VEHO AS hetkeolukord
Juba 69 224 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 305 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,0 punktiga ja kommenteeritud 217 korda.
Tegevusaruanne 2022
Veho, mida ametlikult tuntakse kui AS-i Veho, on Soome automüügikontserni Veho Oy Ab tütarettevõte. Selle emaettevõtteks on Veho Baltics OÜ. Veho on tuntud oma pika ajaloo poolest, mis ulatub tagasi aastasse 1997, mil selle eelkäija, AS Silberauto Eesti, asutati. Veho Baltics OÜ omandas AS Silberauto Eesti 2019. aasta detsembris, mis märgib olulist verstaposti ettevõtte ajaloos.
Veho Baltics OÜ tegutseb maaletooja organisatsioonina, samas kui AS Veho on jaemüügiettevõte, mis tegutseb Eestis. 2022. aastal toimus oluline muutus, kui Veho tütarettevõtte AS Silwi Autoehituse 100% osad müüdi.
Veho põhitegevusaladeks on uute ja kasutatud Mercedes-Benz sõiduautode, tarbesõidukite, veokite ning busside müük ja järelteenindus. Ettevõte tegutseb üle Eesti, sealhulgas Tallinnas - Järvel ja Ülemistel, Tänassilmas, Maardus, Tartus, Pärnus ja Rakveres. Veho Grupi strateegiline eesmärk on keskenduda ühe kaubamärgi, Mercedes-Benz, kasumlikule maaletoomisele ja jaemüügile.2022. aasta majandustulemused näitasid, et Veho müügikäive oli 138,1 miljonit eurot, mis on märkimisväärne tõus võrreldes 2021. aasta 105,8 miljoni euroga. Vaatamata sellele lõppes majandusaasta 1,4 miljoni euro suuruse kahjumiga, millest 0,4 miljonit eurot moodustas kahjum tütarettevõtte müügist. Brutomarginaal vähenes 0,6 protsendipunkti võrra võrreldes eelmise aastaga, olles 11,7% 2022. aastal ja 12,3% 2021. aastal. Aruandeaasta ärikahjumiks oli 0,9 miljonit eurot.2022. aastal müüdi 1 246 uut sõidukit, mis on oluline tõus võrreldes 2021. aasta 992 sõidukiga. Kasutatud sõidukeid müüdi 1 048, mis on samuti tõus võrreldes 2021. aasta 974 sõidukiga. Järelteeninduses arveldati 143 678 töötundi, mis on samuti tõus võrreldes 2021. aasta 140 015 töötunniga.
Vaatamata globaalsele autotööstusele, mis mõjutasid 2022. aastal jätkuvalt Covid-19 pandeemiast alguse saanud häired tarneahelates ning teatud toorainete ja komponentide defitsiit, mis täiendavalt võimendusid 2022. aasta veebruari lõpus alanud Venemaa invasiooni tõttu Ukrainasse, müüs Veho aruandeaastal 25% rohkem uusi sõidukeid kui eelneval aastal. Müügikasv oli tugev kõigis tootesegmentides ja seda toetasid tugev nõudlus premium segmendi sõidukite järele, Mercedes-Benz ja Daimler Trucks tootjatehaste edusammud tarneahelate kriisis toimetulekul ning Veho müügistrateegia edukas elluviimine.2022. aasta kõrge inflatsioon, intressimäärade kasv ja majanduskeskkonna suurenev ebakindlus ei avaldanud Veho müügitulemustele olulist negatiivset mõju, küll aga oli tarbijakindluse ja ostunõudluse vähenemist tunda aasta viimases kvartalis eelkõige kasutatud autode turul. Uute sõidukite müügil on nõudluse jahenemise mõju avaldumine ka aeglasem tarneprotsessi pikkuse tõttu.2022. aastal töötas ettevõttes keskmiselt 207 töötajat, mis on väike langus võrreldes 2021. aasta 214 töötajaga. Tööjõukulud kokku koos sotsiaalmaksuga olid 8,9 miljonit eurot, mis on tõus võrreldes 2021. aasta 7,8 miljoni euroga.
Ettevõte tegi aruandeperioodil investeeringuid põhivaradesse 0,4 miljonit eurot, mis on langus võrreldes 2021. aasta 0,5 miljoni euroga. Sõidukite müügiks ja järelteeninduseks vajalikke hooneid renditakse.
Veho Grupis hallatakse kõikide gruppi kuuluvate ettevõtete finantseerimist tsentraalselt. Veho pangakontod kuuluvad Veho Baltics OÜ poolt hallatavasse Cash Pool´i, kus Vehole on avatud krediidilimiit, mille kasutamise eest maksab Veho intressi. Krediidilimiit vaadatakse üle iga finantsaasta lõpus kui järgmise majandusaasta eelarve on kinnitatud. Eelmainitust tulenevalt on ka intresside ja valuutakursimuutustest tulenevad riskid maandatud keskselt. Veho tegevus toimub peamiselt EUR-ides, mistõttu 2022. aasta majandustulemused ei ole mõjutatud valuutakursside muutustest.
Veho on pühendunud keskkonnasäästlikkusele ja sotsiaalsele vastutusele. Ettevõte pöörab tähelepanu nii müüdavate sõidukite kui jaemüügivõrgu ning järelteeninduse võimalikele keskkonnamõjudele. Veho Grupi eesmärgiks on saavutada süsinikuneutraalsus kõikides tegutsevates riikides 2025. aastaks. 2022. aastal oli Veho Eestis tegutsevate üksuste süsiniku jalajälg 1986 tCO e, mis on langus võrreldes 2021. aasta 2988 tCO e-ga.
Veho eesmärgiks on olla jätkusuutlik ning vastutustundlik tööandja. Ettevõttele on oluline luua töötajatele hea töökeskkond, mis on vaba igasugusest diskrimineerimisest ning kõikidele töötajatele on tagatud võrdsed võimalused. Töötajate rahulolu mõõdetakse iga-aastaselt Great Place to Work (GPTW) küsitlusega. 2022. aastal läbi viidud GPTW küsitluse tulemus Veho Eestis tegutsevate üksuste peale kokku oli 68%, mille alusel saavutas Veho Eestis GPTW sertifikaadi.
Kommentaarid (0)