ORIENT OFFICE AS hetkeolukord
Juba 46 671 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 92 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,4 punktiga ja kommenteeritud 16 korda.
Tegevusaruanne 2023
Orient Kontorikaubad AS on asutatud 12. septembril 1995 Tallinnas.
Ettevõtte omanikud on OÜ Rinex 67% ja OÜ Marcell 33%
Ettevõtte põhitegevusala EMTAK-i järgi on kood 46491 paberi, kirjatarvete, raamatute ja ajakirjandusväljaannete hulgimüük. Ettevõte on asutamisest alates spetsialiseerunud B2B sektori klientide varustamisele büroos vajaminevate kaupadega. Ettevõttel on enam kui 1800 püsiklienti, valdavalt ettevõtted ja avaliku sektori asutused.
Klassikaliste kontoritarvete osas on turg iga-aastaselt mõneprotsendilises languses, mida põhjustab IT areng ettevõtetes. Klassikaliste müügiartiklite müügilangust kompenseerivad tarbimise tõusu näitavad artikliklassid nagu büroodes tarbitavad toiduained, ergonoomiline büroomööbel, SOHO arvutitarvikud, ergonoomilised tooted.
Ettevõtte müügitulu suurenes 2023 aastal võrreldes eelmise aruandeperioodiga 19,8% seda suuresti tänu väljakujunenud B2B varustamise teenindusmudelile, mida toetas ja toetab e-tellimiskeskkond, millesse on ettevõte varasemalt investeerinud ja jätkuvalt investeerimas. Ettevõtte käibeks oli planeeritud saavutada 3,4 miljonit eurot, saavutati 3,8 miljonit eurot.
Ettevõtte puhaskasumiks kujunes 80 261 eurot.
Ettevõttele osutas ka 2023 aastal laonduse täisteenust AS AR Agentuur -Via Estonia, koostöö AR Agentuuriga on toiminud juba aastast 2014.
2024 plaanib ettevõte suurendada turuosa, jätkuvalt uuendada e-tellimiskeskkonda, laiendada suunal müük-ost-ladustus-logistika integratsioone, jätkata tööprotsesside automatiseerimist ja tõhustamist, lisada jätkusuutlikke ja kasumlikke tooteid aktuaalsesse pakutavasse tooteportfelli.
Euroopa Liit plaanib saavutada 2050. aastaks kasvuhoonegaaside netonullheitega majanduse, et atmosfääri ei paisataks rohkem kasvuhoonegaase kui ökosüsteem neid siduda jõuab. Olulist rolli mängib siin, et tarneahel oleks süsinikneutraalne. Soovist olla pigem rohelise mõtteviisiga ettevõte ja vähendamaks ettevõtte rohelist jalajälge plaanib ettevõte pakkuda laiemat tooteportfelli, et kliendil oleks võimalus soetada laiemast valikust büroosse vajaminevaid tooteid ühest kohast, vähendada võimalikke planeerimata väiketarneid, tehes seda tarneid kliendile koondades, et vähendada kaubikute C02 teket. Eesmärgiks on seatud võimalusel korduvkasutada pakendeid, millega kaupu tarnitakse.
2023 aastal kaasati töötajaskonda oma ala proffesionaale tõhustamaks potensiaaliga tootegruppide müüki, 2024 plaanitakse kaasata kasvupotensiaaliga ja ,,rohelisi,, tooteid pakkuvaid hankijaid.
2023 avati büroomööbli müügiesindus Ülemiste Ärilinnakus, eesmärgiga pakkuda klientidele võimalust tutvuda toodetega müügisalongis.
Ettevõte toetas ja toetab jätkuvalt spordi ja kultuuriüritusi.
Plaanis on tegutseda jätkuvalt B2B sektori bürookaupadega varustamise äris ja saavutada 2024 aastal vähemalt 4 miljoniline aastakäive.
Peamised finantssuhtarvud: 2023 2022 2021 2020 2019
Müügitulu € 3 823 062 3 191 682 2 663 453 2 427 904 2 146 524
Puhaskasum € 80 261 30 170 100 930 138 362 33 762
Käibe kasv (%) 19,78 19,83 9,70 13,11 3,21
Puhasrentaablus(%) 2,10 0,95 3,79 5,70 1,57
Lüh.ajal.
kohustuste 1,19 1,37 1,70 1,69 1,28 kattekordaja
ROA (%) 10,04 4,07 17,46 28,43 6,54
ROE (%) 41,39 13,18 40,59 69,24 27,68
Valemid:
Käibe kasv (%) = (aruandeaasta müügitulu - eelmise aruandeaasta müügitulu) / eelmise aruandeaasta müügitulu x 100
Puhasrentaablus (%) = puhaskasum / müügitulu x 100
Lühiajaliste kohustuste kattekordaja (kordades) = käibevara / lühiajalised kohustused
ROA (%) = puhaskasum / varad kokku x 100
ROE (%) = puhaskasum / omakapital kokku x 100
Kommentaarid (0)