HARJU TARBIJATE ÜHISTU TÜH

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Juba 6616 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 230 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid pu

HARJU TARBIJATE ÜHISTU TÜH hetkeolukord

Juba 6616 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 230 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.

Tegevusaruanne 2024

Üldine majanduse olukord Eestis

Jaekaubanduse areng on tihedalt seotud üldise majanduskasvu ja –keskkonnaga. Mitu aastat kestnud majandussurutis on üha tugevamalt mõjutanud jaetarbija käitumist. Ühistu on valmistunud võimalikeks tagajärgedeks tõstes likviidsust ning kasvatades äriprotsesside paindlikkust.

Majandussurutise igapäevasteks märkideks kauplustes on kasvav soodustoodete ja kampaaniakaupade hulk klientide ostukorvis ning suurenev tavakaupade varguste maht.

Statistikaameti andmetel kasvas sisemajanduse koguprodukt (SKP) 2024. aasta neljandas kvartalis võrreldes eelnenud aasta sama perioodiga 1,2%. Eesti SKP vähenes 2024.aastal kokku 0,3% ja oli 2024.aastal kokku 39,5 miljardit eurot. Neljandas kvartalis lõppes kokku 10 kvartalit kestnud majanduslangus. Suurima panuse andis energeetikasektor, mille lisandväärtus kasvas 21%. Sellele järgnes kinnisvaraalane tegevus ning info ja side. Kriisist väljus ka töötlev tööstus, kasvades 0,5%. Kaubanduse lisandväärtus kasvas sanuti 0,8%. Negatiivse mõjuga paistis ehitussektor, mille lisandväärtus vähenes 12,9%. Analüütikute hinnangul on Eesti majandus majanduslangusest tasapisi väljumas. Riigieelarve tasakaalu korrastamine, sealhulgas maksude tõstmine, pidurdab küll 2025. ja 2026. aasta majanduskasvu, kuid intressimäärade langus ja välisnõudluse oodatav suurenemine parandavad kasvu väljavaadet. Eesti Panga värskeima majandusprognoosi kohaselt on oodatav majanduskasv 2025. aastal 1,6% ja aastatel 2026-2027 umbes 3%. Ekspordi taastumine mängib selles keskset rolli. Kodumajapidamiste kindlustunne püsib endiselt madal ning sellel on olnud tugev negatiivne mõju eratarbimisele. Kuigi keskmine reaalpalk on tõusnud üle aasta, siis jaemüügimaht ikka veel väheneb.

Eesti tarbijahinnaindeks tõusis Statistikaameti andmetel 2024. aastal 2023. aasta keskmisega võrreldes 3,5%. Indeksit mõjutas enim toidu ja mittealkohoolsete jookide hinna tõus, moodustades kogutõusust 23,7%. Aastaga kallinesid toit ja mittealkohoolsed joogid 3,2%, seejuures kiirenes hinnatõus aasta viimastel kuudel. Riietus ja jalatsid kallinesid aastaga 0,9% ja siin hinnatõus aasta lõpus pidurdus. Aastatel 2025-2026 hinnatõusu tempo käibe- ja mootorsõidukimaksu ning aktsiiside lisandumise tõttu ei rauge. Eesti Panga prognoosi kohaselt tõusevad hinnad 2025. aastal 4,3% ja 2026. aastal 3,6%. Eelseisvast hinnatõusust ligi kolmandik läheb maksude arvele.

Statistikaameti andmetel oli keskmine brutokuupalk 2024. aastal 1 981 eurot, mis on 8,1% kõrgem kui eelmisel aastal samal ajal. 2025. aasta palgakasvuks prognoosib Eesti Pank 5,9%, mis on veidi kõrgem kui oodatav hinnatõus. Kaubandusettevõtete müügimaht Statistikaameti andmetel Eestis 2024. aastal oli 10,4 miljardit eurot ja kahanes 4%. Kõige enam ehk 4% vähenes müügimaht tööstuskaupade kauplustes, toidukaupade kauplustes oli kahanemine 3%.

Vastutustundlik ettevõtlus

Ettevõte toetab jätkusuutlikku ettevõtluse arengut ja tegutseb mitmetes jätkusuutlikkuse valdkondades: kohalikkus, keskkond, tervis ja kvaliteet.

Ettevõte tegeleb järjepidevalt keskkonnamõju vähendamisega: (cid:127) uuendatakse külmseadmeid keskkonna ja energiasäästlike lahendustega; (cid:127) energia kokkuhoiu ja töötajate töökeskkonna parandamiseks paigaldatakse päikesepaneele ja vahetatakse kauplustes valgustid LED valgustite vastu; (cid:127) vähendatakse prinditava paberi hulka: arvete menetlemine e-arvetena, digiarhiveerimine, kassatšekkide väljatrükk ainult kliendi soovil, digitaalsed hinnasildid; (cid:127) toidukao vähendamise eesmärgil on abivajajatele päästetud toidu annetaja FudLoopile jaToidupangale; (cid:127) töötajate tervise edendamiseks toetatakse töötajate sportimist; (cid:127) toetatakse kohalikke spordi- ja kulutuuriüritusi ettevõtte tegevuspiirkonnas.

Ühistul ei ole pikaajalisi pangalaene, klientide ja tarnijatega arveldatakse eurodes. Seetõttu ei ole majandusaastal ega aruande koostamise perioodil ilmnenud valuutakursside ja intressimäärade muutumisega kaasnevaid riske.

Majandustulemused 2024. aasta müügitulu oli 153 466 932 eurot ja muutus võrreldes 2023. aastaga oli -1,04%. Müügitulust moodustas kaupade jaemüük 97,8%, kinnisvara üürileandmine 0,53% ja kaubandusega seotud teenuste müük 1,67%. Seejuures vähenes kaupade müük võrreldes eelmise aastaga -1,2%, kinnisvara üürileandmine kasvas 7,3% ja kaubandusega seotud teenuste müük kasvas 9,0%.

Harju Tarbijate Ühistu kauplustes tehti 2024. aastal 10,5 miljonit ostu (2023. aastal 10,4 miljonit ostu).

Harju Tarbijate Ühistu peamised finantsnäitajad 2024-2023

Finantsnäitajad (eurodes)

Perioodi kohta 2024 2023

Müügitulu 153 466 932 155 074 266

Kommentaarid (0)


Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Dropdown

kõik artiklid

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.