ORKLA EESTI AS

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Juba 69 900 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 526 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,5 punktiga ja kom

ORKLA EESTI AS hetkeolukord

Juba 69 900 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 526 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,5 punktiga ja kommenteeritud 900 korda.

Tegevusaruanne 2022

Üldinfo 1. veebruaril 2018 sõlmiti ühinemisleping Orkla Eesti AS-i (endise nimega AS Kalev) ja AS Põltsamaa Felix vahel. See leping tõi kaasa AS Põltsamaa Felix tegevuse lõppemise ning Orkla Eesti AS-i ühinemise õigusjärglaseks. Ühinemislepingus leppisid Orkla Eesti AS ja AS Põltsamaa Felix kokku, et üleantava ühingu vara, koos kõigi õiguste ja kohustustega, läheb üle Orkla Eesti AS-le. Orkla Eesti AS-i 100% aktsiate omanik on seisuga 31. detsember 2022 Norra börsiettevõte Orkla ASA. Orkla Eesti AS-i põhitegevusaladeks on šokolaadi- ja suhkrukondiitritoodete ning mahlade, valmistoitude ning aedviljakonservide tootmine ja turustamine. Lisaks kuulub Orkla Eesti AS-i omandusse ka kümnest šokolaadipoest koosnev jaemüügikett. Tootmistegevus toimub Harjumaal Rae vallas Lehmja külas ning Põltsamaa linnas asuvates tehasehoonetes. Orkla Eesti AS registreeriti 13. juunil 2006. Ettevõtte vanim otsene eelkäija, Lorenz Caviezeli kondiitriäri, alustas tegevust 1806. aastal Tallinnas. Orkla Eesti AS-i omanduses on seisuga 31. detsember 2022 99,08% OÜ Maiasmokk osadest. 2022. majandusaastal oli Orkla Eesti AS-is tööl keskmiselt 571 inimest ja neile arvestatud töötasu oli 10 559 tuhat eurot (eelmisel perioodil vastavalt 562 inimest, kellele arvestati töötasu 9 257 tuhat eurot). Juhatuse liikmetele arvestati aruandeperioodil tasu 524 tuhat eurot (eelnenud perioodil 550 tuhat eurot). Nõukogu liikmed aruandeaastal tasu ei saanud. Ettevõttel ei ole juhatuse ja nõukogu liikmete ees pensioniga seotud kohustisi. Majandustegevus ja –tulemused Negatiivsed makromajanduslikud arengud mõjutasid oluliselt ettevõtte aruandeaasta tulemusi. Tooraine ja pakkematerjali hindade enneolematu tõus ning energiakulude peaaegu kahekordne kasv suurendasid olulisel määral meie sisendkulusid. Kuigi ettevõte reageeris nendele muutustele rakendades energia kokkuhoiu meetmeid, investeerides LPG gaasi kasutamise võimekusse Kalevi Põrguvälja tehases ning otsides alternatiivseid tooraine ja pakkematerjali tarnijaid, oli ettevõte sunnitud siiski oluliselt tõstma toodete hindu. Hindade kallinemise tulemusel vähenes ettevõtte toodete müük kokku 7,8% võrra. Kuigi makromajanduslikud väljakutsed jätkuvad ka käesoleval aastal ning sisendhindade kasv 2023. aasta esimesel poolaastal on endiselt väga suur, prognoosime siiski olukorra stabiliseerumist ning energia kulude vähenemist võrreldes aruandeaastaga. Ettevõtte finantsseisund on endiselt tugev ning meie pikaajaline strateegia on keskendunud jätkuvalt kasumliku kasvu tagamisele. Orkla Eesti AS-i müügitulu ulatus 2022. majandusaastal 91 945 tuhande euroni ning ettevõtte puhaskasum sel perioodil oli 5 478 tuhat eurot (eelnenud perioodil oli müügitulu 86 116 tuhat eurot ja puhaskasum 4 997 tuhat eurot). Orkla Eesti AS-i mahuline kogumüük 2022. majandusaastal ulatus 30 705 tonnini (eelnenud perioodil oli mahuline kogumüük 33 318 tonni), millest realiseeriti 78% koduturul ja 22% erinevatel eksportturgudel. Ekspordimahust 78% moodustas realisatsioon Lätti, 15% Soome, 5% Rootsi, 1% Leetu ja 1 % muudesse riikidesse. Kestlikkus Kestlikkus on osa meie äristrateegiast. Edendame jõuliselt üleminekut nii säästvale tootmisele kui tarbimisele. Viie valitud fookussuuna abil panustame ÜRO kestliku arengu eesmärkide saavutamisse: teeme uuendusi keskkonnahoiu nimel; pakume kestlikust toormest valmistatud ja kestlikumalt pakendatud tooteid; toetame toitumise ja heaolu parandamise kaudu tervislikke eluviise; tagame 100-protsendilise toiduohutuse ning hoolime inimestest ja ühiskonnast olles ise see muutus, mida näha soovime. Kõige kestlikumate toodete ehk MSP-de (most sustainable products) välja selgitamiseks hindame kõiki oma tooteid neljas kategoorias madalal, keskmisel või kõrgel tasemel: - Kui kestlikud on toote valmistamiseks kasutatavad toormed? Tarneahelas keskkonnaalaseid või sotsiaalseid riske omavad toormed peavad olema toodetud täiendava kestlikkuse garantiiga; - Kui kestlikud on kasutatud pakendid? Fookus pakkematerjali ringluskõlblikkusel;

Kommentaarid (0)


Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Dropdown

kõik artiklid

Põltsamaa - Orkla Eesti

Põltsamaa on Eestimaa armastatud toidu- ja joogivalmistaja aastast 1920. Tänapäeval kuulub Põltsamaa brändi alla 170 erineva nimetusega toodet, mis valmivad ees
ssb.ee

Gerimax - Orkla Eesti

Gerimax – Sinu energia garantii! Kõrge kvaliteediga Gerimaxi tooted sisaldavad ženšenni juure ekstrakti, vitamiine ja mineraalaineid, mis hoiavad Sind terve, re
ssb.ee

Grandiosa - Orkla Eesti

Krõbeda põhja ja tõeliselt rikkaliku kattega Grandiosa pitsad on Põhjamaade kõige populaarsemad sügavkülmutatud pitsad. Grandiosa suurest valikust leiab midagi
ssb.ee

Kalev - Orkla Eesti

Mitmed põlvkonnad eestimaalasi on üles kasvanud Kalevi suurepäraste maiustustega, mis seostuvad paljudele magusate nostalgiliste mälestustega. Kalevi legendaars
ssb.ee

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.