TRUCK TRADING ESTONIA OÜ hetkeolukord
Juba 37 941 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 167 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,8 punktiga ja kommenteeritud 35 korda.
Tegevusaruanne 2024
Sissejuhatus
Osaühing Truck Trading Estonia (registrikood 10986077) asutati 26.11.2003 ning tegevust alustati 2004. aasta jaanuaris. Truck
Trading Estonia OÜ esindab Eestis DAF veoautosid ning Knapeni haagiseid, müüb transpordivahendite varuosasid, lisaseadmeid, tarvikuid, määrdeaineid ning autokeemiat. Ettevõte teostab veoautodele, haagistele ja bussidele remondi- ning hooldustöid (muuhulgas ka diagnostika, telgede reguleerimine, keevitus- ja treimistööd, pesula). Esindused asuvad Tartus Tähe tänaval (Tartu keskus), Harjumaal Rae vallas (Tallinna keskus) ja Pärnumaal Paikusel (Pärnu keskus). 2023. aastal avati uus esindus Ida-Virumaal
Jõhvi vallas (Jõhvi keskus).
Alates 2012. aastast on Truck Trading Estonia OÜ täieõiguslik DAF Trucks N.V. poolt volitatud DAF Service DealerTM ja DAF
Truck Sales DealerTM ehk DAF veokite müügi ja järelteenindusega tegelev ettevõte Eesti Vabariigis. DAF Trucks N.V. on Hollandis asuv veokite tootja, mis kuulub ettevõttele PACCAR Inc. ning on üks suuremaid ja edukamaid raskeveokite tootjaid maailmas.
Alates 2013. aastast teeb Truck Trading Estonia OÜ koostööd Hollandi ettevõttega Knapen Trailers B.V., mis on üks juhtivaid liikuvpõrand-haagiste tootjaid Euroopas. Lisaks oleme Saksa haagisetootja Schmitz Cargobull ametlik teeninduspartner Eestis. 2021.
aastal alustasime koostööd Belgia haagiste tootjaga LAG Trailers N.V.
Tulud, kulud ja kasum 2024. aasta majanduskeskkonda on iseloomustanud mitmed väljakutsed, mis on mõjutanud ka rasketehnika müügi, hoolduse ja remondi valdkonda. Kuigi aasta alguses oli märgata teatavat stabiliseerumist transpordisektoris, on jätkuvalt tunda eelmise aasta mõjusid. EURIBORi intressimäärad on püsinud kõrgel tasemel, mis on jätkuvalt survestanud ettevõtete finantskulusid ja piiranud investeerimisvõimekust. Venemaa agressioon Ukrainas ja sellega seotud sanktsioonid on jätkuvalt mõjutanud rahvusvahelist kaubandust, eriti transpordisektorit. Rahvusvahelise autoveo piirangud Venemaa ja Valgevene ning Euroopa Liidu riikide vahel on loonud logistikaprobleeme ja suurendanud transpordikulusid. Lisaks on tööjõupuudus, eriti autojuhtide osas, jäänud teravaks probleemiks, kuna viisapiirangud ja Ukraina sõda on vähendanud saadaoleva tööjõu hulka.
Euroopa Liidu maanteetranspordi regulatsioonid ja viimaste aastate majandusraskused on jätkuvalt mõjutanud Eesti transpordiettevõtete finantsseisu. Maksuvõlgade kasv ja pangandus- ning liisingufirmade konservatiivne finantseerimispoliitika on piiranud ettevõtete investeerimisvõimalusi. Seetõttu on transpordiettevõtted jätkuvalt ettevaatlikud uute investeeringute osas ja otsivad paindlikke lahendusi nagu veokite rentimine või kasutatud veokite vahetustehingud. Lisaks on 2024. aastal hakanud üha enam mõjutama ka rohepöördega seotud regulatsioonid, mis nõuavad transpordiettevõtetelt investeeringuid keskkonnasõbralikumasse tehnoloogiasse. See on loonud täiendava finantsilise koormuse, kuid samas ka uusi võimalusi neile ettevõtetele, kes suudavad kiiresti kohaneda ja pakkuda jätkusuutlikke lahendusi.
Vastavalt Statistikaameti andmetele vedasid Eesti transpordiettevõtted 2024. aastal maanteetranspordis ja raudteel kokku 35,75 miljonit tonni kaupa (2023.aastal 35,42; 2022.aastal 44,96; 2021. aastal 52,1), sellest ligi 80% maanteel ja 20% raudteel.
Maanteetranspordi ettevõtted vedasid 2024. aastal 28,67 miljonit tonni kaupa (2023. aastal 25,2; 2022. aastal 27,2; 2021. aastal 28,9), mis on 3,5 miljonit tonni rohkem varasema aastaga võrreldes. Riigisiseses maanteetranspordis veeti 2024. aastal 24,88 miljonit tonni (2023.a 21,4) ehk ca 3,5 mln tonni rohkem võrreldes 2023. aastaga. Rahvusvahelises maanteetranspordis veeti 2024.
aastal 3,79 miljonit tonni kaupa, mis on võrreldes 2023. aastaga on jäänud praktiliselt samale tasemele (kasv ca 0,05 mln tonni).
Tugeva indikatsiooni transpordisektori ja ka majanduse jahtumisest annavad 2024. aasta kaubaveomahud, mille põhjal kaubaveomahud maanteetranspordis olid väiksemaid viimase 10 aasta lõikes, kui jätta arvestusest välja Covid-19 pandeemia aasta 2020 ning aasta 2023. Positiivse signaalina võib võtta 2024. aasta riigisiseseid kaubavedude mahte, mis olid veidi suuremad võrreldes 2023. aastaga, kuid samas kaubavedu rahvusvahelises maanteetranspordis ei ole taastunud ning on jätkuvalt madalseisus.
2024. aastal registreeriti 631 üle 6-tonnise täismassiga veokit (2023. aastal 879; 2022. aastal 931), sealhulgas 405 sadulveokit (2023.
aastal 591; 2022. aastal 691). Uusi DAF veokeid registreeriti 2024. aastal 63 (2023. aastal 93; 2022. aastal 80) ja Knapen liikuvpõrand-haagiseid 24 (2023. aastal 67; 2022. aastal 50).
Majandusaastal oli Truck Trading Estonia OÜ müügitulu 14 miljonit eurot (2022. aastal 23,08), mis on võrreldes 2023. aastaga langenud 39,34% võrra. Müügitulust moodustas transpordivahendite müük 61,51% (2023. aastal 75,51%), varuosade, seadmete ja materjalide müük 26,99% (2023. aastal 17,07%), hooldus- ja remonditööd 8,78% (2023. aastal 5,85%), veokite rent 1,67% (2023.
aastal 0,99%). Kaupade ja teenuste müük Eesti ettevõtetele moodustas 2024. aasta müügitulust 84,46% (2023. aastal 81,26%).
2024. aastal olid ettevõtte ärikulud kokku 14,46 miljonit eurot (2024. aastal 23,02), mis on võrreldes 2023. aastaga vähenenud 37,2% võrra. Muud äritulud olid 2024. aastal kokku 0,28 miljonit eurot (2023. aastal 0,4). Ettevõte majandusaasta kahjumiks kujunes 302 645 eurot (2023. aastal kasum 389 808).
Kommentaarid (0)