KAUBAMAJA AS hetkeolukord
Juba 8621 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 69 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,4 punktiga ja kommenteeritud 600 korda.
Tegevusaruanne 2024
Kaubamaja AS asutati 21.06.2012 ning 01.10.2012 andis Tallinna Kaubamaja AS jagunemise teel Kaubamaja ASile üle vara, mille nimekiri sisaldas ettevõtet, mille äritegevuseks on 21. juulil 1960 riigiettevõte Tallinna Kaubamaja poolt avatud Tallinna müügimajas ja 20. detsembril 1966 asutatud Tartu Kaubamaja poolt avatud Tartu müügimajas peamiselt moe-, ilu- ja toidukaubandusele keskendunud jaekaubandusega tegelemine. Aktiivne äritegevus on
Kaubamaja ASis toimunud alates 01.10.2012.
Kaubamaja ASi äritegevuse olulisteks protsessideks on kaupade maaletoomine ja sisseost kohalikelt ning välishankijatelt ning kõrge nõustamis- ja teenindusaktiivsusega müügiprotsess. Ettevõte opereerib kahe müügimajaga, mis asuvad Tallinnas ja Tartus ja mille müügipindu renditakse TKM Grupi kontserni kuuluvatelt ettevõtetelt. Alates 2016. aasta märtsist on lisandunud ka Kaubamaja statsionaarne e-pood, kus on hetkel tooteid kokku ligikaudu 120 000 tk ja sortiment täieneb pidevalt.
Statistikaameti andmetel vähenes sisemajanduse koguprodukt 2024. aasta kolmandas kvartalis võrreldes eelnenud aasta sama perioodiga 0,7%. Tugev negatiivne mõju majandusele oli ehitusvaldkonnal ja töötleval tööstusel.
Kaubanduse panus oli mõõdukas, kuid siiski positiivne. Analüütikute hinnangul on Eesti majandus majanduslangusest tasapisi väljumas. Riigieelarve tasakaalu korrastamine, sealhulgas maksude tõstmine, pidurdab küll 2025. ja 2026. aasta majanduskasvu, kuid intressimäärade langus ja välisnõudluse oodatav suurenemine parandavad kasvu väljavaadet. Eesti Panga värskeima majandusprognoosi kohaselt on oodatav majanduskasv 2025. aastal 1,6% ja aastatel 2026-2027 umbes 3%. Kodumajapidamiste kindlustunne püsib endiselt madal ning sellel on olnud tugev negatiivne mõju eratarbimisele. Eesti tarbijahinnaindeks tõusis Statistikaameti andmetel 2024. aastal 2023. aasta keskmisega võrreldes 3,5%. Aastaga kallinesid toit ja mittealkohoolsed joogid 3,2%, seejuures kiirenes hinnatõus aasta viimastel kuudel ning neljanda kvartali hinnatõus oli 5,5%. Riietus ja jalatsid kallinesid aastaga 0,9% ja siin hinnatõus aasta lõpus pidurdus jõudes olukorda, kus neljandas kvartalis hinnad langesid 0,1%. Aastatel 2025-2026 hinnatõusu tempo käibe- ja mootorsõidukimaksu ning aktsiiside lisandumise tõttu ei rauge. Eesti Panga prognoosi kohaselt tõusevad hinnad käesoleval aastal 4,3% ja 2026. aastal 3,6%. Eelseisvast hinnatõusust ligi kolmandik läheb maksude arvele. Jaekäibe kogumaht jooksevhindades
Statistikaameti andmetel Eestis 2024. aasta esimesel üheteistkümnel kuul langes 0,7%. Kõrge hinnatõusu tõttu on koguselised müügid jaekaubanduses kahanenud juba ligi kaks aastat järjest. Jaemüük muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus kaupleb ka Kaubamaja, langes 1,9%.
Kaubamaja ASi 2024. aasta müügitulu oli 95,2 miljonit eurot, mis oli 2023. aasta tulemusest madalam 6,5%.
Kaubamaja müügimajade 2024. aasta keskmine müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 0,32 tuhat eurot kuus, mis on 6,6% madalam, kui eelnenud aasta samal perioodil. Kaubamaja 2024. aasta maksueelne kasum oli 0,4 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest madalam 85,3%. 2023. aastal alanud majandusolukorra jahenemine jätkus ka aruandeaastal, mistõttu esimese poolaasta allahindluskampaaniad olid võrreldes 2023. aastaga jõulisemad ja see mõjutas ka Kaubamajade tulemust. Tallinna müügimaja tulemust mõjutas negatiivselt endiselt jätkunud
Vanasadama trammitee ehitus Tallinna kesklinnas ja suletud Viru Keskuse bussiterminal, mis mõjutas tuntavalt sisenejate arvu. Tartu müügimajas algas juuni lõpus Toidumaailma täiemahuline renoveerimine, mistõttu oli Tartu
Toidumaailm suvel kaks kuud suletud. 29. augustil avati täiesti uue kontseptsiooniga Lõuna-Eesti parima valikuga toidupood, mille avamisjärgselt on sisenejate arv olnud märkimisväärses kasvus. Sügishooaeg oli 2024. aastal tavapärasest soojemate ilmadega ja päris talveilmad saabusid alles aasta lõpus, mis mõjutas tuntavalt neljanda kvartali moekaupade müüke. Neljandas kvartalis oli tunda, et kliendid olid jõulukingituste ostmisel tasakaalukamad ja alustasid jõuluostudega varakult neljanda kvartali suurte kampaaniatega.
Kommentaarid (0)