TARTU VÄLISMAALASTE TEENUSKESKUS MTÜ
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
TARTU VÄLISMAALASTE TEENUSKESKUS MTÜ hetkeolukord
Juba 267 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding aga tema tegevusi ei jälgi ükski kasutaja. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,9 punktiga ja kommenteeritud 31 korda.
Tegevusaruanne 2023
Tartu Välimaalaste Teenuskeskuse 2023. aasta tegevusaruanne on nüüd saadaval. Teenuskeskus on olnud aktiivne ja viljakas, pakkudes kokku 2406 nõustamist. Enamik registritoimingutega seotud kliente said lisaks registritoimingute teostamisele ka täiendavat nõustamist järgmiste ametkondlikult vajalike või soovituslike sammude tegemiseks ning vajadusel ka suunamise järgmisele teenusele. See näitab, et Teenuskeskus on pühendunud pakkuma terviklikku teenust, mis hõlmab kõiki klientide vajadusi.
Isikukoode moodustati Teenuskeskuses 548 korral ning elukohta registreeriti 535 korral. Registritoimingute teostamise järel oli enim nõutud üldine erinevate registritoimingutega seonduv nõustamine ning muud registritoimingutega seonduvad tegevused (sh isikukoodi linkimine ülikoolide süsteemidega), kokku 1127 korral. Aktuaalsed olid ka ühistranspordi teemalised küsimused ning bussikaartide isikustamised – nimetatud teemalisi nõustamisi oli kokku 611.
Aasta lõikes kõige rohkemate pöördumistega perioodid olid august-september ning veebruar linna üheaegselt saabuvate suure hulga välistudengite tõttu, kes vajavad oma elu Tartusse sisse seadmiseks nii registritoiminguid kui ka sellele eelnevaid ning järgnevaid nõustamisi. Sellel perioodil tehti ka vastavasisulisi juhendavaid sotsiaalmeedia postitusi, et toimingud läheksid sujuvalt ja tõrgeteta, kirjeldades vajalikke tegevusi, nõutud dokumente jms.
Uussisserändajad vajavad sageli nii tehnilist kui ka teadmiste alast tuge Eesti digimaailmaga kohanemisel, seda nii Smart-ID vormistamisel kui ka hilisemal kohanemis- ja keelekursustele registreerimisel. Lisaks vastavate nõustamistegevuste pakkumisele sai enim esinevate teemade puhul loodud ja jagatud ka postitusi, mis juhendasid esinevate teemade iseseisvat lahendamist.
Koostöö kokkulepete tulemusena saavad Tartu Ülikooli ja Eesti Maaülikooli välistudengid alates augustist 2023 oma isikukoodi edastada ülikoolidesse Teenuskeskuse kaudu. Enamus välistudengite isikukoode moodustatakse Teenuskeskuses ja nüüdsest saavad tudengid oma isikukoodid edastada ülikoolidele süsteemsel ja turvalisel moel varasema meili teel saatmise asemel. See hõlbustab ja kiirendab ülikoolide tööd semestri alguse tipp-perioodil ning muudab isikukoodide saatmise turvalisemaks ning täiendab Teenuskeskuse one-stop-shop põhimõttest lähtuvat teenuste pakkumist.Üldist Tartu linna ning Eestiga seonduvat infot on jagatud Teenuskeskuse Facebooki lehel. Seal kajastati olulist kiireloomulist infot näiteks rattaringluse tõrgete või põuast tingitud tuleohtliku olukorra ja lõkete tegemise keelu kohta, aga ka meeldetuletusi semestri alguse või lõpuga seonduvate registritoimingute vajaduste või muudel asjaajamislikel teemadel. Samuti tutvustati erinevaid tasuta võimalusi osa saada linnas toimuvatest (kultuuri)sündmustest – olid selleks siis kas erinevate linnaosade päevad, välitreeningute võimalused või Töötukassa värbamispäevad, aga oluliseks faktoriks oli alati asjaolu, et tutvustavatest üritustest on võimalik osa võtta ka siis, kui eesti keele tase ei ole veel piisav selleks, et ise toimuva kohta infot otsida või keeleliselt toimuvast aru saada. Järjepidevalt monitooriti piirkonnas toimuva kohta info jagamist ning anti märku info täiendamise vajadusest erinevate tõlgete osas ka koostööpartneritele.
Teenuskeskuses pakuti jaanuarist alates iganädalaselt kahel päeval võimalust osaleda eesti keele ja kultuuriklubi tegevustes, kus on lisaks eesti kultuuri- ja ajaloo teadmistele võimalik arendada ka oma eesti keele oskust. Neljapäeva õhtutel tutvustas teenuskeskuse nõustaja Merle Soosaar eesti keelt ja kultuurilugu lähtudes eesti keele päris algtasemest. Reede õhtuti toimus Teenuskeskuse juhataja Janika Hango koordineerimisel eesti keele vestlusklubi neile, kes juba on võimelised eesti keeles vestlema. Selleks, et vestlused ja käsitletavad teemad oleksid mitmekesisemad, osalesid vestlusklubi läbiviimisel erinevad eesti keelt emakeelena rääkivad vabatahtlikud. Kultuuriklubides käsitleti erinevaid teemasid, sh piirkonnas toimuvaid üritusi, tutvustati saabuvaid pühasid, ajalugu, eestlaste kombeid ja harjumusi, nii mõnelgi korral tehti ühiselt rahvuslikke toite. Suvel olid kultuuriklubid pausil, jätkates kokkusaamisi taas sügisel. Samas aga jätkusid kultuuriklubide aktiivsete osalejate poolt tegevused aeg-ajalt ka suvel, saades kokku spontaanselt erinevates Tartu paikades ja keskendudes siis paigast ja tegevusest lähtuvale temaatikale.
Regulaarne koostöö toimus Tartu Ülikooli, Eesti Maaülikooli ja Balti Kaitsekolledži rahvusvahelise õppe suundades – tutvustati Teenuskeskuses pakutavaid teenuseid ja võimalusi iga semestri alguses nii uutele tulijatele kui ka aastaringselt koolide tugistruktuuri liikmetele ning panustati tuutorite väljaõppesse.
Teenuskeskuse olemasolu ja teenuseid tutvustati ka Eesti HR Seltsi liikmete H2H meet-up kokkusaamise korraldamisega teemal „Ettevõtete toetamine välisspetsialistide värbamisel, kohanemisel ja hoidmisel“ koos Work in Estonia tiimiga.
Võeti vastu Academia õpirände külalisi Sakamaalt ja Küproselt ning sisustati Prantsusmaa University of Bordeaux Welcome Center töötaja Erasmus+ staff mobility training raames koostöös Euraxess’i ja Tartu Ülikooliga kaks õppevisiidi päeva.
Kohanemisvaldkonda puudutava teabe ja maailmavaate tutvustamiseks ning levitamise huvides kirjutas Teenuskeskuse juhataja Janika Hango artikli Tervise Arengu Instituudi ajakirja Sotsiaaltöö „Kogukonna tugi uussisserändajate kohanemisel ja lõimumisel“ https://www.tai.ee/et/sotsiaaltoo/kogukonna-tugi-uussisserandajate-kohanemisel-ja-loimumisel?fbclid=IwAR2-o31RY3EipIUzxe-4W9lVFGo5XmHz1MblwHuhgykBl7sqER_toBXelRA 18. oktoobril külastas Teenuskeskust äsja ametisse asunud Ukraina suursaadik hr Maksym Kononenko. Nii nagu suursaadik ise oma Facebooki postituses 20.10.2023 kirjutas: „Aus vestlus ukrainlaste huvidest ja vajadustest lõppes praktiliste koostööotsustega, kokkuleppega väliskonsulaarteenistuse ja kultuurisfääri projektide kohta.“ Sellele järgnes Alexei Stoyanovsky (Sustainability Expert Panel (StEP) Ukraine
TARTU VÄLISMAALASTE TEENUSKESKUS MTÜ kontaktid
Ettevõtte suurimad koostööpartnerid
Lisa uus koostööpartner
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?