TOOLMARKETING OÜ hetkeolukord
Juba 4350 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 73 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 5,0 punktiga ja kommenteeritud 17 korda.
Tegevusaruanne 2023
2023. aastal tegeles ettevõte peamiselt tööriistade ja isikukaitsevahendite turundamisega ning koduturgudeks olid Eesti, Läti ja Leedu.
Toolmarketing OÜ müüb põhiliselt Euroopas toodetud väga kõrge kvaliteediga kaupa, kuid meie koduturgudel domineerivad Aasias toodetud, kehva kvaliteedi ja suure keskkonnajäljega tooted. Ootame pikisilmi aega, kui suur keskkonnajälg jõuaks toodete hinda ja sunniks nii turuosalisi kui ka lõpptarbijaid sellele enam tähelepanu pöörama.
Ettevõtte müügitulu oli 8 658 543 eurot (2022: 10 689 170 eurot), suuremad kuluartiklid olid kaubakulu, tööjõukulu, laoteenused, transport, muud sisse ostetud teenused ning turundus. Majandusaasta lõppes 95 927 eurose kasumiga (2022: 50 477 eurot).
2023. aasta teises pooles vähenes nõudlus meie koduturgudel oluliselt ja see on põhjustanud ettevõttele erinevaid väljakutseid: käibe eesmärk jäi täitmata, klientide maksekäitumine halvenes, tekkis vajadus leida võimalusi kulude kokkuhoiuks, laovarud olid üle optimaalse taseme, klientide arvu suutsime kasvatada liiga vähe. Sortimenti me halvenenud konjuktuuri tõttu isegi ei üritanud kasvatada, sellekohased arendusprojektid on ootel. Sisendhindade tõus jätkus, kuid selle suurus ja mõju jäi eelmisele aastale alla.
Positiivse poole pealt tooks välja koostöö kasvu teatud strateegiliste klientidega, kelle nimel olime pikka aega tööd teinud. Lisaks õnnestus parandada tarnekindlust - sellest võidavad nii meie kliendid kui ka ettevõte.
2023. aastal sai edukalt läbi viidud uue kaubamärgi Werkado kasutuselevõtt. Edaspidi tegutseb Toolmarketing OÜ selle kaubamärgi alt. See oli küllaltki suur kulu ja sisaldas endas erinevaid elemente, s.h. uus koduleht ja domeen.
USD ja EUR vahelise valuutakursi muutustest tulenev mõju ettevõtte majandustulemustele on mõõdukas. USD kallinemine EUR-i suhtes toob kaasa osade kaupade kallinemise ja alati ei ole võimalik seda koheselt müügihinda edasi kanda.
Ettevõtte tegevus ei ole hooajaline. Sortimendis on osa tooteid, mis on hooajalised, kuid need ei moodusta suurt osa käibest.
Ettevõtte riskid on mingis osas hajutatud geograafiliselt, kliendigrupiti ja märkimisväärne osa krediidiportfellist on kindlustatud.
Laenud on fikseeritud intressimääraga kuni laenuperioodi lõpuni.
2024. aasta väljakutsed on seotud jätkuvalt nõrgenenud nõudlusega.
Plaanime jätkata protsesside digitaliseerimise ja automatiseerimisega (2023. aastal oli selles osas progress väiksem planeeritust). Töötame edasi tarnekindluse parandamise osas - ruumi paranemiseks on veel piisavalt. 2023. aasta lõpus alustasime Soome turule sisenemist ja see peaks toetama meie pikaajalisi ambitsioone regioonis ja edasist kasvu.
Usume jätkuvalt, et meie pakutavad jätkusuutlikud ja kuluefektiivsed tooted ning lahendused võiksid potentsiaalselt aidata palju enamaid kliente.
2023. a majandusaasta aruande esitamise hetkeks on ettevõte läbinud EAS-i korraldatud ESG Meistriklassi ja selle tulemusel on loodud meie
ESG poliitika ja ESG teekaart.
Peamised finantssuhtarvud 2023 2022
Müügitulu (eur) 8 658 543 10 689 170
Ärikasum (eur) 180 079 79 363
Ärikasumimäär % 2,08% 0,74%
Puhaskasum (eur) 95 927 50 477
Puhasrentaablus 1,11% 0,47%
Lühiajaliste kohustuste 1,28 1,20 kattekordaja
ROA 3,01% 1,51%
ROE 12,36% 7,42%
Ärikasumimäär (%) = ärikasum / müügitulu * 100
Puhasrentaablus (%) = puhaskasum / müügitulu * 100
Lühiajaliste kohustuste kattekordaja (kordades) = käibevara / lühiajalised kohustused
Kommentaarid (0)