RENEGADE TEA ARTISANS OÜ
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
RENEGADE TEA ARTISANS OÜ hetkeolukord
Juba 919 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 3 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 3,8 punktiga aga kommenteeritud ei ole.
Tegevusaruanne 2022
Üldised arengud
Ettevõtte müüb oma Gruusia tütarettevõtte hallatavates istandustes kasvatatud ja toodetud teed. Sealsed põllud on jätkuvalt kasvutsüklis. 2022.
aastal kasvas istanduste tootlikkus võrreldes eelmise perioodiga 35% ja samas suurusjärgus kasvu ootame veel vähemalt 2-3 aastat.
2022 aasta kujunes oodatust oluliselt keerukamaks ja tervikuna ei suutnud ettevõtte seatud eesmärke saavutada. Peamisi põhjuseid saab siinkohal välja tuua kaks: 1. Ebasoodne ilmastik tootmishooajal. Mais ja juunis olid olud üldjoontes optimaalsed ja istanduste tootlikkus kasvas mais 60% ja juunis 66% võrrelduna 2021. aastaga, siis juulis jäi temperatuur tavapärasest oluliselt madalamaks ja augustis mõjutas saagikoristust erakordne kuumalaine. Seetõttu oli hooaja teise poole toodangu kasv ainult 12%.
Kokkuvõttes jäi aastane toodangumaht oluliselt alla planeeritu, mistõttu ei suutnud me ka täita juba võetud kohustusi edasimüüjate ees.
Enam kui 300kg ette tellitud teed jäi klientidele tarnimata, mis mõjutas oluliselt ettevõtte müügitulu ja kasumlikkust.
2. Vene-Ukraina sõja kõrvalmõjud. Pärast sõjategevuse algust toimus ulatuslik vene immigrantide sissevool Gruusiasse, millele omakorda järgnes raha sissevool. Gruusia keskpanga hinnangul oli raha sissevool Venemaalt 2022. aastal enam kui 2,5 miljardit USD. See tõi kaasa korraga nii inflatsioonisurve kasvu (mis mõjutas ka ettevõtte kulusid), peamiseks probleemiks kujunes aga Gruusia kohaliku valuuta oluline tugevnemine aasta jooksul nii EUR kui USD suhtes. Kuna ettevõtte müügitulu on Eurodes, samas Gruusia tootmisüksuse kulud Gruusia
Larides, siis tõi Lari enam kui 20% tugevnemine kaasa väga suuri väljakutseid. Kui nominaalselt jäid Gruusia tütarettevõtte kulud ligi 10% alla planeeritu, siis Eurodes olid kulud enam kui 10% planeeritust suuremad.
Hoollimata eeltoodud sündmustest, mis mõjutasid oluliselt ettevõtte rahavoogu ja seeläbi ka igapäevast majandustegevust, püüdsime vastavalt võimalustele jätkata pikaajaliste arenguplaanide elluviimist Gruusia tütarettevõttes: (cid:127) 2022 hooaja alguseks lõppes Renegade Estate istanduses hooldus ja laohoone ehitus, mis oluliselt parandab töötingimusi ja võimaldab korraldada tegevusi efektiivsemalt.
(cid:127) Jätkasime istandustesse varjupuude istutamist avatud tuule ja lõunapoolse kaldega nõlvadele.
(cid:127) Rehabiliteerisime täiendavalt ligi 2 hektarit metsistunud alasid olemasolevates istandustes (seega suurenes aktiivselt kasutuses oleva maaala pindala ligi 7%).
(cid:127) Lisasime tootmisseadmeid tehases ja täienes ettevõtte autopark.
Turupoole arengud
Ettevõtte müügitulu kasvas enam kui 40% ja moodustas 270 TEUR. Müügiturgude lõikes tõusis veelgi Saksamaa turu osatähtsus, mis moodustas 52% kogumüügist. Välja arvatud Eesti (-26%) ja Austria (-15%), suurenes müük kõikidel olulisematel turgudel. Eriti väärib siinkohal esile toomist Saksamaa (+61%), Prantsusmaa (+70%) ja USA (+86%).
Kuna Gruusia ettevõtte kulubaas Eurodes oluliselt kasvas olime sunnitud tõstma ka sisseostuhinda, mistõttu Eesti ettevõtte brutomarginaal 2022 langes 49%-ni (55% 2021). Seda mõjutab ka edasimüüjate osakaalu kasv müügis, kus juurdehindluse marginaal on madalam võrreldes lõpptarbijatega.
Turul on tervikuna tugev nõudlus ettevõtte toodangu suhtes, positiivset tagasisidet saame nii lõpptarbijatelt kui edasimüüjatelt. Enamus müügist toimub püsiklientidele ja enam kui 60% esmatellijatest teeb hiljem ka kordusostu. Ka 2023. aasta hooaja eel on planeeritud toodang ette müüdud, seega ei mõjuta ettevõtte tegevust vähene müüginõudlus. Tugev nõudlus võimaldab jätkuvalt hoida turunduskulud väga madalal (~3% käibest).
2022. aasta hooaja eel muutis ettevõte ka oluliselt oma müügistrateegiat. Läksime üle mudelile, kus valdavalt töötame ettetellimuste põhiselt, seda ka lõpptarbijate kontekstis, mis tähendab, et kliendid peavad oma tee tellima ära enne hooaja algust. Sellel muudatusel oli eeskätt 3 põhjust: (cid:127) Tootestruktuur ja tootmise planeerimine
Toodame igal hooajal ligi 20 erinevat teed, mis arvestades kogu toodangumahtu (~2600 kg aastal 2022) on väga suur. Osadel teedel on oma kindel tarbijaskond, mis samas on üsna piiratud. See tõi kaasa selle, et iga aastaga puutusime kokku aina suuremate väljakutsetega oma laojäägi juhtimisel. Müügihooaeg algab teede puhul reeglina siis, kui meie tootmishooaeg lõppeb (tootmine lõppeb septembris, põhiline müügiperiood algab oktoobris koos külmade ilmade saabumisega). Seetõttu pidime tegema tootmisotsused pikalt ette ja ei saanud neid korrigeerida vastavuses tegeliku nõudlusega. Mõned teed said otsa kohe müügiperiood alguses (oktoobernovember), samas osasid teesid (reeglina 2-3 nimetust) oli arvestatavas koguses järel veel uue hooaja alguses ja nende müük eraldiseisvalt keerukas.
(cid:127) Toodangumahtu ületav nõudlus.
Pidime otsustama igal kevadel kui palju teed lattu toodame, et katta talvist epoe müüginõudlust. Seetõttu pidime sageli andma kevadel eitavaid vastuseid edasimüüjatele, kuna sisendinfo suvise tootmismahu ja talvise müügi osas oli hinnanguline. Kaotasime seetõttu mitmeid pikaajalise potentsiaaliga edasimüüjaid. Ettetellimuste põhine mudel võimaldab siinkohal riske paremini hallata ja kohelda kõiki kliente
RENEGADE TEA ARTISANS OÜ kontaktid
Ettevõtte suurimad koostööpartnerid
Lisa uus koostööpartner
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?