Rohkema info nägemiseks:

HORTICOM OÜ

1
Ärimeedia ja uudisvoog
?
Ärimeedialehel külastusi - 7269; jälgijaid - 51. Arvustusi - 1; Artikleid 1+ "Kirjuta HORTICOM OÜ kohta arvamuslugu!"

HORTICOM OÜ hetkeolukord

Juba 7269 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 51 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,0 punktiga ja kommenteeritud 5 korda.

Tegevusaruanne 2022

31.07.2022 lõppenud majandusaasta kohta koostatud konsolideeritud majandusaasta aruanne sisaldab Horticom OÜ (emaettevõtja) ning selle 100% osalusega tütarettevõtjate Horticom SIA ja Horticom UAB konsolideeritud finantsnäitajaid.

Horticom OÜ põhitegevusalaks on hulgimüük. Varustame erinevaid aiakaupade müüjaid, köögivilja-, lille- ja marjakasvatajaid, puukoole, lillepoode ja haljastajaid aianduskaupadega. Tulenevalt Horticom OÜ klientide tegevusaladest on Horticom OÜ tegevus ja käibe kujunemine tsükliline, kus suurem osa käibest tehakse kevadhooajal.

2021 aasta pakkus Horticom OÜ-le mitmeid väljakutseid. Esiteks jätkus olukord pandeemia osas, mis 2021 kevadel sundis võtma vastu otsust

Valitsuse poolt, kus märtsis ja aprillis olid aianduskeskused ja ehituskauplused suletud, või toimus vaid osaline piiratud müük väliplatsidel.

Samuti avaldus pandeemia mõju Horticom OÜ-le 2021-2022 tarneahelates, kus suurem osa tarnijatest seisis suurte väljakutsete ees ning nõudluse taastumise järel ei suudetud pakkumisega tulla kaasa. 2021. aasta jooksul olukord mõnevõrra stabiiliseerus.

Alates 2021 sügisest kuni majandusaasta lõpuni hakkas mõjutama ettevõtte tulemusi, lisaks pingetele tarneahelates pandeemia tõttu, energiakriis. Kuigi energiakulude muutus ei ole kulude struktuuris märkimisväärse osakaaluga, siis kaupade hindades tarnijatelt on selle mõju väga suur. Alates 2021 kevad-suvest tõstis suur osa tarnijaid mitmel korral kaupade hindu. Energia hindade tõusmisel, alates 2021 suvi, sai kaupade hinnatõus uue suurema hoo sisse. Horticom OÜ-l on enamasti suurte klientidega siduvad lepingud, mille tõttu ei olnud võimalik edasi kanda kogu hinna tõusu. See tingis olukorra, kus kaubakulu suhe käibesse muutus ning ettevõtte ärikasum märkimisväärselt langes. Selline trend on jätkunud terve 2022. kalendri aasta jooksul.

Horticom OÜ eesmärk on iga-aastaselt investeerida põhivarasse, mis toetab ettevõtte jätkusuutlikku kasvu. Kuigi 2022 ja 2023 majanduslik keskkond pakub oodatult palju väljakutseid, plaanib Horticom OÜ juhtkond ka uuel hooajal teha erinevaid investeeringuid. Peamiselt on investeeringud seotud IT tehniliste lahendustega, e-poega B2B valdkonnas, taimmaterjali müügiplatvormi arendustega B2B suunal ning väga oluline on jätkata laoseisu ning sortimendi optimeerimisega. Samuti peame tähtsaks meeskonna arengut ning planeerime personalile mitmeid koolitusi.

Loetletud põhjused tekitasid Horticom OÜ tulemustele kindlasti positiivse jälje, kuigi ärikasum kukkus ning ettevõte ei suutnud oma eesmärke täita. Horticom OÜ vaatab pikaajalist trendi ning ühe aastase kõikumise pealt suunda muutvaid otsuseid ei tee, mistõttu on meie eesmärk uuendada 2022-2023 hooajal olulisel määral sortimenti, mis pakub klientidele uusi lahendusi ja võimalusi nende eesmärkide täitumiseks. Nende sammude läbi on meie pikaajaline eesmärk kasvada aastas 10% keskmiselt.

Viimase kahe aasta kõige suurem väljakutse on olnud tarneahelate optimeerimine, mis saab olema ka uue majandusaasta peamiseks eesmärgiks, kuna energiakriis on esitanud mitmeid uusi väljakutseid. Aiandusvaldkond on stabiilne valdkond, mis pakub kindlust vaatama pikka horisonti positiivselt. Seetõttu teeme planeeritud investeeringuid ja võtame eesmärgiks kasvada 10% aastas. Eesmärk on tõsta tarnekindlust mitme protsendipunkti võrra, et olla väärtuslik ja usaldusväärne partner Horticom OÜ klientidele.

Endiselt on ettevõtte fookuses digitaliseerida ettevõtte siseseid erinevaid protsesse, tõsta e-kanalite efektiivsust ning luua mugavad e-platvormid meie klientidele. Käsil on mitmed uued e-lahendusi pakkuvad lahendused, millised planeerime lansseerida juba 2022 sügis-talvisel hooajal.

2021-2022 majandusaasta võib kokku võtta tervikuna kui hea majandusaasta. Kuigi ettevõte ei suutnud täita oma eesmärke, siis välja kujunenud keerulises keskkonnas saame nende tulemustega rahule jääda. Mitmed protsessid said uuendatud.

Horticom OÜ tütarettevõtete tulemused olid ootustele vastavad, eriti Horticom OÜ tütarettevõte Leedus, kes saavutas head tulemused. Horticom

SIA tulemus rahavooliselt paranes, kuid seoses restruktureerimisega käive 2021 aastal märkimisväärselt vähenes, kuid tegevusmarginaalid kasvasid. See oli planeeritud tegevus, mille tulemusel 2021-2022 hooajal ettevõtte tegevusmarginaalid paranesid. Kuna Horticom SIA’s toimusid struktuursed muutused, siis kulus 2021 aasta peamiselt muudatuste elluviimiseks ja sisse elamiseks. 2022-2023 hooajal on eesmärk saavutada ärikasumi osas juba positiivne tulemus.

Valuutakursside muutuste mõju Horticom OÜ majandustegevusele on minimaalne. Kapitalirendi intressid on seotud EURIBORiga; intressimäärade tõus mõjutab ka Horticomi, kuid eeldatavasti on mõju väike. Ettevõtte juhtkond hindab finantsriske minimaalseks, kuna kohustiste osakaal käibesse ja ärikasumisse on madal. Omanike vaheline kokkulepe on mitte maksta dividende.

Kontserni müügituluks kujunes 12,5 m eurot, millest emaettevõtte osakaal on 76,1% ning tütarettevõtete osakaal kokku 23,9%. Horticom OÜ müügitulu jagunes järgmiselt: (cid:127) aianduskaupade ja tehnika müük professionaalsetele tootjatele 34,8% (cid:127) hulgimüük jaekaubandusele 65,2%

Mõned finants-suhtarvud lõppenud majandusaasta kohta konsolideeritud näitajate baasil: 2022 2021

HORTICOM OÜ kontaktid

Dropdown

kõik artiklid

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.