BALBIINO AS hetkeolukord
Juba 22 659 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 134 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,4 punktiga ja kommenteeritud 102 korda.
Tegevusaruanne 2023
Üldinfo
AS Balbiino (edaspidi ka ettevõte) kolm peamist tegevusvaldkonda on jäätise tootmine ja müük, sügavkülmutatud toidukauba müük ja eritemperatuuri logistikateenuste osutamine.
Jäätise müüki iseloomustab hooajalisus. Eesti suvised jäätise müügikäibed võivad ületada talviseid keskmiselt enam kui 3 korda (Nielsen). Müügikäibe hooajalisus mõjutab omakorda tootmise hooajalisust ja tööjõu vajadust. Riskide maandamiseks kasutatakse renditööjõudu.
AS Balbiino jaoks on olulisteks märksõnadeks kõrge kvaliteet (jäätise tootmisele on antud BRC toiduohutuse ja kvaliteedijuhtimise sertifikaat), sotsiaalne vastutus ja jätkusuutlikkus.
Majandustegevus ja arengusuunad
AS Balbiino müügitulu kasvas 2023. aastal kõigis kolmes tegevusvaldkonnas.
2023. aasta müügitulu oli 37 157 210 eurot (2022. aastal 33 074 665 eurot), käibekasv 12,3%.
Omatoodangut (jäätist) realiseeriti 18 337 264 euro eest (2022. aastal 15 204 238 euro eest), käibekasv 20,6%.
Muu sügavkülmutatud toidukauba müügi maht oli 9 881 677 eurot (2022. aastal 9 661 287 eurot), käive kasvas 2,3%.
Logistikateenuste müügi maht oli 8 873 933 eurot (2022. aastal 8 162 022 eurot), käibekasv 8,7%.
Suurimad kaubamärgid ettevõtte jäätiseportfellis on Onu Eskimo, Vanilla Ninja, Classic, Raks ja Balbiino.
Jäätiste formaatidest kasvas enim koonuste müük Onu Eskimo brändi all, kasv 40% (Nielsen: käive 2023).
Eestis enimmüüdud jäätis 2023. aastal oli sarnaselt varasematele aastatele Vanilla Ninja vanilli-koorejäätis glasuuris, mille käive tõusis 1,4 miljoni euroni (Nielsen: käive 2023). 2023. aastal lansseeritud uutest toodetest oli konkurentsitult kõige edukam Balbiino Tere Kohukesejäätis (Nielsen: käive 1,01 miljon eurot).
Jäätist eksporditi kokku seitsmesse riiki, ekspordi müügikäive kasvas 30,0%. Suurim ekspordimaa oli jätkuvalt Soome, moodustades 68,7% ekspordi käibest. Teisel kohal oli Läti, moodustades 20,4% ekspordi käibest.
Sügavkülmutatud toiduainete kaubagrupi suurim ja edukaim bränd on jätkuvalt Härmavili.
2024. aastal alustab tegevust AS Balbiino tütarettevõte OÜ NG Logistics, kuhu koondatakse kõik AS
Balbiino senised logistikavaldkonna tegevused. AS Balbiino jätkab jäätisetootmise ning jäätise ja ostukauba müügiga. 2024. aastaks prognoosib AS Balbiino müügitulu kasvu mõlemas kaubagrupis.
2023. aastal investeeris AS Balbiino tootmisesse 87 tuhat eurot (2022. aastal 161 tuhat eurot) ja logistikakeskusesse 198 tuhat eurot (2022. aastal 177 tuhat eurot). Turundusse ja müüki investeeriti 144 tuhat eurot (2022. aastal 72 tuhat eurot), IT seadmetesse ja tarkvaraarendustesse 51 tuhat eurot (2022.
aastal 62 tuhat eurot).
2024. aastal on kavas investeerida tootmisesse 256 tuhat eurot, kinnisvarasse 798 tuhat eurot, müüki ja turundustegevusse 212 tuhat eurot ning IT seadmetesse ja tarkvaraarendustesse 271 tuhat eurot.
Eetilised äritavad ja vastutustundlik ettevõtlus
AS Balbiino teadvustab endale, et keskkonnahoidlik tegevus on aluseks jätkusuutlikule keskkonnale ja tõhusalt toimivale ühiskonnale.
Kommentaarid (0)