KAGU ÜHISTRANSPORDIKESKUS MTÜ hetkeolukord
Juba 555 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 1 Storybooki kasutaja. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.
Tegevusaruanne 2024
Ühingu põhieesmärk
MTÜ Kagu Ühistranspordikeskuse liikmeteks on kõik kaheksa Põlva- ja Võrumaa kohalikku omavalitsust ning Eesti Vabariik, keda esindab
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium. Ühingu juhtorganiteks on liikmete üldkoosolek ja juhatus.
Ühistranspordikeskuse ülesanne on tagada elanikele ühistranspordikeskuse asutajate ettenähtud tegevuspiirkonnas, sõltumata selle territooriumi haldusjaotusest, soodsam ja majanduslikult tõhusam ühistransport, mille aluseks on ühtne liinivõrk, kooskõlastatud sõiduplaanid ning ühtne piletisüsteem. Ühtlasi korraldab ühing liikmete määratud klientidele sotsiaaltransporditeenust.
Tegevused ühingu eesmärkide saavutamiseks: (cid:127) Liiniveo korraldamine Võru- ja Põlvamaa sõitjateveol.
(cid:127) Liiniveo korraldamine maakondi ühendaval kaugliiniveol, mida toetatakse riigi- või omavalitsusüksuste eelarvetest.
(cid:127) Ühistranspordi arengu suunamine ja koordineerimine ning asjaomaste arengukavade väljatöötamine ja elluviimine.
(cid:127) Elanike liikumisvajaduse uuringute korraldamine.
(cid:127) Üleriigilise võrguga seotud ühistranspordi liinivõrgu väljatöötamisel osalemine.
(cid:127) Ühistranspordi taristu objektide planeerimises, rajamises, korrashoiu ja kasutamise korraldamises osalemine.
(cid:127) Vedajatele liinilubade väljastamine ja sõiduplaanide kinnitamine.
(cid:127) Vedajatega avaliku teenindamise lepingute sõlmimine ning avalike konkursside korraldamine vedajate valimiseks avalikule liiniveole.
(cid:127) Avaliku teenindamise lepingu alusel teostatava liiniveo rahastamise korraldamine riigieelarvest, valla- ja linnavolikogude otsuste alusel nende eelarvetest, ettevõtjate sihteraldistest ning muudest tuluallikatest.
(cid:127) Ettepanekute väljatöötamine avaliku liiniveo sõidukilomeetri tariifi või sõidupiletihinna kehtestamiseks.
(cid:127) Sõiduplaanide koostamise nõuete ja ühistranspordi teenindustaseme normide väljatöötamine. Koos vedajatega teenindustaseme normide järgimise, vajaliku teabe olemasolu peatuskohtades ja sõidupiletite müügikorralduse tagamine.
(cid:127) Järelevalve korraldamine enda poolt sõlmitud avaliku teenindamise lepingute, enda poolt antud liinilubade, maakonda läbivate kaugliinide teenindamise, vastava volituse olemasolul taksode ja ka muude lepingute täitmise üle.
(cid:127) Riiklikusse ühistranspordiregistrisse ja majandustegevuse registrisse andmete esitamine.
(cid:127) Pileti-, kassa-, info- ja kontrollsüsteemide haldamine ja arendamine, vastavate hangete läbiviimine ja lepingute sõlmimine.
(cid:127) Ühistranspordi taristu objektide opereerimine ja nende hooldamise korraldamine ja järelevalve vastavalt lepingutele.
Ühingu tegevust mõjutab: (cid:127) Riiklik ja kohaliku omavalitsuse poliitika. Riigi ja KOV-ide otsused ühistranspordi rahastamise, korraldusmudeli ja liinivõrgu planeerimise osas määravad suuresti keskuse tegevussuundi.
(cid:127) Eelarve ja rahastus. Keskus sõltub riiklikest teotustest, KOV panusest ja piletitulust. Kui rahastus muutub, võib see mõjutada liiniveo mahtu ja/või kvaliteeti.
(cid:127) Nõudlus ja reisijate arv. Inimese liikumisharjumised on pidevad muutuses, mis tingivad vajaduse liinivõrgu ajakohastamiseks.
(cid:127) Teede olukord. Kagu-Eestis on kruusateede osakaal ca 50%. Kehv teede kvaliteet toob kaasa häiringuid teenuse töös ning lõhub veeremit.
(cid:127) Konkurents ja alternatiivsed liikumisvõimalused. Hajaasustuses pole võimalik elus aktiivselt osaleda ilma isiklikku sõiduvahendit omamata.
Tänasel kujul maakondlik ühistransport ei ole hajaasustuse elanikule realistlikuks alternatiiviks isikliku sõiduauto omamisele.
Ettevõtte areng
Kagu Ühistranspordikeskus on oma tegevuse käigus läbi teinud mitmeid arenguetappe, et parandada ühistransporditeenuste kvaliteeti ja kättesaadavust Kagu-Eestis. Keskus on pidevalt töötanud järgmiste valdkondade arendamise nimel: 1. Liinivõrgu optimeerimine: Keskus on analüüsinud reisijate liikumisvajadusi ning vastavalt sellele kohandanud bussiliinide marsruute ja sõidugraafikuid, et tagada parem ühenduvus ja teenuse kättesaadavus.
2. Sõidukipargi uuendamine: Teenuse kvaliteedi tõstmiseks on hangitud uued ja keskkonnasõbralikumad bussid, mis pakuvad reisijatele mugavamat ja turvalisemat sõidukogemust.
3. Piletisüsteemide täiustamine: Piletimüügiprotsesside lihtsustamiseks on juurutatud kaasaegseid tehnoloogilisi lahendusi, mis võimaldavad reisijatel mugavamalt pileteid osta ja valideerida.
4. Koostöö kohalike omavalitsustega: Tihe koostöö omavalitsustega on võimaldanud paremini mõista kohalike elanike vajadusi ning arendada teenuseid, mis vastavad piirkonna eripäradele.
5. Reisijate teavitamine ja tagasiside kogumine: Keskus on pööranud tähelepanu reisijate teavitamisele sõiduplaanide muudatustest ning on loonud kanaleid, mille kaudu kasutajad saavad oma ettepanekuid ja kaebusi edastada, aidates sellega kaasa teenuse pidevale parendamisele.
Finantssuhtarvud
Aasta 2024 2023
Maksevõime kordaja (raha + laekumata arved / lühiajaline võlgnevus) 1,27 1,08
Rahaliste vahendite tase (raha / lühiajalised kohustused) 1,12 0,3
Kommentaarid (0)