RENEGADE TEA ARTISANS OÜ hetkeolukord
Juba 1127 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 3 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 3,8 punktiga aga kommenteeritud ei ole.
Tegevusaruanne 2023
Üldised arengud
Ettevõtte müüb oma Gruusia tütarettevõtte hallatavates istandustes kasvatatud ja toodetud teed. Seega on ettevõtte müügipotentsiaal piiratud istanduste tootlikkusega ja kuna tootlikkuse kasv on hakanud tasanduma, siis on pidurdunud ka müügikäibe kasv.
2023. aastal suurenes saagikus ~15%, mis jäi allapoole ootusi, seda hoolimata suhteliselt soodsatest ilmaoludest. Seetõttu eeldame täna, et ka istanduste baastootlikkus pärast rehabilitatsiooni etapi lõppu jääb madalamaks kui oodatud ning turupotentsiaali kasutamiseks võib olla mõistlik järgmistel aastatel uute põldude lisamine.
Pärast väljakutseid täis 2022. aastat, oli 2023. aasta üldiselt ettevõtte jaoks äritegevuse stabiliseerumise aasta. Kuna müügikasv oli piiratud tootlikkuse kasvu tõttu, pöörasime palju tähelepanu kulude ja efektiivsuse poolele. Samuti lükkasime kõik planeeritud investeeringud edasi, et tagada tootmishooajal stabiilsem rahavoog.
Aasta lõpus viis ettevõte läbi osalise rekapitaliseerimise, et katta 2022. aasta kahjum ja parandada rahavoogu 2024. aasta tootmishooajaks.
Kõik pakutud osad märgiti olemasolevate osanike poolt.
Üldiselt jääb juhtkond 2023. aasta tulemustega rahule. Paranesid marginaalid ja õnnestus vähendada üldkulusid, mis kokkuvõttes tõi kaasa puhaskasumi suurenemise suurusjärgus 50 000 EUR võrra võrreldes eelmise aastaga. Olulisel määral paranes ka Gruusia tütarettevõtte majandustulemus, ehkki ettevõte jäi endiselt kahjumisse.
Turupoole arengud
Ettevõtte müügitulu kasvas aastaga ligikaudu 5% võrra, ulatudes 283 000 euroni. Saksamaa turuosa jätkas kasvu, saavutades juba peaaegu 56%. Müük teistel olulistel turgudel kasvas minimaalselt või langes veidi. Eesti turuosa on 2023. aasta lõpuks langenud 5-6% tasemele.
Ettevõtte strateegia on olnud algusest peale riske hajutada ja mitte olla liigselt sõltuvuses 1-2 põhiturust. Seetõttu on Saksamaa turu aina suurenev osakaal seotud ka riskidega ning lähiaastatel on oluline saavutada kiirem kasv ja kohaloleku suurendamine teistel sekundaarsetel turgudel. Selle eesmärgi saavutamiseks oleme astunud ka esimesi samme - 2024. aasta hooajaks oleme sõlminud olulise mahuga müügilepingud edasimüüjatega mitmel uuel turul nagu Ukraina ja Taiwan. Tõenäoliselt näeme 2024. aastal taas ka teatavat Leedu ja Eesti osakaalu kasvu meie müügikäibes.
2022. aasta hooaja eel muutis ettevõte oluliselt oma müügistrateegiat. Läksime üle mudelile, kus valdavalt töötame eeltellimuste põhiselt. Seda ka lõpptarbijate kontekstis, mis tähendab, et kliendid peavad oma tee tellima ära enne hooaja algust. Täna saame tõdeda, et üleminek on olnud üldjoontes edukas ja ootuspärane. Ehkki on ka arvestatav hulk kliente, kes ootab erinevaid epoe kampaaniaid ja eripakkumisi, on püsitellimuste hulk pidevalt kasvanud. Oluliseks peame ka seda, et 65-70% nendest, kelle tellimus on lõppenud, on seda ka pikendanud, mis tõestab et meie pakkumine loob klientidele väärtust.
Aprilli alguseks on müügilepingute ja tellimustega kaetud 90% prognoositavast saagist 2024. aasta hooajal.
Olulise arenguna planeerime 2024. aastal jõulisemalt siseneda HoReCa turule, kus näeme lähiaastatel häid võimalusi kasumlikuks kasvamiseks. Meie bränd ja tootevalik on hotellide ja toitlustuse sektoris atraktiivsed, kuid takistuseks on seni olnud teekottide puudumine, mis paljude klientide jaoks on võtmetähtsusega. 2023. aasta lõpus valmis meil esimene pilootprojekt koostöös uue luksushotelliga Helsinkis, kellele tootsime partii co-branded teepakke. Tänaseks on meil töös veel mitmed projektid erinevate klientidega, eesmärgiks on, et 2025. aastaks moodustaks HoReCa sektor 20-25% meie müügimahust.
Tervikuna oleme 2023. aasta tulemuste osas ettevaatlikult positiivsed ja keskendume järgnevatel aastatel jätkusuutliku kasumlikkuse saavutamisele.
Üldised arengud
Ettevõtte müüb oma Gruusia tütarettevõtte hallatavates istandustes kasvatatud ja toodetud teed. Seega on ettevõtte müügipotentsiaal piiratud istanduste tootlikkusega ja kuna tootlikkuse kasv on hakanud tasanduma, siis on pidurdunud ka müügikäibe kasv.
2023. aastal suurenes saagikus ~15%, mis jäi allapoole ootusi, seda hoolimata suhteliselt soodsatest ilmaoludest. Seetõttu eeldame täna, et ka istanduste baastootlikkus pärast rehabilitatsiooni etapi lõppu jääb madalamaks kui oodatud ning turupotentsiaali kasutamiseks võib olla mõistlik järgmistel aastatel uute põldude lisamine.
Pärast väljakutseid täis 2022. aastat, oli 2023. aasta üldiselt ettevõtte jaoks äritegevuse stabiliseerumise aasta. Kuna müügikasv oli piiratud tootlikkuse kasvu tõttu, pöörasime palju tähelepanu kulude ja efektiivsuse poolele. Samuti lükkasime kõik planeeritud investeeringud edasi, et tagada tootmishooajal stabiilsem rahavoog.
Aasta lõpus viis ettevõte läbi osalise rekapitaliseerimise, et katta 2022. aasta kahjum ja parandada rahavoogu 2024. aasta tootmishooajaks.
Kõik pakutud osad märgiti olemasolevate osanike poolt.
Üldiselt jääb juhtkond 2023. aasta tulemustega rahule. Paranesid marginaalid ja õnnestus vähendada üldkulusid, mis kokkuvõttes tõi kaasa puhaskasumi suurenemise suurusjärgus 50 000 EUR võrra võrreldes eelmise aastaga. Olulisel määral paranes ka Gruusia tütarettevõtte majandustulemus, ehkki ettevõte jäi endiselt kahjumisse.
Turupoole arengud
Ettevõtte müügitulu kasvas aastaga ligikaudu 5% võrra, ulatudes 283 000 euroni. Saksamaa turuosa jätkas kasvu, saavutades juba peaaegu 56%. Müük teistel olulistel turgudel kasvas minimaalselt või langes veidi. Eesti turuosa on 2023. aasta lõpuks langenud 5-6% tasemele.
Ettevõtte strateegia on olnud algusest peale riske hajutada ja mitte olla liigselt sõltuvuses 1-2 põhiturust. Seetõttu on Saksamaa turu aina suurenev osakaal seotud ka riskidega ning lähiaastatel on oluline saavutada kiirem kasv ja kohaloleku suurendamine teistel sekundaarsetel turgudel. Selle eesmärgi saavutamiseks oleme astunud ka esimesi samme - 2024. aasta hooajaks oleme sõlminud olulise mahuga müügilepingud edasimüüjatega mitmel uuel turul nagu Ukraina ja Taiwan. Tõenäoliselt näeme 2024. aastal taas ka teatavat Leedu ja Eesti osakaalu kasvu meie müügikäibes.
2022. aasta hooaja eel muutis ettevõte oluliselt oma müügistrateegiat. Läksime üle mudelile, kus valdavalt töötame eeltellimuste põhiselt. Seda ka lõpptarbijate kontekstis, mis tähendab, et kliendid peavad oma tee tellima ära enne hooaja algust. Täna saame tõdeda, et üleminek on olnud üldjoontes edukas ja ootuspärane. Ehkki on ka arvestatav hulk kliente, kes ootab erinevaid epoe kampaaniaid ja eripakkumisi, on püsitellimuste hulk pidevalt kasvanud. Oluliseks peame ka seda, et 65-70% nendest, kelle tellimus on lõppenud, on seda ka pikendanud, mis tõestab et meie pakkumine loob klientidele väärtust.
Aprilli alguseks on müügilepingute ja tellimustega kaetud 90% prognoositavast saagist 2024. aasta hooajal.
Olulise arenguna planeerime 2024. aastal jõulisemalt siseneda HoReCa turule, kus näeme lähiaastatel häid võimalusi kasumlikuks kasvamiseks. Meie bränd ja tootevalik on hotellide ja toitlustuse sektoris atraktiivsed, kuid takistuseks on seni olnud teekottide puudumine, mis paljude klientide jaoks on võtmetähtsusega. 2023. aasta lõpus valmis meil esimene pilootprojekt koostöös uue luksushotelliga Helsinkis, kellele tootsime partii co-branded teepakke. Tänaseks on meil töös veel mitmed projektid erinevate klientidega, eesmärgiks on, et 2025. aastaks moodustaks HoReCa sektor 20-25% meie müügimahust.
Tervikuna oleme 2023. aasta tulemuste osas ettevaatlikult positiivsed ja keskendume järgnevatel aastatel jätkusuutliku kasumlikkuse saavutamisele.
Kommentaarid (0)