HARIDUSE EDENDAMISE SA hetkeolukord
Juba 1157 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding aga tema tegevusi ei jälgi ükski kasutaja. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.
Tegevusaruanne 2023
Hariduse Edendamise Sihtasutus on asutatud eesmärgiga pidada üldhariduskooli Tartu Erakool TERA, lasteaeda TERAKE ja huvikooli
HuviTERA.
2022/23. tegevusaasta on Tartu Erakooli 16. jooksev tegevusaasta, kui arvestada algust 2007. aasta jaanuarist, kui tehti otsus TERA loomiseks.
Kõik need aastad on TERA ja meie erinevaid üksusi kandnud kokkulepitud väärtusruum, mis tugineb 4 alustalale: tarkus, julgus, loovus ja avatus. 2022/23. a tegevusaruandes tugineme tagasivaatele läbi väärtuste.
AVATUS 2022/23. a on Tartu Erakooli uksed olnud avatud 796 õpilasele (EHIS 10.11.2022 seisuga), neist TERA Peedu koolis 66, LõunaTERAs 201 õpilast, ProTERAs 187 õpilast, TäheTERAs 318 õpilast, SädeTERAs 24 õpilast. Võrreldes eelmise aastaga on kooli õpilaste arv kasvanud 59 võrra. Tartu Erakooli eel- ja lastekoolis õppis 160 last. Lasteaias TERAKE oli kokku 180 last, HuviTERAs ca 508 last. Kooli- ja lasteaia kohtadele on soovijaid rohkem, kui suudame pakkuda.
Kui TERA 1.-6. kl koolid on oma toimimis-mudeli poolest peaaegu välja kujunenud (va SädeTERA), siis iga-aastane kasv jätkub ProTERA koolis: 2023.a sügisel astusid seal 7. klassi TäheTERAst ja Peedult tulevad õpilased, aga juba ka LõunaTERA 6. klassi lõpetanud. Õpilaste hulga kasv toob ProTERAs kaasa nii ruumilisi kui õppekorralduslikke proovikivisid, tagades samas kvaliteetse progümnaasiumi kogemuse ning edasiõppimise võimaluse järgmises astmes.
Hariduse Edendamise Sihtasutusena laiendasime oma osalust koolitus-valdkonnas: viisime läbi mitmeid pikema-ajalisi koolitus-programme, nt
Jüri Gümnaasiumis, supervisioone ja coachinguid, lisaks olime kaasatud TÜ kooli-mentorluse programmi tegevusse. Tegevust jätkas ka Karlova innovatsioonipesa projekt koostöös Tartu Karlova Kooli ja Tartu Kunstikooliga.
TARKUS 2022/23. tegevusaasta tõi HESA laienemise tõttu kaasa mitmeid muudatusi juhtimises: HESA juhatus kasvas 2-liikmeliseks ning tegevusaasta lõpus toimusid muudatused HESA Nõukogus.
Kui 2021/2022. tegevusaastat iseloomustab kõige enam viirusest tingitud muutuste ja piirangutega kohandumine, siis lõppeva aasta põhitähelepanu suunasime olemasoleva analüüsile ja hoidmisele, TERA olemuse mõtestamisele ja arengusihtide seadmisele. Jätkus uue TERA õppekava loomise protsess. Seoses kavandatava uue riikliku õppekava võimaliku rakendamisega aastal 2023, jätkasime ühiselt TERA ühiste tegevus-põhimõtete kokkuleppimise ning üksuste eripärade sõnastamisega. Lisaks täiendasime ja täpsustasime üle-teralist kokkulepet e TERA standardit nimega Teravik, kus on kirjas kõigis koolikohtades tegutsemise algpõhimõtted.
SädeTERA kasvab ja on sõlmitud kokkulepe uue õpikoha arenduseks Staadioni tänava kinnistule. SädeTERA on mõeldud I ja II kooliastmele, kus viiakse regulaarselt läbi loomi kaasavat õpet vastava hariduse saanud spetsialistide poolt, kaasates sertifitseeritud loomi. Fookuses on akadeemiliste pädevuste saavutamine, õpilaste motiveerimine, sotsiaalsete oskuste arendamine, kognitiivsete funktsioonide areng, andekate laste õppesuund, noppeõpe. Eesmärk on arendada mikrokool SädeTERA omanäoliseks ja TERA koolivõrku rikastavaks koolikohaks.
JULGUS
Soovi tõttu julgelt analüüsida ja arendada nii HESA erinevaid üksusi kui lahendusi, oleme 2022/23. a viinud läbi või osalenud mitmetes haridus-uuringutes. Tavapäraselt viidi iga üksuse meeskonnas jaanuaris 2023 läbi võimestatuse uuring, kuid osalesime ka Tallinna Ülikooli poolt korraldatud õpetaja-uurimuses. Kokkuvõtvalt võib viimase kohta öelda, et tulemused olid väga head ja eristusid üle-eestilisest keskmisest suunaga positiivsuse poole. Tähelepanu peame pöörama kõigi üksuste õpetajate läbipõlemise vältimisele, sest TERA inimesed on väga töökad ja tegusad.
Õpilaste tegutsemise kohta saime infot, osaledes riiklikus rahulolu-uuringus (4. ja 8. klass), liikumisaktiivsuse uuringus ning Digiefekti uuringus.
Üldistatult võib öelda, et koolirõõm ja koostöö-oskused on meie õpilastel kõrged, stressinäitajad keskmisest madalamad. Rahulolu-küsitluses osalesid ka lapsevanemad.
Eraldi väärib kindlasti nimetamist töö HESA üksuste juhtidega, kelle seas viisime läbi mitmeid kaasaegset juhtimist toetavaid koolitusi ja meeskonnapäevi, sh DISC-uuring ja -koolitus. Kuna 2023. a lõpeb HESA, sh kõigi üksuste arengukava, siis tegelesime analüüsiva tagasivaatega 3 tegutsemisaastale, kogutud andmetele ning uuringutele. Jätkame uue arengukava koostamist.
LOOVUS
Loovaimaks lahenduseks möödunud tegevusaastal peame Peedu koolis piloteeritud järjepidevat ise-õppepäeva: reedeti on õpilased iseseisvalt tegutsemas kas kodus või koolis õpetajate antud juhiste alusel. Esmapilgul ehmatavana tundunud lahendus arendab õpilaste iseseisva toimetuleku oskust ning võimaldab igaühel oma õpirütmi ise kujundada, lisaks annab õpetajatel väärtuslikku koostööaega. Vanemate ja õpilaste hulgas läbi viidud uuring kinnitas, et piloteeritud lahenduse rakendamine jätkub 2023/24. õa.
2023. a kevadel tehti otsus kutsuda kokku gümnaasiumi loomise töörühm. Laiapinnaline töörühm alustas tegevust 2023. a sügisel.
Lasteaia TERAKE õppe- ja kasvatustöös keskenduti Reggio Emilia lapsest lähtuvate põhimõtete elluviimisele ning alagrupitöö meetodi rakendamisele rühmades. Jätkus koostöö Tartu Ülikooliga alushariduse õpetajate praktika läbiviimisel. Pöörati tähelepanu õuesõppele ning
Kommentaarid (0)