HORTICOM OÜ hetkeolukord
Juba 8232 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 51 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,0 punktiga ja kommenteeritud 5 korda.
Tegevusaruanne 2023
31.07.2023 lõppenud majandusaasta kohta koostatud konsolideeritud majandusaasta aruanne sisaldab Horticom OÜ (emaettevõtja) ning selle 100% osalustega tütarettevõtjate Horticom SIA ja Horticom UAB konsolideeritud finantsnäitajaid.
Horticom OÜ põhitegevusalaks on hulgimüük. Varustame erinevaid aiakaupade müüjaid, köögivilja-, lille- ja marjakasvatajaid, puukoole, lillepoode ja haljastajaid aianduskaupadega. Tulenevalt Horticom OÜ klientide tegevusaladest on Horticom OÜ tegevus ja käibe kujunemine tsükliline, kus suurem osa käibest tehakse kevadhooajal.
Viimased kolm hooaega on pakkunud Horticom OÜ-le mitmeid väljakutseid. Esiteks mõjutas tulemusi pandeemia, teiseks mõjutas Horticomi tarneahelast tekkinud probleemid ja viimaseks, 2022-2023 hooajal, kõrge inflatsioon. Tarbijate kindlustunne on olnud ebakindel, mistõttu on ka tarbimine jaekaubanduses tervikuna olnud eelmisest perioodist väiksem. Eeltoodu avaldas mõju ka Horticom OÜ tulemustele, mis ei täitunud oodatud määral.
Kui 2021 sügisest kuni majandusaasta lõpuni hakkas mõjutama ettevõtte tulemusi, lisaks pingetele tarneahelates pandeemia tõttu, energiakriis, siis kõrgetest energiahindadest tulenevalt ei jäänud pea ükski kulu rida puutumata 2022-2023 hooajal ka Horticom OÜ tulemustes. Nii eelneval kui ka lõppenud hooajal mõjutasid kõrged energiahinnad märkimisväärselt toodete omahinda. Hankijate poolne hinnatõus oli märgatav. Kuid ka sisemiselt enamus kulusid tegid läbi suure hinnatõusu. Horticom OÜ suurimaks väljakutseks lõppenud hooajal oli tegevuskulude kasv. Kui meeskond suutis müügikasumit suurendada eesmärgipäraselt, siis tegevuskulude kasv ületas eelarves püstitatud eesmärke, millest tulenevalt ettevõte ei suutnud kasumi eesmärke täite.
Horticom OÜ üks strateegilisi eesmärke on iga-aastaselt investeerida põhivarasse, mis toetab ettevõtte jätkusuutlikku kasvu. Peamiselt on investeeringud seotud IT tehniliste lahendustega, e-poega B2B valdkonnas, taimmaterjali müügiplatvormi arendustega B2B suunal ning väga oluline on jätkata laoseisu ning sortimendi optimeerimisega. Lisaks oli eesmärk optimeerida laoprotsesse, logistika ahelaid ja leida uusi võimalusi, kuidas ühe ühiku kohta kulu madalamaks saada.
Üks viimaste aastate suurem fookus on ettevõttele likviidsuspuhvri tekitamine. Viimaste aastate jooksul on omanike poolt seatud eesmärgid täitunud ning ettevõtte likviidsuskordajad on olulisel määral paranenud. See annab suuremad võimalused ettevõtte siseselt suunata vahendeid uute ärisuundade arendamiseks ja samuti sortimendi uuendamiseks.
Alates 2016. a. on Horticom keskendunud omabrändi toodete välja töötamisele. Eesmärk on kasutada kvaliteetset toormaterjali, et pakkuda tarbijatele usaldusväärset toodet. Horticom brändi toodete osakaal kogu käibest kasvab iga aasta jõudsalt. 2022-2023 hooajal lansseerib
Horticom kümneid uusi omabrändi tooteid, millelt oodatakse märkimisväärset lisakäivet. Samuti on ostuosakonnal eesmärk uued tooted välja töötada 2023-2024 hooajaks.
Viimaste aastate peamised eesmärgid on seotud just sortimendiga ja IT lahenduste arendamisega, mis on andnud ettevõttele teatud tootegruppides ka konkurentsieelised konkurentide ees. Lisaks sisemiste protsesside parendamisele, keskendub ettevõte aina rohkem tulevikus turundamisele, peamiselt just Horticom brändi toodete osas. Lisaks eelpool mainitud tegevustele keskendub ettevõte ka tarneahelate efektiivsemaks tegemisele. Kuigi tarneahelad on taastunud, siis eesmärk on endiselt saavutada kõrgem tarnekindluse määr, et olla väärtuslik ja usaldusväärne partner Horticom OÜ klientidele.
Endiselt on ettevõtte fookuses digitaliseerida ettevõtte siseseid erinevaid protsesse, tõsta e-kanalite efektiivsust ning luua mugavad e-platvormid meie klientidele. Käsil on mitmed uued e-lahendusi pakkuvad projektid, millised planeerime lansseerida juba 2023-2024 hooajal.
2022-2023 majandusaasta võib kokku võtta kui suuri väljakutseid pakkunud hooaega. Kuigi ettevõtte ei saavutanud peamist eesmärki, kasvatada käivet enam kui 10%, siis kokkuvõttes keskkonnas, kus majandususaldusindeks on tugevalt alla keskmist, siis ettevõte suutis siiski säilitada eelmise majandusaastaga sama ärikasumi.
Horticom OÜ tütarettevõtete tulemused olid ootustele vastavad, eriti Horticom UAB, kes saavutas järjekordselt head tulemused. Horticom SIA tulemus rahavooliselt paranes, kuid on endiselt negatiivse tulemusega. Kuna ettevõte ei ole mitmeid aastaid tegevuskasumisse jõudnud, otsustasid omanikud ettevõtte investeeringu bilansis maha kanda. Kuna 3 aastat tagasi ettevõtte restruktureeriti ja ärikasum on paranenud, siis jätkame uue ärimudel alusel äritegevust Läti suunal.
Valuutakursside mõju Horticom OÜ majandustegevusele on minimaalne. Ettevõtte juhtkond hindab finantsriske minimaalseks, kuna kohustuste osakaal käibesse ja ärikasumisse on madal. Omanike vaheline kokkulepe on mitte maksta dividende.
Kontserni müügituluks kujunes 12,8 mln eurot, millest emaettevõtte osakaal on 79% ning tütarettevõtete osakaal kokku 21%. Horticom OÜ müügitulu jagunes järgmiselt: (cid:127) aianduskaupade ja tehnika müük professionaalsetele tootjatele 35% (cid:127) hulgimüük jaekaubandusele 65%.
Kommentaarid (0)