TKM BEAUTY OÜ hetkeolukord
Juba 1085 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 30 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,3 punktiga aga kommenteeritud ei ole.
Tegevusaruanne 2023
OÜ TKM Beauty põhitegevuseks on ilutoodete hulgimüük spetsialiseeritud ilukauplustele ja supermarketite segmendile ning jaekaubanduses L’Occitane brändi butiikidega opereerimine.
TKM Beauty OÜ kuulub Tallinna Kaubamaja Grupp AS kontserni. OÜ TKM Beauty osakapitali suuruseks on 2 556 eurot.
Olulised sündmused majandusaastal
Aasta märksõnaks oli L´Occitane Ülemiste kaupluse laiendamine ja üle viimine kaasaegsele kontseptsioonile.
Hulgimüügis alustati koostööd Tradehouse Ilukaubamaja ja Stockmanni kaubamajaga. Brändiportfellisse lisandus mitmeid premium klassi nahahooldus- ja meigibrände. 2024. aastal eesmärgiks on jätkata nii portfelli laiendamist kui laiendada müügitegevust uute jaekaupmeeste juurde.
Üldine tegevuskeskkonna areng ja mõju finantstulemusele
Statistikaameti andmetel tõusis tarbijahinnaindeks 2023. aastal 9,2%, toidu ja mittealkohoolsete jookide hinnad kasvasid 15,8%. Viimased mõjutasid 2023. aasta hinnatõusu enim, andes kogutõusust ligi 40%. Eesti Panga majandusprognoosi kohaselt püsib Eesti majanduslangus pikemalt kui arvatud, peamiselt halbade eksporditurgude ja konkurentsivõime languse tõttu. Inimeste tulevikuebakindlus ja säästmiskalduvus piiravad koduturul ettevõtete müüki. Hoolimata majanduslangusest, on tööhõive püsinud kõrgel, kuid 2024. aastal võib tööpuudus hakata kasvama. Palgakasv aeglustub, jäädes järgmisel kahel aastal 5–7% juurde. Eesti Panga hinnangul tõstavad 2024.
aastal käibemaksu- ja aktsiisitõusud tarbijakorvi maksumust 3,4%, järgnevatel aastatel prognoositakse hinnakasvu langust 2% lähedale.
Keskkonna – ja sotsiaalsed mõjud
TKM Beauty peab oluliseks suhtuda tõsiselt globaalse kliimamuutustega seotud probleemidesse ning mõõdab ettevõtte CO2 jalajälge. Aasta jooksul on oluliselt vähendatud ostuga kaasa antavate pakendite hulka, kuivõrd suur osa brändidest on pakendeid välja vahetamas jätkusuutlikumate alternatiivide vastu või osade toodete puhul nendest sootuks loobunud. Loodussõbralik tootmine, naturaalsed koostisosad, täitepakendid on järjest rohkem fookuses kõikide TKM Beauty portfellis olevate brändide põhimõtetes. L´Occitane on mitmeid aastaid globaalselt panustanud naiste tööhõive ja ettevõtluse toetamiseks ning raskete silmahaiguste ennetamiseks arenguriikides.
TKM Beauty on traditsiooniliselt neid eesmärke toetanud korraldades aktiivselt heategevustoodete müüki
L´Occitane butiikides ja teiste edasimüüjate juures. TKM Beauty eetilisi äritegevuse põhimõtteid reguleerib emaettevõtte Tallinna Kaubamaja Grupp Hea Äritava, mille järgmist eeldatakse kõikidelt ettevõtte TKM Beauty OÜ koostööpartneritelt.
Investeeringud
Aasta olulisem investeering oli veebruaris avatud Ülemiste Kaubanduskeskuses asuvat renoveeritud ja laiendatud
L´Occitane butiik.
Majandustulemused
TKM Beauty OÜ 2023. aasta müügitulu oli 1 716 tuhat eurot (2022. aastal oli müügitulu 1 492 tuhat eurot), mis kasvas eelmise aastaga võrreldes 15,1%. Ettevõtte puhaskasum oli 112,3 tuhat eurot (2022. aastal oli puhaskasum 140 tuhat eurot). Ettevõtte brutorentaablus 2023. aastal oli 52,1%, mis on 2 protsendipunkti kõrgem võrreldes möödunud aasta vastavast näitajast.
Personal 2023. aastal oli OÜ TKM Beauty keskmine töötajate arv 13 töötajat (2021. aastal 11 töötajat). Tööjõukulude kogusumma (töötasud ja sotsiaalmaksud) moodustas kokku 396 tuhat eurot (2022. aastal 312 tuhat eurot).
OÜ TKM Beauty juhatus on üheliikmeline. Aruandeperioodil moodustas juhatuse liikmele makstud tasud koos tööjõumaksudega 74 tuhat eurot (2022.a. oli tööjõukulu 76 tuhat eurot).
Finantsriskid
Ettevõtte tegevusega võivad kaasneda mitmed finantsriskid, millest olulisemat mõju avaldavad likviidsusrisk,
Kommentaarid (0)