OA COFFEE AS hetkeolukord
Juba 4167 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 8 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,5 punktiga aga kommenteeritud ei ole.
Tegevusaruanne 2022
OA Coffee AS tegeleb kohviubade impordi, Eestis röstimise ja hulgimüügiga. Toodangut müüakse jaekettidele, kontoritele, Horeca sektorile ja vähesel määral ka otse lõpptarbijale.
2021. aasta sügisel kujundati osaühing ümber aktsiaseltsiks ja alustati ettevalmistusi aktsiate noteerimiseks alternatiivturul First North. First
Northile ettevõte paraku seekord ei jõudnud ja protsessiga seoses tekkis ettevõttel mitmeid ühekordseid suuremaid kulutusi, tänu millele lõpetas ettevõte aasta kahjumiga.
Lisaks kohvitoodete hulgi- ning jaemüügile avasime 2021.aasta märtsis esimese kohvipoe/kohviku Tallinna vanalinnas - OA Coffeeshop.
Antud kohvipood on pilootprojekt hetkel arenduses oleva uuendusliku frantsiisimudeli väljatöötamiseks ja lansseerimiseks, millega plaanisime laialdasemalt välja tulla 2022.aasta esimese poolaasta jooksul.
Lõppenud majandusaastal kasvas Ettevõtte käive aasta lõikes ligikaudu 19% ja oluliselt suurenes müügitegevus ettevõtte e-poes. Ka 2022.
aastal moodustus ettevõte 979,1 tuhande eurose käibe juures kahjumiks 159,0 tuhat eurot. Töötajaid oli koos juhatuse liikmega 5, tööjõukulu kokku 126,6 tuhat eurot.
2023. aasta on ettevõttele ambitsioonikas. Plaan on endiselt aktsiad noteerida alternatiivturul First North. Lisaks tuuakse turule uued tooteseeriad - elamuskohvid ja funktsionaalsed superkohvid. Samuti sisenetakse jõulisemalt uutele eksporditurgudele ja otsitakse distribuutoreid ettevõtte toodangu müügiks välisriikides.
OA Coffee AS otsib aktiivset võimalust kasvatada nii tootmis- kui müügimahte erinevatel Euroopa, Aasia ja Ameerika turgudel.
Järgmise nelja aasta (2022 - 2025) plaanide hulka ei kuulu dividendide maksmine investoritele.
OA Coffee AS käesoleva ja järgneva nelja aasta plaanid on eelkõige seotud ettevõtte kasvuga, mistõttu peab OA Coffee AS vajalikuks teenitud kasum suunata ning investeerida tootmise arendamisse ja müügitegevuse laiendamisse, sealhulgas uutele turgudele sisenemiseks. E-poe näol pannakse suurt rõhku oma müügikanali arendamisele, mis võimaldab senisest tegevusest oluliselt kõrgemaid marginaale ning samuti lansseeritakse tooted erinevates rahvusvahelistes müügikanalites, kas otse või edasimüüjate vahendusel.
Tegevusvaldkonna nõudlus stabiilne. Ettevõtte tegevusvaldkonnas nõrk hooajalisuse mõju. Ettevõtte väiksuse tõttu ei pea sotsiaalseid mõjusid oluliseks.
Ettevõte netovara taastatakse aktsiakapitali suurendamise teel. Aktsiaemissioon viiakse läbi kas olemasolevate aktsionäridele või kaastakse täiendavat kapitali alternatiivturgudelt.
Olulisemad finantssuhtarvud 2022 2021
EBITDA ehk kasum enne finants-, maksu- ning põhivara kulumi ja -väärtuse languse -146 347 - 51 489 kulusid
Puhaskasum ehk aruandeperioodi -159 037 -77 101 puhaskasum enne mittekontrollivat osalust
Maksevõime kordaja = (käibevara – 0,54 0,71 varud) : lühiajalised kohustused
Sõltuvuse kordaja - Pikaajalised kohustised 0,22 0,33 / (Osakapital+Reservid)
Võlakordaja - kohustused : varade 1,00 0,73 maksumus
Lühiajalise võlgnevuse kattekordaja ehk 0,82 1,13
Käibevara / Lühiajalised kohustised
Kommentaarid (0)