EESTI BUSSIAJALOO SELTS MTÜ hetkeolukord
Juba 463 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 1 Storybooki kasutaja. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.
Tegevusaruanne 2023
Mittetulundusühing "Eesti Bussiajaloo Selts" on asutatud 27. mail 2011. a Võrus.
Seltsi eesmärgiks on bussitranspordi ajaloo uurimine ja säilitamine, bussijuhtide elukutse väärtustamine ja propageerimine, bussijuhtide klubilise tegevuse organiseerimine.
Eesti Bussiajaloo Selts MTÜ on aastate jooksul koostöös Timeless Buses süsteemiga, Mootor Grupp kontserniga, Eesti Bussijuhtide
Ühing MTÜ-ga ning bussiveteranide ja -huvilistega korraldajaks ja osalejaks olnud mitmetel Eesti-sisestel ja rahvusvahelistel avalikel retrobussidega ja bussiajaloohuvilistega seotud üritustel.
Kahetsusväärselt Covid-19 viiruse nakkusohu tõkestamiseks esmajoones aastatel 2020-2021 rakendatud meetmete mõjud ning 2022.
aasta kui taastumisaeg ahendasid võimalusi hoida retrobusside parki tehnilises korras ning korraldada avalikke üldrahvalikke üritusi.
2022. aastal hakati taas vähendatud retrobusside arvuga osalema erinevatel avalikel ettevõtmistel - sellega loodi eeldused olla taas ja seda suuremas mahus korraldajatena ja osalejatena kohal 2023. aastal toimunud üritustel.
20. mail 2023 käivitati taas, peale 2019. aastat, traditsioonilise Muuseumiöö raames Tallinna bussijaamas toimunud vanade retrobusside ja -taksode näitus ning huviliste sõidutamine bussijaama ja kesklinna vahelistel lõbureisidel. Osalesid üksteist retrobussi -
Volvo B14 Autokori (1938), TA 6-1 (1957), Setra S6 (1962), Volvo B63508 SKV Katrineholm (1962), Ikarus 55-52 (1968), Setra S80 (1972), Setra S80 (1976), Ikarus 255 (1979), RAF 2203 "Latvia" (1985), Ikarus 260-37 (1988) ja Scania L113 CLB Duple-Metsec (1998) ning kaks retrotaksot Mercedes-Benz 190C (1964) ja GAZ 24-10 (1988).
02. juunil 2023 osaleti koos Tallinna bussijaama operaatorfirma T grupp OÜ-ga Eestis esmakordselt suurel rahvusvahelisel tasemel
Retrobusside festivali korraldamisel. Bussid olid senisest suurimas mahus välja pannud Timeless Buses, Suomen
Linja-autohistoriallinen Seura r.y., Mäkelän Liikenne Oy ja Tallinna Linnatransport AS. Kokku osales kaheksateist retrobussi - Volvo
B14 Autokori (1938), ZIS 127 (1956), TA 6-1 (1957), TA 6 (1960), Setra S6 (1962), Volvo B63508 SKV Katrineholm (1962), GAZ veotakso (1963), Volvo B63508S Titan Wiima (1966) Soomest, Ikarus 55-52 (1968), Ikarus 55-14 Lux (1972), Setra S80 (1972),
Mercedes-Benz O302 Delta Plan Nordic 7 (1973) Soomest, Setra S80 (1976), Ikarus 255 (1979), Mercedes-Benz O303-15RHD (1984),
RAF 2203 "Latvia" (1985), Ikarus 260-37 (1988) ja Volvo B12 Carrus Star 602 (1994). Retrobusside festivali ühistransporti propageerivad erinevad üritused hõlmasid kogu päeva. Keskpäeval toimus kõikide erinevatest aastakümnetest retrobusside paraad marsruudil bussijaam-Lasnamäe-Pirita-kesklinn- bussijaam, järgnes bussijaamas retrobusside suur väljapanek ning neist valitud bussidega lõbusõidud bussijaam-kesklinn-bussijaam. Bussijaamas kõlas meeleolumuusika, avatud oli toidutänav ning festival kulmineerus Smilersi katusekontserdiga.
Retrobusside festivali raames avatud Eesti Kunstimuuseumi näitus heidab pilgu reisimisele ja liikumisele. Festivali alateemaks oli
Ikarus-bussid - perroonidel avati vastav näitus kuuel suurel (mõõtmetega 420 x 250 cm) ajalugu kajastaval info-fotostendil. Näitus sündis rahvusvahelise koostöö tulemusena - T grupp OÜ, Ungari Suursaatkond, Ungari Teadus-, Tehnoloogia- ja Transpordimuuseum ning Liszti Instituut.
Tallinna bussijaama territooriumil olid kevad-suvi-sügis perioodil huvilistele uudistamiseks vahetatava ajaloolise ekspositsioonina väljas seismas erinevad retrobussid.
Bussiajaloo üldrahvalikul propageerimisel on esmatähtis säilitada bussiajalooline materiaalne ja intellektuaalne pärand.
2023 aasta tulem oli miinus 69 eurot, juhatuse liikmetele tasu ei makstud ja muid soodustusi ei tehtud.
juuni 2024
Juhatuse liige Hugo Osula
Juhatuse liige Tõnu Piibur
Juhatuse liige Toivo Leht
Kommentaarid (0)