Miks inimesed ostavad?
Inimesed ei taha lihtsalt tooteid ja teenuseid osta, vaid otsivad eelkõige nende pakutavat kasu ja väärtust. Müügiedu saavutamiseks on oluline mõista, mis motiveerib kliente ostma ning kuidas nad teevad oma ostuotsuseid.
Seitse Peamist Ostumotiivi:
Kasumi Soov: Kliendid soovivad oma vaeva ja pingutuste eest midagi vastutasuks saada. Tooteid ja teenuseid investeeritakse mitte ainult omamiseks, vaid ka sissetuleku ja varanduse suurendamiseks.
Hirm Kaotada või Turvalisuse Vajadus: Inimestele on oluline oma vara kaitsmine ning turvalisuse tagamine. Ettevõtete tooted ja teenused, mis aitavad kliente kaotuste eest kaitsta või suurendavad turvalisust, on müügiedu võtmed.
Staatus ja Tähelepanu: Inimesed soovivad, et neid märgatakse ja tunnustatakse. Ostud teevad nad eelkõige isikliku kasu saamiseks, kuid samas on tähtis, et ka teised näeks nende materiaalset elustiili.
Lihtsam ja Tõhusam: Inimesed otsivad viise, kuidas asju lihtsamalt ja tõhusamalt teha. Ettevõtete toodete ja teenuste edu seisneb nende võimes muuta klientide töö ja äritegevus lihtsamaks ning tõhusamaks.
Põnevus ja Nauding: Ostlemisprotsess pakub inimestele põnevust ja naudingut. Emotsioonid tekivad asjade hankimise protsessist ning rõõm saavutatu üle on sageli suurem kui lõpptulemus.
Erialane Enesetäiendamine: Õppimine ja oskuste arendamine on olulised. Ettevõtjatele pakuvad tooted ja teenused võimalusi riskivabaks investeerimiseks oma aega ja raha.
Vajalik ja Hinnatud Olemine: Inimesed soovivad olla aktsepteeritud ja tunnustatud. Ettevõtted, mis täidavad oma kohustusi klientide, töötajate ja partnerite ees, saavad rahulolu ja tunnustuse.
Müügiedule aitab kaasa klientide vajaduste tundmine ning nende ostumotiivide mõistmine. Kui ettevõtte tooted ja teenused vastavad klientide tõelistele vajadustele, siis äri õitseb. Edukas müük ei seisne ainult oma toodete ja teenuste tutvustamises, vaid pigem nende kasu ja väärtuse esiletoomises ning klientide emotsionaalse sideme loomises.
Loe täpsemalt Elle Muuga blogist!
Kommentaarid (0)