaluba omava koostööpartneriga.
Ettevõtte rahvusvahelised tehingud piirduvad kaupade ja teenuste müügi ning soetamisega, kusjuures enamikel juhtudel on tehinguvaluutaks euro. Teistes valuutades teostatavate tehingute osakaal ei ole märkimisväärne, mistõttu valuutakursi muutustest tingitud risk on madal.
Aruande koostamise kuupäeva seisuga ettevõtte poolt võetud lühi- ning pikaajaliste laenude intress arvestatakse vastavalt ühe, kolme ja kuue kuu euribori baasil, millele liidetakse marginaal. Võimalik intressimäärade langus võib avaldada mõju ka ettevõtte intressikuludele.
Peamised finantssuhtarvud 2023 2022
Ärikasumi marginaal (1) 0,8 % 1,4 %
Puhaskasumi marginaal (2) -0,4 % 0,6 %
Likviidsuskatte kordaja (3) 1,4 1,3
Omakapitali rentaablus (4) -2,0 % 3,1 %
Aktivate rentaablus (5) -0,7 % 1,2 %
Märkused: 1. ärikasum/müügitulu * 100 2. puhaskasum/müügitulu * 100
Kommentaarid (0)