Rohkema info nägemiseks:

PEPSICO EESTI AS

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Ärimeedialehel külastusi - 3906; jälgijaid - 149. Arvustusi - 4; Artikleid 1+ "Kirjuta PEPSICO EESTI AS kohta arvamuslugu!"

PEPSICO EESTI AS hetkeolukord

Juba 3906 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 149 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,9 punktiga ja kommenteeritud 3 korda.

Tegevusaruanne 2022

AS PepsiCo Eesti registreeriti ettevõtteregistris 1. novembril 1993. aastal ning kuulub PepsiCo kontserni soolaseid suupisteid ja karastusjooke tootva üksuse

Ida- ja Kagu Euroopa osasse. Täpsem äriüksuse määrang on -Kesk-Euroopa ja Suur-Balkani äriühendused (Central Europe & Greater Balkans Business units).

AS-ile PepsiCo Eesti kuulub 100% tütarettevõte UAB Lithuanian Snacks Leedus, mis asutati 1996. aasta augustis. Grupp sulges 16. aprillil 2020. aastal likvideerimise käigus teise tütarfirma SIA Latvian Snacks.

AS PepsiCo Eesti ja tema Leedu tütarettevõtte peamiseks tegevusvaldkonnaks on soolaste suupistete - kartulikrõpsude, ekstruudertoodete ja tortillakrõpsude turustamine.

2022. aastal teenis kontsern kasumit summas 2 509 tuhat eurot (2021: kasum 1 572 tuhat eur). Müügitulu 30 084 tuhat eurot 2022. aastal ületas 2021 müügitulu 36,2% (2021: müügitulu 22 084 tuhat eur.). PepsiCo Eesti koos tütarettevõttega müüs Baltikumis 6 297 tonni soolaseid suupisteid. Võrrelduna 2021. aastaga oli märkimisväärselt 1 074 tonni rohkem, müügikoguse võrdlusindeks 20,6 % (2021.aastal müüdi 5 223 tonni). Müügikäivet kasvatasid kõik Baltikumis müüdavad brändid, kuid eriti kahel viimasel aastal on kasvanud Doritose brändi tooted -Lays 40%, Cheetos 13% ja Doritos 38% võrrelduna eelneva aastaga.

Kontsern turustab jätkuvalt Eestis ja Leedus järgmisi ülemaailmseid tootemärke nagu siledad kartulikrõpsud Lay’s ning sakilised kartulikrõpsud Lay’s MAXX,

Lays Oven Baked, Lay`s Wavy. Lay`s Strong, maisikrõpsud Cheetos ja Doritos. Kasumi tõus aruandeaastal oli tingitud müügitulu märkimisväärsest 36% tõusust võrreldes eelneva aastaga.

Imporditud kaupade eest tasutakse kontserni tootjafirmale FLTC Poland poola zlottides, millega tehas vähendab oma valuutariske. 2021. aasta jooksul nõrgenes poola zlott aasta lõpus vähesel määral võrreldes 2021 aasta lõpuga (-2%) euro suhtes, ning 2022. aastal teeniti valuutakahjumit summas 95 640 eurot (2021: kahjum 41 984 eurot). Kurss tugevnes märtsi, oktoobri ja novembri kuus, millal teeniti oluline osa valuutakursi muutusest tingitud kahjumist. Poola zloti bilansilise valuutakursi kukkumine euro suhtes 31.12.2021 seisuga võrreldes aasta algusega oli -2%. Tegemist on realiseerimata ja realiseeritud valuutatehingute tulemiga. Eestis oli valuutakahjum kokku 22 250 eur ja Leedus kujunes kahjumi suuruseks 73 390 eur. Doritose brändi tooteid hakati PepsiCo kontserni Türgi tehase asemel sisse tooma Rumeenia tehasest. Rumeenia kaupade eest tasutakse eurodes. Kaupade transpordi eest nii Poola kui Rumeenia tehastest tasutakse samuti eurodes. Kontsernil puuduvad saadud ja väljaantud laenud, investeeringud seega ei mõjuta intressimäärade ja börsikursside muutumisega seotud riskid ettevõtte majandustulemusi.

Ettevõtted investeerivad viimastel aastatel ainult arvutiseadmete uuendamisse kuni 20 tuhande eur eest aastas. 2021 aastal oli arvutite uuendamisse investeeritud 17 tuhat eur. Transpordiseadmed liisitakse kasutusliisingu tingimustel. Uurimis- ja arengutegevuse projekte ja nendega seotud väljaminekuid ettevõtetel puuduvad ja ei ole plaanis ka teostada järgmisel aastal. Raamatupidamise aastaaruande koostamise perioodil ei ole toimunud olulisi sündmusi, mis ei kajastu raamatupidamise aastaaruandes, kuid mis oluliselt mõjutavad või võivad mõjutada järgmiste majandusaastate tulemusi. Kontserni äritegevuses puudub hooajalisus või tsüklilisus. Kontserni tegevusega ei kaasne olulisi keskkonna -ja sotsiaalseid mõjusid. Dividendipoliitikat mõjutab kontserni juhtkond koostöös PepsiCo Inc Treasury`ga. 2022 aastal dividende välja ei kuulutatud.

Ülevaade 2022. aasta turuosadest tootekategooriate kaupa:

Kartulikrõpsud:

Võrreldes 2021. aastaga kasvas 2022. aastal meie kartulikrõpsude turuosa kogu Baltikumis. Lay’s mahuline turuosa Baltikumis võrrelduna 2021. aastaga tõusis 35,6%-ni (+2,1pp) ja rahaline turuosa 34%-ni (+0,8pp). Riikide kaupa eraldi vaadelduna võrreldes 2021. aastaga Eestis kartulikrõpsude kategoorias kahanes mahuline turuosa -2,3pp kukkudes 49,5% tasemele, Lätis kasvas turuosa +2,3pp jõudes 22,6% tasemele ja Leedus kasvas +3pp saavutades 38,6% taseme.

Ekstruudertooted:

Kogu Baltikumi ekstruudertoodete kategoorias kasvas meie koguseline turuosa võrrelduna 2021. aastaga 29,7%-ni (+4,1pp). Cheetose rahaline turuosa võrreldes 2021. aastaga Baltikumis tõusis +2,6pp, jõudes 25,7% tasemele. Eestis kasvas koguseline turuosa +8pp, jõudes 31,1% tasemele; Lätis kasvas +9,6pp jõudes 30% tasemele ning Leedus kahanes turuosa -1,6pp langedes 29,1% tasemele.

Tortillakrõpsud:

Kogu Baltikumi tortilla kategoorias kasvas meie koguseline turuosa võrrelduna 2021. aastaga 47,7%-ni (+4,5pp). Doritose rahaline turuosa võrreldes 2021.

aastaga Baltikumis tõusis +3pp, jõudes 56,8% tasemele. Eestis kasvas koguseline turuosa +7,3pp, jõudes 33,2% tasemele; Lätis tõusis +1,3pp, saavutades 50,4% taseme ning Leedus tõusis +4,2pp, jõudes 55,4% tasemele.

Kartulikrõpsud + ekstruudertooted + tortillakrõpsud kokku:

Kogu Baltikumi kartulikrõpsude + ekstruudertoodete ja tortillakrõpsude turul omas PepsiCo 2022. aastal liidripositsiooni omades 35,6% koguselist ja 34,3% rahalist turuosa (võrrelduna 2021. aastaga kasvas mahuline turuosa +3,1pp ja rahaline turuosa +1,6pp).

Eestis rahaline turuosa tõusis +1,7pp jõudes 44,5% tasemele; Lätis kasvas +1,9pp tõustes 24,1% tasemele; ja Leedus tõusis +2,9pp, saavutades 37% taseme.

PEPSICO EESTI AS kontaktid

Dropdown

kõik artiklid

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.