NORDIC DIGITAL AS hetkeolukord
Juba 15 216 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 41 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,0 punktiga ja kommenteeritud 85 korda.
Tegevusaruanne 2024
Lühiiseloomustus
Nordic Digital AS on 1992. aastal asutatud kodumaisel kapitalil põhinev foto-, elektroonika-, tarbe- ja arvutikaupade jae- ning hulgimüügiga tegelev ning fotograafiateenuseid osutav ettevõte.
Nordic Digital AS haldab viit Photopointi kaubamärgi all tegutsevat kauplust Tartus ja Tallinnas ning esindab muuhulgas mitmeid maailmakuulsaid kaubamärke Eestis. Nendest tuntumad on Energizer, Panasonic Batteries, Tamron, Manfrotto, Boya, Roccat, Razer,
Speedlink, Vivanco jpt.
Ettevõtte funktsionaalne struktuur koosneb tegevjuhtkonnast ning spetsialiseeritud osakondadest.
Areng ning prognoos 2024. aastat iseloomustas jätkuv inflatsioon ja sellega kaasnenud muutused, eeskätt kulude suurenemine. Juhtkonna varasem hinnang majanduslanguse jätkumisele 2024. aastal on suures osas osutunud tõeseks. Tarbijate ebakindlus on süvenenud. Leibkondade sissetulekud on vähenenud eelkõige toiduainete, kütuste ning energia hinnatõusude tõttu.
Äritegevuse suurimateks riskideks peetakse majanduskeskkonna muutusi, konkurentsi, ettevõtte tegevusest tulenevaid riske ja IT-valdkonna riske. Peamine oht 2024. aastaks oli tarbijate ebakindlusest tingitud käibe langus ning uued maksud, mis võivad mõjutada nii tarbijat kui ka ettevõtet tervikuna.
Analüütikute prognoosid näitavad 2025. aastaks mõõdukat majanduskasvu. Juhtkonna hinnangul on seda raske jagada, sest alates 2025. aasta juulist tõuseb Eestis käibemaks, mis avaldab otsest mõju tarbijate ostukindlusele.
Positiivse arenguna võib välja tuua euribori languse, mis analüütikute hinnangul kahaneb 2025. aasta lõpuks alla 2%. Konkurentsi peamised riskid hõlmavad turumuutusi, uute konkurentide sisenemist ja turueelistuste muutumist. IT-valdkonna riskid hõlmavad peamiselt küberturvalisust ja isikuandmete kaitset.
2024. aasta majanduskeskkond ja jaekaubanduse areng olid tihedalt seotud üldise majanduslanguse ja majanduse üldise olukorraga. Jätkuv inflatsioon ja järsult tõusnud maksud mõjutasid juhtkonna hinnangul tarbijate käitumist. Viimased kaks aastat on näidanud, et tarbijad on majandustingimustele väga tundlikud ning võimalusel lükatakse ostuotsuseid edasi.
2024. aasta majanduse võtmesõnaks oli tarbijate ebakindlus. Konjunktuuriinstituudi igakuised ettevõtete küsitlused näitavad, et tarbijakindlus pole taastunud ja püsib jätkuvalt väga nõrk.
Äritegevuse hooajalisus, tegevusega kaasnevad keskkonna- ja sotsiaalsed mõjud ning valuuta- ja intressimäärade risk
Ettevõtte äritegevuse hooajalisust või majandustegevuse tsüklilisust võib pidada madalaks. Tegevusega kaasnevaid olulisi keskkonna- ja sotsiaalseid mõjusid ei kaasne, jäätmete kogumine ning käitlemine toimub koostöös keskkonnaluba omava koostööpartneriga.
Ettevõtte rahvusvahelised tehingud piirduvad kaupade ja teenuste müügi ning soetamisega, kusjuures enamikel juhtudel on tehinguvaluutaks euro. Teistes valuutades teostatavate tehingute osakaal ei ole märkimisväärne, mistõttu valuutakursi muutustest tingitud risk on madal.
Aruande koostamise kuupäeva seisuga ettevõtte poolt võetud lühi- ning pikaajaliste laenude intress arvestatakse vastavalt ühe, kolme ja kuue kuu euribori baasil, millele liidetakse marginaal. Võimalik intressimäärade langus võib avaldada mõju ka ettevõtte intressikuludele.
Peamised finantssuhtarvud 2024 2023
Ärikasumi marginaal (1) 2,8 % 0,8 %
Puhaskasumi marginaal (2) 1,3 % -0,4 %
Likviidsuskatte kordaja (3) 1,4 1,4
Omakapitali rentaablus (4) 5,6 % -2,0 %
Aktivate rentaablus (5) 2,1 % -0,7 %
Märkused:
Kommentaarid (0)