MARMITON AS
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
MARMITON AS hetkeolukord
Juba 5791 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 69 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 5,0 punktiga aga kommenteeritud ei ole.
Tegevusaruanne 2023
Marmiton AS on 1992. aastal asutatud ning 100% Eesti kapitalil põhinev maiustuste ja valikpagaritoodete tootja.
Marmiton AS tootevalikusse kuuluvad järgmised tootegrupid: halvaa, kreemiga vahvlid, marmelaad, martsipan, vahvlisnäkid, küpsised, küüslauguleivad, piparkoogid, biskviit, sügavkülmutatud pagaritooted.
Marmiton AS 2023. aasta müügitulu oli 4 346 tuhat eurot, mis on 162 tuhat eurot (3,6%) vähem kui 2022. aastal, kui müügitulu oli 4 508 tuhat eurot. Müügitulu langus oli tingitud nii tarbijate vähenenud nõudlusest kui ka otsusest lõpetada private label toodete tootmise ja müügi koostööleping. Ekspordi osakaal ettevõtte müügitulust moodustas 26% ehk 1 148 tuhat eurot (2022: 29% ja 1 310 tuhat eurot). Ettevõte müüs tooteid EL riikidesse - Soome,
Lätti, Leetu. Lisaks jõuavad Marmitoni tooted Läti ja Leedu turule ka edasimüüjate vahendusel.
Kui 2023. aasta esimeses pooles jätkus sisendhindade kasv, siis aasta teises pooles sisendite hinnad stabiliseerusid,
Energia, maagaasi aasta keskmine hind langes 54% 2023. aastal võrreldes 2022. aastaga, kuid jäi siiski kolm korda kõrgemaks võrreldes hinnatõusu alguse perioodiga. Ettevõtte taotles erakorralist toetust energiakulude hüvitamiseks - 2023. aastal laekus toetus summas 123 tuhat eurot. Ettevõtte tööjõukulud kasvasid 2023. aastal võrreldes 2022. aastaga 10%, moodustades ärikuludest 26,5% (2022: 22,7%). Tarbijate hinnatundlikkusest tingituna vähenesid tootmise- ja müügimahud.
Marmiton AS alustas 2023. aasta teises pooles ettevõtte vastavusse viimist toiduohutuse sertifikaadi FSSC v 5.1 nõuetele. Lõplik sertifitseerimine viidi läbi Bureau Veritase audiitori poolt 2024.a. jaanuaris ning sertifikaat väljastati veebruaris. Sertifitseeritavateks valdkondadeks on küpsiste, sügavkülmutatud pagaritoodete ja fritüüritud maitsestatud leivasnäkkide tootmine. Sertifikaat annab kindluse Marmitoni klientidele, et toodetavad tooted on ohutud ja kontrollitud ning vastavad igati standardi nõuetele.
Ettevõtte on seadnud 2024. aasta eesmärgiks müügi- ja tootmismahtude taseme säilitamise ning müügitulu suurendamise 4,7 miljoni euroni (+8,7% võrreldes 2023 aastaga). Ekspordi osakaal planeeritud müügitulust oluliselt ei muutu võrreldes eelmise aastaga. Peamisteks partneriteks on jätkuvalt lähipiirkonna riigid. 2024 aasta alguses on sisendite hinnad olnud stabiilsemad, kuid planeeritud müügitulu ja puhaskasumi saavutamine oleneb mitte ainult hindade stabiilsusest, vaid ka kvaliteetse tooraine kättesaadavusest.
Ettevõte investeeris lõppenud majandusaastal materiaalsesse põhivarasse 16 tuhat eurot ning immateriaalsesse põhivarase 10 tuhat eurot. 2024. aastal on planeeritud investeeringute maht seadmetesse ja inventari 107 tuhat eurot.
Peamised finantssuhtarvud
Suhtarvud: 2023 2022
Müügitulu, EUR 4 346 498 4 508 032
Müügitulu kasv / vähenemine (%) -3,6% 9%
Brutokasumi määr (%) 19,3% 15,3%
Puhaskasum, EUR 284 017 68 892
Puhasrentaablus 6,5% 1,5%
Lühiajaliste kohustuste kattekordaja (kordades) 1,65 1,41
ROA (%) 16,5% 3,8%
Suhtarvude arvutamisel kasutatud valemid:
Käibe kasv (%) = (müügitulu 2023–müügitulu 2022) / müügitulu 2022 * 100
Brutokasumimäär (%) = brutokasum / müügitulu * 100
Puhasrentaablus (%) = puhaskasum / müügitulu * 100
Lühiajaliste kohustuste katterkodaja (kordades) = käibevara / lühiajalised kohustused
ROA (%) = puhaskasum / varad kokku * 100
MARMITON AS kontaktid
Ettevõtte suurimad koostööpartnerid
Lisa uus koostööpartner
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?