TRUCK TRADING ESTONIA OÜ hetkeolukord
Juba 25 319 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 166 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,8 punktiga ja kommenteeritud 32 korda.
Tegevusaruanne 2023
Sissejuhatus
Osaühing Truck Trading Estonia (registrikood 10986077) asutati 26.11.2003 ning tegevust alustati 2004. aasta jaanuarikuus. Truck
Trading Estonia OÜ esindab Eestis DAF veoautosid ning Knapeni haagiseid, müüb transpordivahendite varuosasid, lisaseadmeid, tarvikuid, määrdeaineid ning autokeemiat. Ettevõte teostab veoautodele, haagistele ja bussidele remondi- ning hooldustöid (muuhulgas ka diagnostika, telgede reguleerimine, keevitus- ja treimistööd, pesula). Esindused asuvad Tartus Tähe tänaval (Tartu keskus), Harjumaal Rae vallas (Tallinna keskus) ja Pärnumaal Paikusel (Pärnu keskus). 2023. aastal avati uus esindus Ida-Virumaal
Jõhvi vallas (Jõhvi keskus).
Alates 2012. aastast on Truck Trading Estonia OÜ täieõiguslik DAF Trucks N.V. poolt volitatud DAF Service DealerTM ja DAF
Truck Sales DealerTM ehk DAF veokite müügi ja järelteenindusega tegelev ettevõte Eesti Vabariigis. DAF Trucks N.V. on Hollandis asuv veokite tootja, mis kuulub ettevõttele PACCAR Inc. ning on üks suuremaid ja edukamaid raskeveokite tootjaid maailmas.
Alates 2013. aastast teeb Truck Trading Estonia OÜ koostööd Hollandi ettevõttega Knapen Trailers B.V., mis on üks juhtivaid liikuvpõrand-haagiste tootjaid Euroopas. Lisaks eelnevale oleme Belgia bussitootja VanHool ja Saksa haagisetootja Schmitz
Cargobull ametlik teeninduspartner Eestis. 2021. aastal alustasime koostööd Belgia haagiste tootjaga LAG Trailers N.V.
Tulud, kulud ja kasum 2023. aasta algas tugevate tulemustega - transpordisektor taastus hoogsalt ning nõudlus uute veokite järele oli suur. Samas 6 kuu
EURIBORi intressimäär oli 2023. aasta alguseks kasvanud juba 2,7% võrreldes 2022.a alguse -0,5%. EURIBORi intressimäära järsk kasv jätkus kuni 2023.a sügiseni ning see suurendas märkimisväärselt ettevõtete finantskulusid. Lisaks tekitas ebakindlust ka jätkuv
Venemaa sõjaline agressioon Ukraina vastu ning sellele järgnenud majanduslikud sanktsioonid ja piirangud rahvusvahelises kaubavahetuses. Transpordisektorile mõjub negatiivselt ka vastastikune rahvusvahelise autoveo piiramine Venemaa ja Valgevene ning Euroopa Liidu riikide vahel. Sõjal on suur mõju ka tööjõu (autojuhtide) saadavusele, sest Venemaa ja Valgevene autojuhtidele ei väljastata viisasid ning paljud ukrainlased on lahkunud kodumaale.
Euroopa Liidu maanteetranspordi regulatsioonid, tööjõupuudus ja viimaste aastate majandusraskused on mõjutanud Eesti transpordiettevõtete finantssuutlikust ning kasvanud on nende transpordiettevõtete hulk, kellel on maksuvõlad. Eeltoodust tulenevalt on pangad ja liisingfirmad oluliselt konservatiivsemad transpordiks vajaliku rasketehnika finantseerimisel. Tekkinud olukorras on transpordiettevõtjad väga ettevaatlikud uute investeeringute osas ning otsivad paindlikke lahendusi veokite kasutamiseks - võimalusel eelistatakse veoki omamisele selle rentimist või kasutatud veoki vahetustehingut. Kuigi 2023. aasta esimesel poolaastal registreeriti 37 veokit rohkem kui 2022.a esimesel poolaastal, siis aasta kokkuvõttes registreeriti 52 veokit vähem.
Vastavalt Statistikaameti andmetele vedasid Eesti transpordiettevõtted 2023. aastal maanteetranspordis ja raudteel kokku 35,42 miljonit tonni kaupa (2022.aastal 44,96; 2021. aastal 52,1), sellest ligi 71% maanteel ja 29% raudteel. Maanteetranspordi ettevõtted vedasid 2023. aastal 25,2 miljonit tonni kaupa (2022. aastal 27,2; 2021. aastal 28,9), mis on 2 miljonit tonni vähem varasema aastaga võrreldes. Riigisisestel vedudel veeti 2023. aastal 21,4 miljonit tonni, mis kahanes võrreldes 2022. aastaga 1,6 miljonit tonni, ning rahvusvahelistel vedudel 3,7 miljonit tonni kaupa, mis võrreldes 2022. aastaga samuti kahanes 0,4 miljonit tonni. Tugeva indikatsiooni transpordisektori ja ka majanduse jahtumisest annab 2023.a esimese ja teise kvartali tulemused, mille põhjal kaubaveomahud maanteetranspordis olid väiksemaid viimase 10 aasta lõikes, kui jätta arvestusest välja Covid-19 pandeemia aasta 2020. 2023. aasta esimese kvartali kaubaveomaht oli 4,6 miljonit tonni ehk 2,6 miljonit tonni väiksem võrreldes 2022. aasta sama perioodiga. Positiivse signaalina võib võtta 2023.a kahe viimase kvartali kaubavedude mahte, mis olid veidi suuremad võrreldes 2022.a kahe viimase kvartaliga. 2023. aasta IV kvartali kaubaveomaht maanteetranspordis oli 6,5 mln tonni (2022. a IV kvartal oli 5,9 mln tonni). Samas oli see siiski tunduvalt väiksem, kui veel varasemate aastate IV kvartali mahud.
2023. aastal registreeriti 879 üle 6-tonnise täismassiga veokit (2022. aastal 931), sealhulgas 591 sadulveokit (2022. aastal 691). Uusi
DAF veokeid registreeriti 2023. aastal 93 (2022.a 80; 2021.a 82; 2020.a 41) ja Knapen liikuvpõrand-haagiseid 67 (2022.a 50; 2021.a 48; 2020.a 55).
Majandusaastal oli Truck Trading Estonia OÜ müügitulu 23,08 miljonit eurot (2022. aastal 17,11), mis on võrreldes 2022. aastaga kasvanud 34,88% võrra. Müügitulust moodustas transpordivahendite müük 75,51% (2022. aastal 69,74%), varuosade, seadmete ja materjalide müük 17,07% (2022. aastal 19,29%), hooldus- ja remonditööd 5,85% (2022. aastal 8,38%), veokite rent 0,99% (2022.
aastal 1,83%), autopesula teenuste müük 0,51% (2022. aastal 0,7%). Kaupade ja teenuste müük Eesti ettevõtetele moodustas 2022.
aasta müügitulust 81,26% (2022. aastal 88,61%).
2023. aastal olid ettevõtte ärikulud kokku 23,02 miljonit eurot (2022. aastal 16,84), mis on võrreldes 2022. aastaga suurenenud 36,7% võrra. Muud äritulud olid 2023. aastal kokku 0,4 miljonit eurot (2022. aastal 0,37). Ettevõte teenis majandusaastal kasumit 389 808 eurot (2022. aastal 604 788).
Kommentaarid (0)