AASTA AUTO PLUSS AS hetkeolukord
Juba 73 204 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 157 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,6 punktiga ja kommenteeritud 244 korda.
Tegevusaruanne 2023
TEGEVUSARUANNE 2023
Sissejuhatus
Aasta Auto Pluss AS autokeskus alustas tööd 3. juulil 2006. a 29. septembril anti Aasta Auto Plussile üle Volkswageni sõiduautode ja kaubikute müügi ja järelteeninduse õigused.
Alates 2006. aastast kuulus 50% ettevõtte aktsiatest Saksa Auto AS-le ja hiljem 50% osaluse omandanud Norra kapitalile kuuluvale Moller
Gruppenile. Alates 2012. aasta aprillist kuuluvad kõik ettevõtte aktsiad ettevõtja Tarmo Ufferti firmale Audax Auto OÜ. Aasta Auto Pluss AS on suurim Eesti kapitalil töötav Volkswageni edasimüüja.
Autokeskuses on avar müügisalong pinnaga 850 m². Salongis on võimalik eksponeerida 13-14 sõidukit. Lisaks on salongis eraldi pind, mis on mõeldud sõidukite loovutamiseks kliendile. Töökohti on salongis neljale automüüjale ja müügisekretärile.
Autoteeninduses, mille pind on 850 m², on 10 autotehniku, 3 autoelektriku ja 2 autopesija töökohta.
Teeninduse sisseseade vastab Volkswageni poolt kehtestatud nõuetele. Volkswageni poolt rakendatavate uute tehnoloogiate ja uute mudelite lisandumisel täiendatakse pidevalt ettevõtte seadmeparki.
2023.a. äritegevuse ülevaade
Ettevõtte müügitulu oli 2023. a 12 207 013 eurot, mis on 23,7% suurem kui 2022. aastal. Volkswageni sõidukite müügiperiood, alates sõiduki tellimisest tootmise ja loovutamiseni, on veidi lühenenud, kuid ei ole veel jõudnud Covidi eelsele tasemele. Sõidukite valmimist on mõjutanud erinevad makromajanduslikud põhjused, taastumine Covidist, Ukraina sõda ja mitmed muud tegurid.
Tartus müüdi 2023. a 229 uut Volkswageni sõidukit. Turuosa jäi samale tasemele võrreldes 2022 aastaga- 6,59%. Peamiseks põhjuseks oli
Covidi poolt põhjustatud sõidukite tootmisraskused. Turuosa suutsid kasvatada need automüüjad, kelle tootmise tarneaehelad ei saanud
COVIDI poolt väga tugevalt kahjustada. Turuliidriks oli Škoda, Volkswagen saavutas viienda koha Totyota, Kia ja Fordi järel. Jätkuvalt on tarbijate seas populaarsemateks mudeliteks linnamaasturid. Vähenes väike- ja keskklassiautode turuosa. Lõuna-Eestis müüdi kokku 2023.
aastal 178 täiselektrilist sõidukit. Elektriautode müügis oli esikohal Škoda, kes müüs 34 sõidukit. Volkswagen müüs 14 sõidukit, tulles viiendale kohale, jagades seda kohta Nissani ja Kiaga. Lõuna-Eestis moodustas elektriautode osa kogu turust 5,9%.
Varuosade müügitulu oli 2 444 522 eurot. Müügimaht suurenes 2022 aastaga võrreldes 2%. Müügimahu suurenemine oli tingitud tootjapoolsete inflatoorsete hindade tõusust.
Teeninduse müügitulu oli 2023. aastal 1 279 651 eurot. Võrreldes 2022. aastaga teeninduse müügitulu tõusis 5,7%.
Hooldusesse on oodatud nii uued kui ka vanemad Volkswageni autod. Viie ja enama aasta vanustele sõidukitele tehakse teeninduses sooduspakkumisi suuremate allahindlustega, et ka vanemate sõidukite omanikud saaksid lubada Volkswageni originaalosasid oma sõidukitele.
Peamised finantssuhtarvud 2023 2022 12 207 013 9 866 862
Müügitulu (tuh.EUR)
Puhaskasum (tuh. EUR) 452 127 512 402
Käibe puhasrentaablus (PM)= 3,71% 5,19% puhaskasum/müügitulu*100
ROA=puhaskasum/keskmine 9,06% 12,02% vara*100
ROE=puhaskasum/keskmine 11,23% 14,76% omakapital*100
Personal
Keskmine töötajate arv aruandeaastal oli 31. Personal osaleb importööri juures toimuvatel koolitustel vastavalt Volkswageni koolituskavale.
Taastunud on kontaktkoolitused, mis viiakse läbi regulaarselt maaletooja juures Riia koolituskeskuses. Kord nädalas viiakse videokonverentsi vahendusel läbi koolitused produktiivsetele töötajatele. 2/3 ettevõtte remondipersonalist omab enam kui 10-aastast töökogemust Volkswageni ettevõttes.
Kommentaarid (0)