ORIENT OFFICE AS hetkeolukord
Juba 64 745 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 93 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,4 punktiga ja kommenteeritud 17 korda.
Tegevusaruanne 2024
Aktsiaselts Orient Office (algselt Aktsiaselts Orient Kontorikaubad) on asutatud 12. septembril 1995 Tallinnas.
Ettevõtte omanikud on OÜ Rinex 67% ja OÜ Marcell 33%
Ettevõtte põhitegevusala EMTAK-i järgi on kood 46491 paberi, kirjatarvete, raamatute ja ajakirjandusväljaannete hulgimüük. Ettevõte on asutamisest alates spetsialiseerunud B2B sektori klientide varustamisele büroos vajaminevate kaupadega.
Ettevõttel on enam kui 2400 püsiklienti, möödunud majandusaastal üle 70% ostjatest moodustasid äriettevõtted, suured-, keskmised-, ja väikesed äriettevõtted. Ülejäänud osa moodustas avalik sektor, edasimüüjad ja vähesel määral eraisikud. Ettevõtte eksportis ca 5% põhiliselt
Soome Vabariiki. Kaubeldi ka müügiplatvormidel (Pigu, Hobbyhall) Lätis, Leedus ja Soomes.
Klassikaliste kontoritarvete osas on turg iga-aastaselt mõneprotsendilises languses, mida põhjustab IT areng ettevõtetes, samuti kaug- ja hübriidtöö osakaal mistõttu töötajad kasutavad rohkem oma koduseid ressursse, vähendades büroos kasutavate toodete tarbimist ettevõtte büroos, samuti üldisest ebasoodsast majanduskeskkonnast tingituna otsivad ettevõtted võimalusi kulude vähendamiseks, ka büroos vajaminevate toodete tarbimise vähendamine on üks viis seda teha. Samuti mõjutab langust rohepööre, ettevõtted püüavad vähendada oma ökoloogilist jalajälge, kasutades vähem paberit ja muid tarvikuid taaskasutades tooteid mille eluiga seda võimaldab.
Samas osaliselt vastuväitena 2024 müüs ettevõte summas 514 000€ erinevates formaatides ja kaaludes, kvaliteetset büroopaberit, 2023 summas 482 000€, 2022 summas 468 000€ arvesse võttes, et 2023, 2024 käibenumber on suurem siis näiteks koopiapaberi tarbimine on viimased kolm aastat püsinud stabiilselt sama.
Klassikaliste müügiartiklite müügilangust kompenseerivad tarbimise tõusu näitavad artikliklassid, büroodes tarbitavad toiduained, ergonoomiline büroomööbel, tavaline büroomööbel, SOHO arvutitarvikud, ergonoomilised tooted, IT tarvikud, kliendikesksed eritooted ja ka teenused.
Ettevõtte müügitulu suurenes 2023 aastal võrreldes eelmise aruandeperioodiga 14,26% seda suuresti tänu varasemalt väljakujunenud B2B varustamise teenindusmudelile, mida on oludele vastavaks kaasajastatud. Olulisel määral toetas ja toetab e-tellimiskeskkond (321 000 külastajat 45% tuleb orgaanilise ja tasulise otsingu kaudu. Keskmine engagement rate 57,29% ja 1 min 21 sek sessiooniaeg tõestavad lehe asjakohasust ja kasutajasõbralikkust), millesse on ettevõte investeerinud ja jätkuvalt investeerimas.
Ettevõtte käibeks oli 2024 planeeritud saavutada 4 miljonit eurot, saavutati 4,36 miljonit eurot.
Ettevõtte puhaskasumiks kujunes 202 578 eurot.
Ettevõtte müügitulu suurenemine on olulisel määral toetatud äriklientide ostude sooritamise transformatsioonist - varasemalt väikesed ärikliendid sooritasid büroosse vajaminevate toodete oste, külastades selleks spetsialiseerunud bürootarvete kauplusi siis täna on paljud sellest loobunud ja loobumas, eelistades ostud sooritada e-poe kaudu. Muutust toetab ebasoodne majanduskeskkond, kus ettevõtted püüavad vähendada tööjõu kulusid efektiivistades töötajate tööprotsesse ja üks võimalusi tööjõu kulusid vähendada ka väikestele äriettevõtele on asendada töötajate kauplustes veedetud tööaeg kiire ja efektiivsema toodete soetamisega e-poest.
Ettevõttele osutas ka 2024 aastal laonduse täisteenust AS AR Agentuur -Via Estonia, koostöö AR Agentuuriga on toiminud juba aastast 2014.
2025 plaanib ettevõte jätkuvalt suurendada turuosa, jätkuvalt uuendades e-tellimiskeskkonda, jätkata suunal müük-ost-ladustus-logistika integratsioone, jätkata tööprotsesside automatiseerimist ja tõhustamist, lisada jätkusuutlikke ja kasumlikke tooteid aktuaalsesse pakutavasse tooteportfelli, samuti avada ka uus müügikanal alustades müüki jaekettidele.
Ettevõttele on valminud digitaalne teekaart, mis annab detailse kava tulevaste aastate ettevõtte automatiseerimisele ja digitaliseerimisele.
Jätkuvalt on soov olla pigem rohelise mõtteviisiga ettevõte ja vähendadad ettevõtte rohelist jalajälge. Möödunud majandusaastal suurendasime tooteportfelli, et kliendil oleks võimalus soetada laiemast valikust büroosse vajaminevaid tooteid ühest kohast, vähendada seeläbi planeerimata suure rohelise jalajäljega väiketarneid, tehes seda tarneid kliendile koondades, et vähendada kaubikute Co2 teket. Korduvkasutati pakendeid, millega kaupu tarniti.
Ettevõte toetas ja toetab jätkuvalt sporti ja kultuuri.
Riigi poolt ellu kutsutud maksude kasv ja nende lisandumine küll mõjub majanduskeskkonnale pärssivalt, kuid plaanis on olla majanduskeskonnas toimuvate muutustega ennetavalt kaasas ja tegutseda jätkuvalt B2B sektori bürookaupadega varustamise äris, kaasates tooteportfelli kasvu- ja kasumipotentsiaaliga tooteid ja saavutada 2025 aastal vähemalt 5 miljoniline aastakäive ja puhaskasumina 250 000- 300 000 €
Kommentaarid (0)