TULEVIKUHARIDUSE PIRN MTÜ hetkeolukord
Juba 142 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 3 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.
Tegevusaruanne 2023
a.
i. 2023
MTÜ Tulevikuhariduse PIRN (edaspidi: PIRN) asutati 2012.a järgmiste põhikirjaliste eesmärkidega: (cid:127) rääkida kaasa ning panustada Eesti ühiskonna haridusvaldkonna arengusse läbi oskusteabe kogumise, vahetamise ja jagamise, nõustamise ja koolitustegevuse; (cid:127) tegutseda haridusuuendust toetaval viisil ja avalikes huvides.
PIRNi asutati 2012.a nelja Tartu Ülikooli eetikakeskuse väärtusarenduse nõustaja ja -koolitaja, Tiia Lister, Margus Saks,
Argo Buinevitš ja Liina Vaher poolt eesmärgiga luua meeskond koolide ning lasteaedade koolitamiseks ja nõustamiseks väärtuspõhise hariduse teemadel.
PIRNi väärtuskoolituste ja väärtusarenduse nõustamine keskendus õpetajate ja haridusasutuste juhtkondade suunamisele väärtuspõhise eneseanalüüsile ja oma organisatsiooni hindamisele. Jõudsime tõdemusele, et iga haridusasutus on omanäoline, mistõttu nende mured, kitsaskohad aga ka rõõmud lähtuvad kohalikust taustsüsteemist.
Mõistsime, et peamine võti organisatsiooni arengu tõukajaks on pakkuda õpetajatele sellist tuge, mida nad kõige enam vajavad ja milles nad julgevad oma teadmiste vajakajäämist tunnistada. Õpetajad olid valmis kaasa mõtlema õppijate erivajaduste teemadel, mis on tihedalt seotud erinevate õpetajate enda erialase arengu teemadega – hakkamasaamine halva käitumisega klassiruumis, mahajäänud õpilaste toetamine õppeprotsessis, konfliktid õpetajate ja lapsevanemate vahel.
Sellest tulenevalt meie tegevusfookus on suunatud laste aitamisele haridusasutustes kohapeal, mis tugineb õpetajate toetamises laste ning neid ümbritsevate täiskasvanute õppimise ja enesetäiendamisega seotud erivajaduste teemadel.
Kaasame selleks kohaliku kogukonna - lisaks haridusasutuste enda töötajatele ka lapsevanemad ja haridusasutuse pidajad.
Meie meeskonnal tekkis aastatel 2012-2020 märkimisväärne kogemus haridusasutuste ja kohalike omavalitsuste kaasava hariduse arengunõustamiste, haridusasutuste auditite, koolituste ning koostööpäevade läbiviimisel. Selle aja jooksul teostas PIRN: (cid:127) kolmkümmend kuus auditit; seitsekümmend viis erinevat kaasava hariduse organisatsiooni väärtusarendusega seotud arengu- ja koostööpäeva ning täienduskoolitust; (cid:127) neljas suuremas kohalikus omavalitsuses viis erinevat kaasava hariduse nõustamisprogrammi (ajavahemik 2017-2020)
Oma tegevuses toetume tõenduspõhistele allikatele (http://www.tulevikuharidus.ee/meist/t6endusp6hisus) ja meeskonnaliikmete omandatud valdkondlikele teadmistele ning meeskonnaliikmete isiklike kogemuste sünergiale.
Covid-pandeemiast tingituna on PIRNi majandustegevus olnud alates 2020.a majandusaastast peatunud, sest PIRNi arengu- ja nõustamisprogrammid nõudsid vahetut suhtlemist klientidega ning kohtvaatlusi haridusasutustes, mida polnud võimalik teha interneti keskkonnas. 2020.a majandusaastal toimusid PIRNi põhikirjaliste eesmärkide elluviimisel olulised muudatused, mis kestavad tänaseni: (cid:127) peatusid koolitused, (cid:127) peatusid omavalitsuste nõustamisprogrammid ja haridusasutuste auditid.
2022.a majandusaastal toimus PIRNi meeskonnas muutus. Meeskonnast lahkus Tiia Lister, kes jätkas eraviisiliselt oma varasemat edukat nõustamistegevust hariduspsühholoogist nõustajana.
Kommentaarid (0)