Ettevõte, mis pakub teenust klientidele tasuta (kuid kaudselt ikkagi nende enda raha eest), teenib juba mitmendat aastat kopsakat kasumit.
- Käive 2016. aastal: 63 547 524 eurot
- Kasum 2016. aastal: 13 685 131 eurot
- Linna toetus 2016. aastal: 66 miljonit
Trikk seisneb selles, et kas osaliselt või tervenisti kolib kasumilahtrisse lõppeks ka linnalt saadud toetus (dotatsioon linnaliinide teenusele).
2016. aastal oli ettevõtte kasum 13,7 miljonit eurot, aasta varem 59, 6 miljonit. Samal ajal maksis linn ettevõttele vastavalt 58,2 ja 56,1 miljonit linnarahva sõidutamise eest. 2016. aastal sai
TALLINNA LINNATRANSPORDI AS Tallinnalt veel trammiteede ehitamiseks 7,8 miljonit eurot.
Teenuse pakkumine tasuta on Tallinnas osutunud vägagi kasumlikuks äriks, sest ajal, kui ettevõte veel piletitulust elas, oldi pidevalt miljonitesse eurodesse küündivas kahjumis. Pöördeline oli just 2013. aasta, kui sõit linnarahvale priiks muutus. Linna toetus on arvatavasti vähenenud või on muutunud arvestuspõhimõtted, sest TALLINNA LINNATRANSPORDI AS-i käive oli mullu vaid 26 miljonit eurot.
Tööl oli TALLINNA LINNATRANSPORDI AS´is 2017 aastal enam kui 1800 inimest, mis teeb sellest ühe suurima tööandja Maarjamaal. Tööjõumakse maksti 13,6 miljonit eurot, mis tähendab, et hinnanguline keskmine brutopalk* transpordiettevõttes oli mullu 1200 euro ringis.
Tallinna Linnatranspordi üllatavalt kasumlikku äri juhivad
Leonid Mihhailov,
Jüri Malken,
Enno Tamm,
Arar Urm ja
Marju Sepp.
*Maksu- ja Tolliameti avaldatud tööjõumaksude alusel
Kommentaarid (0)