EESTI TARBIJAKAITSE LIIT MTÜ

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Juba 414 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 7 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puudu

EESTI TARBIJAKAITSE LIIT MTÜ hetkeolukord

Juba 414 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 7 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.

Tegevusaruanne 2023

TEGEVUSE KIRJELDUS:

Tegime koostööd regionaalsete liikmesorganisatsioonidega, Tarbijakaitse- ja Tehnilise Järelevalve Ametiga, Majandus- ja

Kommunikatsiooniministeeriumiga, Euroopa tarbijate katusorganisatsiooni BEUC-ga, Euroopa Standardiorganisatsiooni ANEC-ga, Euroopa

Komisjoni ja liikmesriikide tarbijaorganisatsioonidega.

Euroopa Komisjon nimetas Linda Läänesaare tarbijapoliitika nõuanderühma (CPAG) liikmeks, mis on väga oluline tunnustus meie organisatsioonile..

ETL-le laekunud kaebused ja päringud 2023. aastal.

Oleme tegelenud jaanuarist kuni praeguseni tarbijate kaebuste ja päringutega ja kuulanud ära tarbijate mured ja probleemid, mida tugevam osapool tihti nõrgema suhtes kasutab.

Eriti haavatavad on vanemad inimesed ja neile tuleb asju ja olukordi kannatlikult ja veenvalt seletada, pahatihti on nad ka ise eksinud või asjadest valesti aru saanud.

Sellel aastal laekus meile tarbijatelt 3134 päringut ja 1741 kaebust seega kokku 4875 pöördumist.

Meie kodulehel on kaebuste ja nõustamiste vorm, mis hõlbustab meiega kontakti saamist ja probleemidele lahenduste leidmist nii eesti kui vene keeles.

Maakondades nõustavad tarbijaid meie ühingute liikmed nii meile teel kui telefonitsi.

Nende kontaktandmed on üleval meie kodulehel.

E-kaubanduse populaarsus on kaasa toonud kaebuste ja päringute tulva, sest sageli kauplejad kuritarvitavad tarbijate usaldust.

Mööbli, kodumasinate ja nendega seonduvate paranduste kohta laekus 493 pöördumist. Probleemideks – toodete lühike kestvus, eestikeelsete kasutusjuhendite puudumine, toodete paranduse madal kvaliteet, mööbli tellimisel tähtaegadest mittekinnipidamist, mõõtude ja värvi mittevastavust tellitule jne.

Interneti, side ja kommunikatsiooni kohta esitati päringuid ja kaebusi kokku 442 pöördumist. Probleemideks aeglane levi, keerulised ja arusaamatud lepingud, läbipaistmatud või alusetud tasunõuded ja erinevad pettused ja katteta lubadused.

Transpordi valdkonnas on probleemid lendude tühistamise ja edasilükkumisega, hüvitist on keeldutud maksmast.

Automaksustamise teema oli päringute peateemaks.

Vastav statistika ja kokkuvõte täismahus kaasa lisana aruande juures ja ka meie kodulehel www.tarbijakaitse.ee

Meie kodulehe www.tarbijakaitse.ee oleme hoidnud aasta jooksul interaktiivsena, korraldanud teemakohaseid küsitlusi ja edastanud nii arvamusartikleid kui käsitlenud olulisi tarbijat puudutavaid teemasid.

Koostöö ANECi ja BEUCiga.

ANEC on Euroopa Standardimise organisatsioon, mis on asutatud 1995. aastal ja ta esindab 34 riiki – Euroopa liikmesriigid, kolme EFTA riiki, Makedooniat, Serbiat ja Türgit ja on saavutanud arvestatava tarbijate esindatuse Euroopa standardimise süsteemis.

Eesti Tarbijakaitse Liit on ANEC- i täisliige alates 2004. aastast ja oleme tegutsenud aktiivselt organisatsiooni tegevuses.

ANEC tegutseb jätkuvalt seitsme valdkonnaga, milleks on juurdepääs, laste ohutus, kodumasinad, digitaalne ühiskond, teenused, jätkusuutlikkus, liiklus ja mobiilsus.

Nende valdkondade baasil on moodustatud seitse töögrupi, mille roll on defineerida tarbijate nõudlused antud sektoris, omada vastavat tehnilist ekspertiisi, kommenteerida standardite projekte, aidata kaasa arvamusdokumentide koostamisele, teha lobitööd riiklikul tasandil, määratleda uuringute vajadused jne.

Oleme kodumasinate ohutuse ekspertgruppi liige ja tegutseme selles valdkonnas juba aastaid Euroopa tarbijate heaolu nimel.

Digiühiskond ja innovatsioon on võtmesõnad ja vastavate standarditega saab luua õiglast ja turvalist digiturgu.

Kommentaarid (0)


Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Dropdown

kõik artiklid

Musta reede pohmell? Kuidas käituda, kui ostule järgneb kahetsus?

Musta reede pohmell? Kuidas käituda, kui ostule järgneb kahetsus? Pärast musta reedet võib tehingu sõlmimise elevus ja kiirustamine viia kahetsuseni. Õnneks saa
tarbijakaitse.ee

Kauba märgistus

Kauba märgistus Riiete, jalatsite, mänguasjade, päikeseprillide, isikukaitseavahendite vms. kaupade märgistus aitab sul teha õigeid ja ohutuid valikud. Enne teh
tarbijakaitse.ee

Minu pagas on kadunud – mis nüüd edasi saab?

Nõuandeartikkel Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet 12.07.2024   Minu pagas on kadunud – mis nüüd edasi saab? Suvi on puhkuste tõttu populaarne aeg reis
tarbijakaitse.ee

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.