MARMITON AS
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
MARMITON AS hetkeolukord
Juba 5093 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 67 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 5,0 punktiga aga kommenteeritud ei ole.
Tegevusaruanne 2022
Marmiton AS on 1992. aastal asutatud ning 100% Eesti kapitalil põhinev maiustuste ja valikpagaritoodete tootja.
Marmiton AS tootevalikusse kuuluvad järgmised tootegrupid: halvaa, kreemiga vahvlid, marmelaad, martsipan, vahvlisnäkid, küpsised, küüslauguleivad, piparkoogid, biskviit, sügavkülmutatud pagaritooted.
Marmiton AS 2022. aasta müügitulu oli 4 508 tuhat eurot, mis on 370 tuhat eurot (9%) enam kui 2021. aastal, kui müügitulu oli 4 138 tuhat eurot. Müügitulu suurenes võrreldes eelmise aastaga küpsiste ja leivasnäkkide tooterühmas 7%, kondiitritoodete (marmelaad, halvaa, martsipan) tooterühmas 15% ja valikpagaritoodete tooterühmas 16%. Müügitulu vahenduskaupade müügist vähenes 29%. Ekspordi osakaal ettevõtte müügitulust moodustas 29% ehk 1 310 tuhat eurot (2021: 29% ja 1 196 tuhat eurot). Ettevõte müüs tooteid EL riikidesse - Soome, Lätti, Leetu. Lisaks jõuavad Marmitoni tooted Läti ja Leedu turule ka edasimüüjate vahendusel.
2022. aastal jätkus sisendite hindade volatiilsus ja seda paraku ainult kallinemise suunas. Olulist mõju avaldasid nii toorainete hinnamuutused (hindade muutus vahemikus 10%-100%), energiahindade kallinemine kui ka teenuste hinnatõus. Lisaks eelnevale püsis surve palgakulude kasvule. See kõik kokku on tinginud viimaste aastate suurima toodete müügihindade tõusu.
Ettevõtte on seadnud järgmise, 2023 aasta eesmärgiks endiselt müügitulu suurendada 4,8 miljoni euroni (+7%).
Ekspordi osakaal planeeritud müügitulust oluliselt ei muutu võrreldes eelmise perioodiga. Peamisteks partneriteks on jätkuvalt lähipiirkonna riigid. Endiselt on väljakutseks sisendhindade muutused aasta esimeses kvartalis, kuid samas on märgata hindade stabiliseerumise märke. Energia hinna muutus 2023. aasta esimestel kuudel on olnud ettevõttele positiivne - gaasienergia hind on teinud märgatava languse võrreldes 2022. aasta sügisega.
Tarbija ostukäitumises võib täheldada ühe rohkem kampaaniapõhist ostuvalikut ja ostetavate koguste langemist. Need mõjurid panevad toodete kasumlikkuse ja käibe kasvuprognoosi surve alla.
Ettevõte investeeris lõppenud majandusaastal põhivarasse 29 tuhat eurot. 2023. aastal on planeeritud investeerida seadmetesse ja inventari 60 tuhat eurot.
Peamised finantssuhtarvud
Suhtarvud: 2022 2021
Müügitulu, EUR 4 508 032 4 137 853
Müügitulu kasv (%) 9% 4,40%
Brutokasumi määr (%) 15,3% 13,6%
Puhaskasum (-kahjum), EUR 68 892 -61 337
Puhasrentaablus 1,5% -1,5%
Lühiajaliste kohustuste kattekordaja (kordades) 1,41 1,14
ROA (%) 3,8% -3,0%
Suhtarvude arvutamisel kasutatud valemid:
Käibe kasv (%) = (müügitulu 2022–müügitulu 2021) / müügitulu 2021 * 100
Brutokasumimäär (%) = brutokasum / müügitulu * 100
Puhasrentaablus (%) = puhaskasum / müügitulu * 100
Lühiajaliste kohustuste katterkodaja (kordades) = käibevara / lühiajalised kohustused
ROA (%) = puhaskasum / varad kokku * 100
MARMITON AS kontaktid
Ettevõtte suurimad koostööpartnerid
Lisa uus koostööpartner
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?